Ovo su razlozi zbog koji trebate voziti biciklo

getty images, snl

Iskoristite priliku da tokom proljeća i ljeta održavate formu i uživate u vožnji.

S dolaskom lijepog i sunčanog vremena i biciklo je ponovo aktualno kao prijevozno sredstvo. Iskoristite priliku da tijekom proljeća i ljeta održavate formu i uživate u vožnji napolju, a vaše tijelo će vam biti zahvalno.



Da li ste znali da su srčane bolesti jedan od najčešćih uzroka smrti u svijetu? Pozitivan efekt biciklizma na vaše srce stavljamo na prvo mjesto. Istraživanja pokazuju da dugoročna vožnja bicikla smanjuje krvni pritisak i kolesterol, i pri tom se poboljšava kondicija, što je dodatni benefit. 


Vožnja biciklom će učiniti vaše zglobove jačima. Prilikom trčanja zglobovi su pod većim pritiskom nego prilikom vožnje bicikla. Tako mišići i zglobovi, naročito koljena i karlica, doživljavaju manji stres i naprezanje, i smanjena je tendencija od povreda. Zato je prije vožnje poželjno da podesite biciklo, kako bi vam koljeno, kad je pedala dole, bilo blago savijeno pod uglom od 25 stupnjeva.


Aktivni biciklisti su poznati po jakim i oblikovanim nogama, butinama i zadnjici. To je posljedica rada vise grupa mišića tijekom vožnje. Tu ubrajamo mišiće: potkoljenice, butina, zadnjice i prepona. Uz njih rade i pomoćne grupe trbušnih i leđnih mišića koji vam osiguravaju ravnotežu na biciklu. Naravno, ako mijenjate položaj i oslanjanje gornjeg dijela tijela, možete aktivirati i tricepse.



Ako ste umorni i bezvoljni, bicikl može veoma pozitivno uticati na vas. Istraživanja su pokazala da vožnja bicikla potiče vaš mozak da luči dopamin,  koji je povezan s energijom. Također je utvrđeno i da se laganim i umjerenim tempom vožnje,  tri puta tjedno, nivo energije povećava za 20%, a umor smanjuje za fascinantnih 65%.