Ovo su razlozi zbog kojih je CEO Amazona zabranio korištenje PowerPointa na sastancima

getty images, snl

Priče informiraju, pojašnjavaju i inspiriraju, a to je ono čemu svi poduzetnici streme.

U svojoj godišnjoj poruci Jeff Bezos, CEO Amazona, naglasio je kako zabranjuje korištenje PowerPointa na sastancima izvršnih direktora. Ono čime ga je zamijenio poduzetnicima i vođama pruža vrijedan uvid u njegov način poslovnog razmišljanja.

Bezos otkriva kako je narativna struktura učinkovitija od PowerPointa. Prema njegovom iskustvu, novi izvršni zaposlenici u Amazonu doživljavaju kulturni šok na svojim prvim sastancima. Naime, kaže kako umjesto natuknica na ekranu, svi prisutni „pola sata u tišini čitaju dopis od otprilike šest stranica, a sadrži glagole, imenice i cijele rečenice.“ Kada svi završe s čitanjem, raspravljaju o određenoj temi.


Mnogi kažu kako je u povijesti čovječanstva narativno razmišljanje bilo skoro jednako bitno za preživljavanje kao hrana. Antropolozi tvrde kako je otkrivanje vatre bilo važno, ne samo zbog prednosti u nutritivnom smislu, nego i u onom društvenom. Ljudi su sjedili oko vatre i razmjenjivali priče. One su služile kao uputa i inspiracija.


Neuroznanstvenici su kroz svoja istraživanja dokazali kako je ljudski mozak predodređen za priče, odnosno narative. Kroz njih, ljudi doživljavaju svijet i ostvaruju komunikaciju. U poslovnom svijetu narativ je bitan jer se uz njega učinkovitije prisjećamo i zadržavamo informacije.


Najveći povijesni pokreti bili su ostvareni zbog govorničkog dara određenih ličnosti koje su uspjele doprijeti do ljudi na emocionalnoj i racionalnoj razini.


Znanstvenici tvrde kako je najbrži put do mozga onaj kroz emocije. Drugim riječima, ako želite proširiti svoju ideju, priča je najbolji alat.


„Veliki sam ljubitelj pričanja anegdota u biznisu“, ističe Bezos. Kaže kako mailove koje dobiva od svojih korisnika čita i prosljeđuje prikladnom zaposleniku, a korisničke anegdote često su korisnije od službenih podataka. Amazon koristi mnoštvo alata kako bi izmjerio uspješnost.


„Primjetio sam da kada su podaci i korisničke anegdote u nesuglasju, obično su korisnička iskustva u pravu. Zato je iznimno važno da provjerite podatke kroz vašu intuiciju i instinkte i to je ono što trebate naučiti svoje zaposlenike“, savjetuje Bezos.