Kako izgraditi samodisciplinu?

getty images, snl

Snaga jedne osobe ogleda se i u sposobnosti snažne samodiscipline.

Svatko ima poneku neželjenu naviku koju želi nadvladati ili promijeniti. To, međutim, zahtijeva određeni stupanj volje i samodiscipline. Ove dvije vještine čine veliku razliku u životu, donoseći do izražaja unutarnju snagu, samopouzdanje i odlučnost, što je od vitalnog značaja za uspjeh i osobni rast. Posjedovanje volje i samodiscipline ili njihov nedostatak je glavni razlog koji dovodi do uspjeha ili neuspjeha, do toga poduzimamo li nešto ili smo jednostavno lijeni te sve odgađamo.


Samodisciplina u vezi podrazumijeva da budete iskreni i otvoreni, da slušate osjećanja, misli i mišljenja druge osobe, ali i da uložite napor pri izgradnji veze. Ne očekujte da će vas ljubav sama od sebe ispuniti. Na ljubavi treba da se radi, da se održava i njeguje. Najprije vježbajte da slušate, jer je to muškarcima definitivno slaba točka. U knjizi "Njegove potrebe, njene potrebe" ističe se najvažnija stvar potrebna ženi od muškarca- ljubav. A najljepše ćete joj pokazati da je volite ako osjeti da van je dragocjena, važna i da poštujete posvećujući joj punu pažnju dok govori.


Naučite da štedite i da sreću povezujete s novcem. Da biste u tome uspjeli, vježbajte samodisciplinu primjenom principa klina. Što to znači? Kako Brian Tracy objašnjava, kada vam prihod poraste, ukucajte klin između rastućeg prihoda i rastućih troškova. Umjesto da sve potrošite, odlučite da uštedite 50 posto "povišice" i stavite na račun. Razlog zašto trošimo novac je taj što kupovinu povezujemo sa srećom. Treba da reprogramirate svoje shvaćanje sreće i novca i da je povezujete sa štednjom, jer vam štednja daje osjećaj da bolje rukovodite svojim životom i da imate moć.


Specijalisti za fizičku kondiciju smatraju da vam je potrebno 200 do 300 minuta vježbanja nedjeljno da biste uživali u najvišem za vas fizičkom nivou zdravlja, navodi  Brian Tracy u knjizi "Nema opravdavanja: Moć samodiscipline". Vježbajte 5-7 puta nedjeljno između 30-60 minuta, a najmanje što možete je da se preij ili poslije posla prošetate po pola sata. Počnite ujutro, jer su najveće šanse da će vam takvo vježbanje prijeći u rutinu.