Sve što trebate znati prije nego odlučite trčati maraton

getty images, snl

Da bi postali maratonac, svaki trkač bi prethodno trebao imati godinu do dvije trkačkog staža, ovisno o svojoj sportskoj prošlosti i genetskim osobinama. Međutim, izazov kojeg nudi mitska dužina maratona rijetko kad ostavlja toliko vremenskog prostora nestrpljivima.

Nije dovoljno samo trčati


Osposobljavanje za maraton traje oko tri mjeseca, tijekom kojih trkači slijede strukturirani plan koji je propisao trener. Danas plan pripreme za trčanje maratona možete pronaći i na Google tražilici. Ako ovom pristupite profesionalno, trening će uključivati puno više od trčanja. Trening snage i fleksibilnosti ključni su sastojak prije utrke.


Ne morate dati 110% sebe na treningu


Veliki broj ljudi misli da trening nije trening ako nakon njega nisi totalno iscrpljen i potpuno natopljen znojem. Čuvajte taj entuzijazam za prave utrke kada će vam stvarno trebati jer u protivnom riskirate ozljedu i ekspresni pad entuzijazma.


Sporim trčanjem nećete postati spori trkač


Mnogi vjeruju da će ih “spori” treninzi dovesti do toga da na dan utrke neće moći potegnuti brže. Spori dani su bitni koliko I brzi zato što vašem tijelu treba vrijeme da se oporavi od svakodnevnih napora.






Budite strpljivi


To često nije lako ali činjenica je da promjene ne dolaze preko noći. Budite strpljivi u postizanju brzine i u podizanju kilometraže, budite strpljivi prilikom držanja tempa na utrci… i najbitnije od svega, budite strpljivi prilikom oporavka od ozljede. Sve to nabrojano vratit će vam se na duge staze i omogućiti godine i godine trčanja bez (ozbiljnijih) ozljeda.


Vaše tijelo će se promijeniti


Da, povećanje kilometraže izgara kalorije, što znači da možete izgubiti neželjenu težinu u tom procesu. Ali znajte da ćete vjerojatno doživjeti neželjeni gubitak mišićnog tonusa.