Čekanju je došao kraj: Prve fotografije novog Audija Q8

getty images, snl

Kompanija Audi je ušla u luksuzni coupe-SUV segment predstavljanjem modela Q8 koji je zasjeo na vrh Q porodice te će ponuditi kupcima najbolje iz oba svijeta, odnosno, eleganciju petovratnog coupea i svestranost velikog SUV-a.

Dimenzije modela Q8 su približno jednake dimenzijama koje ima Q7, dug je 4,99, širok dva i visok 1,71 metar, ali se čini nižim zahvaljujući padajućoj liniji krova. Međuosovinsko rastojanje iznosi gotovo tri metra te je omogućilo zaista prostranu unutrašnjost za koju iz Audija tvrde da je superiornija u odnosu na direktne rivale u segmentu, a to su BMW X6 i Mercedes-Benz GLE-Coupe.



Q8 je dobio i veliki prtljažnik zapremine 605 litara s podignutim stražnjim sjedištima, kada se ta sjedišta sklope, zapremina se povećava na 1.755 litara. Vrata prtljažnika se pokreću elektronski, a moguće je dobiti i električnu policu.





Vizualno se Q8 lako razlikuje od ostalih članova Q porodice, jer ga karaterizira Audijev novi dizajnerski jezik koji je prvi pokazao novi A8. Posjeduje istaknutu "singleframe" rešetku hladnjaka sa šest vertikalnih kromiranih letvica, a s bokova dolaze tanka matrix LED svjetla. Masivni C stub i lagano padajuća linija krova karakterizira bočni profil, dok su nazad LED stražnja svjetla povezana tankom LED linijom. Također, tu je i lijep integrirani spojler.



Unutrašnjost je veoma slična onoj u Audiju A8, tu su dva ekrana osjetljiva na dodir postavljena na centralnoj konzoli, a tu je i treći ekran ispred vozača. Ovaj ekran prikazuje većinu informacija o vozilu, dok se preostala dva koriste za upravljanje infotainment sistemom i klima uređajem.



Čelnici Audija su obećali da će se Q8 fantastično ponašati na cesti zahvaljujući platformi u čijoj izradi je korišten aluminij. Zahvaljujući ovoj platformi SUV je težak svega 2.145 kg zajedno sa 3,0-litarskim motorom, a koeficijent otpora zraka iznosi 0,34.



Kada je riječ o Audijevom V6 dizelskom motoru, on koristi blagu hibridnu tehnologiju koja se sastoji od 40-voltnog električnog sistema, litij-jonske baterije, startera i alternatora. Ovaj sistem omogućava SUV-u da se kreće bez korištenja motora brzinom do 160 km/h, kao i da vraća 12 kW tijekom zaustavljanja. Sistem je smanjio potrošnju goriva za 0,7 litara na 100 km.





Audijev 3,0-litarski V6 TDI motor u modelu Q8 50 TDI razvija 286 KS i 600 Nm obrtnog momenta, a snaga se prenosi na sva četiri točka preko 8-stepenog tiptronic automatskog mjenjača i Audijevog Quattro sistema.



Q8 od 0 do 100 km/h ubrzava za samo 6,3 sekunde. U prvih nekoliko mjeseci naredne godine će se u ponudi naći i nešto slabija verzija 3,0-litarskog motora kao i 3,0-litarski TFSI benzinac s 340 KS.



Audi će svoj SUV proizvoditi u Bratislavi u Slovačkoj, a debitirat će na njemačkom tržištu i u drugim europskim zemljama u trećem kvartalu godine.