Da li je prviše trčanja štetno?

getty images, snl

Ako ćemo pitati znanost, kratki odgovor bio bi – možda. Ali kako kod svega u životu, ni ovdje nije sve crno bijelo.

Njemačka studija objavljena u časopisu European Heart Journal, koja je obuhvaćala 108 ultramaratonaca i osoba koje se ne bave sportom u kontrolnoj grupi, na čuđenje svih utvrdila je da ekstremni trkači imaju više naslaga (plakova) na stijenkama žila od ljudi koje se baš i nisu previše kretali.

Druga, puno opsežnija studija, obuhvatila je čitavih 52.000 sudionika koje su znanstvenici pratili preko 30 godina i ustanovila je da osobe koje se bave trčanjem imaju 19% manje šanse od oboljenja vezanih uz srce i krvne žile. No, postoji i jedno veliko “ali” – ista ta studija ustanovila je da benefiti trčanja padaju s kilometrima, odnosno da više od 30 pretrčanih kilometara tjedno počinje tijelu nanositi više štete nego koristi. Isto se odnosi na brzinu – 4,3 minute po kilometru i niži pace stvara u tijelu previše slobodnih radikala nego što ih se organizam može riješiti što, posljedično, dovodi do rizika za razvoj raznih vrsta bolesti i veće mogućnosti ozljeđivanja.

Zaključno ovom studijom, idealna tjedna kilometraža bila bi između 8 i 24 km tjedno uz pace između 5,2 i 6,2 minute po kilometru, raspoređeno u tri do četiri treninga tjedno. U tom razredu trkača uočeni su najbolji učinci na zdravlje i stanje organizma općenito.

No, sve to skupa ne znači da je najbolje ostaviti tenisice u ormaru i reći da nećete trčati jer to škodi zdravlju – velike su šanse da niste ultramaratonac i da već spadate u ovu “idealnu” skupinu trkača.

Zato sad lijepo zatvorite browser, ugasite uređaj na kojem ovo čitate i skoknite odraditi barem peticu.

Vaše krvne žile bit će vam zahvalne.