Kako se odviknuti od neprestanog provjeravanja pametnog telefona?

getty images, snl

Ako u svakom slobodnom trenutku posežete za svojim pametnim telefonom, možda bi tu praksu trebalo prekinuti, smatraju liječnici te dodaju da to ni u kojem slučaju ne smijete učiniti naglo.

Ovisnost o mobitelu, točnije pametnom telefonu je iznimno prisutna. Ako pogledaš oko sebe, uočit ćeš kako su tvoji kolege i prijatelji veoma zaokupljeni svojim uređajima i po nekoliko puta u dana pa čak i u satu pregledavaju poruke, društvene mreže i druge sadržaje na svom mobitelu.


Ako promotriš sebe, vjerojatno ćeš otkriti da si i sam ovisan o mobitelu te kako na početku i kraju svakog dana obavezno pogledaš na svoj pametni telefon i provjeriš poruke, status poziva, emailove i stanje na društvenim mrežama.


Ako smatraš da bi trebao pokušati biti manje vezan uz svoj mobitel, moraš učiniti dvije stvari. Prva je da se riješiš navike neprestanog gledanja na pametni telefon, a druga je da shvatiš zašto si ovisan. 

Berlinska psihologinja Iris Hauth preporučuje postupno odvikavanje od neprekidne ovisnosti o protoku informacija. 


Hauth preporučuje da se pribjegne svojevrsnom 'samodiscipliniranju', odnosno da pojedinac odredi vrijeme u danu kada dva do tri sata neće koristiti smartphone.


"Sama sam se disciplinirala na način da ne koristim pametni telefon od sedam do 11 sati navečer", kazala je.


A tijekom vikenda se svakako treba suzdržati od čitanja radne e-pošte. Neke tvrtke svojim zaposlenicima to zabranjuju. 


Nove tehnologije nisu u potpunosti loše, kaže Hauth te dodaje da je zabrinjava učinak stalne izloženosti brojnim informacijama koje su često u potpunosti nepotrebne i jako opterećuju um. 


Smatra da negativno utječu na pamćenje i koncentraciju, no njezine pretpostavke nisu znanstveno utemeljene. 


Hauth dodaje i da prijatelje i članove obitelji treba podsjetiti da su aplikacije poput Facebooka i WhatsAppa tek pomagala, a ne i zamjena za komunikaciju.


Ako ti je teško shvatiti negativne strane pretjerane upotrebe pametnog telefona i svjesno promijeniti tu naviku, stručnjaci savjetuju da pokušaš tu naviku zamijeniti s nečim novim uz "dosljedno usvajanje alternativnog ponašanje do točke u kojoj će postati navika". Nova navika može biti gledanje kroz prozor i razmišljanje o nečemu što te veseli ili zapisivanje nekih ideja na komad papira.