Ovo su najveći mitovi o šećeru

Vincent del jesus

Vidjeli smo alarmantne dokumentarce, slušali predavanja o zdravlju, i gledali kako brojke pretilosti stabilno rastu zabrinjavajućom brzinom. Šećer je neprijatelj, zar ne?

Da li šećer stvara ovisnost? Da li od njega djeca postaju hiperaktivna? Ovo su najčešći mitovi o ovom ugljikohidratu.

Gotovo svakog dana pojavljuju se nove informacije o zdravlju i pravilnoj ishrani - što je dobro, što je loše, što jesti, a što u potpunosti izbjegavati. Kao rezultat slabe edukacije i lijenosti, stopa gojaznosti nikada nije bila veća. Oni koji vode računa o ishrani i svojoj težini, vjerojatno će ograničiti ili ukloniti u potpunosti šećer iz svoje ishrane, prebacivši se na “zdravije” opcije poput šećerne trske, vještačkih zaslađivača i proizvode “bez šećera” koji su bolji. Međutim, da li je zaista tako?


Dok je konzumacija šećera u velikim količinama izravno povezana s pretilosti i uzročnik je brojnih problema vezanih uz srce i jetru, postoje brojni mitovi koji šire dezinformacije zbog kojih konzumacija šećera u umjerenim količinama zvuči gore nešto što zaista jest.


Na kraju krajeva, šećer nam je potreban za život.





„Svi trebamo šećer – to je osnovni građevni materijal koji pogoni naša tijela i zapravo je nužan“, rekla je Jennifer Haythe, kardiologinja u Prezbiteranskoj bolnici Columbia u New Yorku.


U nastavku vam donosimo najveće mitove o šećeru.

Mit broj 1 - Neki šećeri su zdraviji od ostalih

Smeđi šećer, beli šećer ili sirovi - svejedno je. Sve vrste šećera čine isto vašem organizmu - podižu nivo glukoze.

Mit broj 2 - Šećer čini djecu hiperaktivnom

Dosadašnje studije nisu dovele u vezu dječju hiperaktivnost s konzumacijom šećera. Ponekad se radi o tome da su djeca prosto djeca.




Mit broj 3 - Šećer stvara ovisnost poput droga

Magnetne rezonance pokazuju da šećer utiče na centre u mozgu odgovorne za osjećaj zadovoljstva, ali ne postoje dokazi da stvara zavisnost. Pored toga, svakako nećete imati iste simptome unošenjem šećera u svoj organizam, kao kada biste konzumirali drogu.

Mit broj 4 - Umjetni zaslađivači su zdraviji od šećera

Zapravo, sasvim suprotno. Iako se zaslađivači preporučuju dijabetičarima i svima koji ne smiju da konzumiraju koncentriranu glukozu i šećer uopće, studije su pokazale da umjetni zaslađivači mogu da budu kancerogeni. Osim toga, jedna studija je pokazala da ljudi koji piju dijetalna pića bez šećera imaju veće šanse da postanu gojazni.


Mit broj 5 - Šećer bi u potpunosti trebalo eliminirati iz ishrane

Iako previše šećera može da naruši zdravlje, njega ima i u zdravim namirnicama poput voća i povrća. Zato ga je nemoguće u potpunosti eliminirati iz ishrane.