Ovo su nepisana pravila ponašanja u teretani

getty images, snl

Bez obzira jeste li tek odlučili krenuti u teretanu ili ste već dugogodišnji vježbač, postoje neka nepisana pravila ponašanja u teretani s kojima svi trebaju biti upoznati, kako bi boravak i trening svima bio ugodniji i produktivniji.

Od svlačionice do poda u teretani, kad se radi o pravilima ponašanja u teretani, postoje neke stvari koje su obavezne za uraditi, te neke koje obavezno trebate izbjegavati. Teretana je jedno od mjesta gdje mnogi ljudi idu da se opuste i zaborave na probleme i učine nešto za sebe. Baš kao i svuda i u teretanama postoje određena nepisana pravila ponašanja kojih se treba pridržavati ako ne želimo da ‘odskačemo’ od drugih.


Čiste tene


Prva i osnovna stvar vezana za teretanu je da bi trebalo dolazite isključivo u čistim tenama koje ne moraju da budu nove, ali treba da budu udobne. Pri odabiru tena ne morate da se vodite posljednjim modnim trendovima niti birate marke, to je najčešća greška početnika. Važno je odabrati model koji odgovara vašem tipu vježbanja, a uz to je bitna i odjeća. Trebalo bi da bude pamučna kako biste se manje znojili, a ona brže sušila.

Peškir

Peškir koristite u svakoj situaciji, bilo da ležite na spravi ili stojite. Peškir je obavezan dodatak prilikom izvođenja svake vježbe. Ako koristite sprave poput šipki ili tegova kada radite čučanj, peškir stavite oko vrata. Tako vaš znoj ostaje na vašem peškiru, a ne na spravi koju će iza vas netko koristiti. Tako ćete smanjiti rizik od prenošenja mogućih bakterija, gljivica ili nekih drugih kožnih oboljenja. Nepotrebno je naglašavati da taj peškir za svaki trening mora da bude čist.

Vratite stvari na njihovo mjesto

Jedna od važnijih lekcija ponašanja tiče se kulture pospremanja koja podrazumijeva da vratite tegove i druge rekvizite, koje ste koristili na svoje mjesto. Nemojte da dozvolite da netko od ljudi koji vježbaju u teretani traži neki dio ili troši svoje vrijeme na spremanje nakon vas.




Ako ste došli u teretanu da vježbate, to i napravite

Bitna stvar u teretani je koliko se vremenski zadržavate na spravama i kako ih koristite. U teretanu ste došli isključivo zbog vježbanja, a ne zbog odmaranja na spravama ili još gore razgovora s nekim o kako večeras idete npr. na koncert.
Dakle, na spravama vježbate, a nakon vježbanja uzmete svoj peškir i vodu, i odmaknete se od sprave. Imajte obzira prema drugima jer će jedino tako i drugi imati obzira prema vama.


Izbjegavanje vrištanja, stenjanja i bacanja tegova


Glasne poduhvate trebate svesti na što je moguće niži nivo, jer drugi nikako ne žele slušati vaše muke kada se i sami pokušavaju fokusirati na svoj trening i velike težine koje dižu.