Kako uživati u proljeću i pobijediti proljetni umor?

getty images, snl

Nakon dugog i hladnog zimskog perioda, s dolaskom proljeća organizam doživljava svojevrstan šok. Potrebno mu je neko vrijeme da se prilagodi na ljetne uvjete, no za to ponekad nije spreman.

Početak proljeća može utjecati na imunološki sustav i donijeti nam prehlade i kašalj, a uz to razdraženost, nervozu i umor. Donosimo vam nekoliko savjeta koji će vam pomoći da na jednostavan način pripremite tijelo na topli dio godine i spriječite proljetni umor.Veoma često u posjetama doktoru ljudi se žale na osjećaj iscrpljenosti i umora.



Doktori su zbog toga umor svrstali u zdravstveni problem broj 1 a kronični umor je pre tri godine i zvanično proglašen za bolest. Lista stvari koje doprinose pojavi umora je dugačka, način života, nedostatak vitamina, gojaznost, alergije, prekomjeran unos alkohola ili jednostavno nedostatak sna.


Dajemo vam savjet kako da odradite brze popravke i dopunite svoje rezerve energije.


  • Unosite namirnice bogate vlaknima, koje sadrže velike količine složenih ugljikohidrata, kao što su integralni kruh i povrće. One pomažu stabiliziranju nivoa šećera u krvi.


  • Smanjite unos masnih namirnica, i rafiniranih ugljikohidrata.


  • Koristite magnezij , ovaj mineral je uključen u mnoge kemijske reakcije u organizmu. Blagi nedostatak magnezija može biti uzrok umora kod određenog broja ljudi.


  • Ginko poboljšava dotok krvi  do mozga što može pomoći da se osjećate budnije i manje umorno.


  • Obavezno u toku cijelog dana unosite vodu u organizam, ne čekajte da ožednite, jer se alarm za žeđ ne aktivira uvijek kada je organizmu stvarno potrebna tečnost.


  • Unosite što manje kofeina, jer nakon kratke navale energije ponovo dolazi do osjećaja umora.


  • Uvijek ležite i ustajete na vrijeme, čak i vikendom. Vaš organizam će jednom prihvatiti redovni dnevni režim.


Družite se s ljudima s kojima dijelite slične interese, koji vam ne oduzimaju energiju i koji su uvijek dobronamjerni.


Ne radite više nego što bi trebali! Ne preuzimajte na svoja leđa posao koji vam nije potreban. Ne radite prekovremeno i dajte si vremena za odmor. Vježbajte. Umorni možete biti i zbog nedostatka kisika. Počnite vježbati kako biste razbudili organizam i poboljšali unos kisika svaki dan.


Izbjegavajte ljenčarenje i izađite na sunce. Zrak i sunce potaknuti će lučenje hormona dobrog raspoloženja i sintezu vitamina D te će vam, uz pravilnu prehranu, pomoći u rješavanju ovog sezonskog problema.