Koliko krovni nosači utiču na rast potrošnje goriva?

getty images, snl

Potreba da se višak prtljaga, ili kabasti predmeti koji se transportuju putničkim vozilom, prevezu tako što će se pričvrstiti na krov stara je gotovo koliko i sami automobili.

Čim je krovna konstrukcija postala dovoljno čvrsta da izdrži dodatni teret, pojavile su se razne vrste krovnih nosača na koje se najprije pakovao višak prtljaga, a zatim i razni drugi predmeti. Majstori su se dosjetili da na krov smjeste ljestve, a sportisti i rekreativci shvatili su da je to idealno mjesto za prijevoz skija, bicikala, pa čak i gumenih čamaca. 



Svi proizvođači automobila veliki broj sati ulažu u aerodinamiku vozila, jer je otpor zraka veliki neprijatelj vozača. Što je otpor zraka veći, to je i potrošnja veća. Zbog toga je aerodinamika od presudnog značaja, jer kada je ona na maksimalnom nivou, onda je potrošnja na minimalnom.


Istraživanja su pokazala da automobili manje troše s upaljenom klimom, nego s otvorenim prozorima, jer se aerodinamika narušava kad otvorite prozore i tako otpor zraka postaje veći, a samim tim i potrošnja. Međutim, što se dešava kada se na krovu nalazi prtljag?



Proizvođači  automobila su se pozabavili ovim pitanjem i došli do zaključaka da sve što se nalazi na krovu smanjuje aerodinamiku vozila i tako povećava vašu potrošnju.


Ako na krovu imate samo nosače za prtljag, vaša potrošnja će biti za 7% veća, što možda nije strašno, ali ako na te nosače stavite dva bicikla, onda se potrošnja povećava za nevjerojatnih 31%. Čak i predviđeni koferi za krovni prtljag stvaraju veliki otpor i s njima se vaša potrošnja povećava za 19%.


Dakle, ako možete da izbjegnete stavljanje prtljaga na krov, onda to obavezno uradite, jer ćete tako potrošiti manje goriva.