Kako je bivši Teslin radnik postao milijunaš radom u slobodno vrijeme?

getty images, snl

Mladi kalifornijski poduzetnik Sisun Lee u novoj rundi prikupljanja investicija u travnju prikupio je 8 milijuna dolara za svoju kompaniju koja prodaje piće protiv mamurluka, što znači da njegov startup 82 Labs sad vrijedi 33 milijuna dolara.

Priča Lee za njujorški list da prvo nije poslušao savjet drugih da ako vjeruje u nešto da ide u to 100 posto. Kaže da je 2016., prve godine svog startupa 82 Labs, nastavio raditi u Tesli, a tek sljedeće je dao otkaz da bi se fokusirao na svoj proizvod – američku verziju južnokorejskog lijeka za mamurluk, koji je njemu samom bio pomogao na putovanju u Seoul. Ove godine čovjek je multimilijunaš s tvrtkom vrijednom 33 milijuna dolara.


Prvo je obavio istraživanje i uz malo guglanja otkrio da je tajni sastojak ovog pića protiv mamurluka dihidromiricetin (DHM), kojeg se može pronaći u japanskom drvetu bonbon (Hovenia Dulcis). Zatim je kontaktirao vodećeg istraživača DHM-a, Jinga Liana, profesora iz Kalifornije kao neslužbenog konzultanta.


Sljedeće je bilo testiranje – otvorio je sajt TheHangoverDrink.com, postavio fotografije lažnog proizvoda i stavio ga na Facebook. Nakon što je pristiglo prvih nekoliko desetaka narudžbi odlučio je zaista početi s proizvodnjom. Ovim prvim kupcima je vratio novce jer, dakle, još nije imao ništa za prodaju.
Treće je bilo potraga za svim tvornicama za piće protiv mamurluka u Južnoj Koreji.
U četvrtoj fazi prikupio je 450.000 dolara od anđela-investitora te je angažirao odvjetnike koji su mu savjetovali da bi nazivanje njegovog proizvoda “pićem” ili “lijekom” zahtijevalo odobrenje US Food and Drug Administration, pa ga je preimenovao u “Jutarnji oporavak” (Morning Recovery) i klasificirao kao dodatak prehrani.

Tvrtke koje su mogle proizvoditi Morning Recovery za Leejevu tvrtku 82 Labs tražile su minimalnu narudžbu od 200.000 bočica pa je pokrenuo crowdfunding kampanju, jer nije htio trošiti novac investitora, u kojoj je za mjesec dana skupio 250.000 dolara.


Morning Recovery je počeo reklamirati izravno online, naplaćujući 29,95 dolara za pakiranje od šest bočica od 100 mililitara. Kad je došao do milijun dolara u prodaji odlučio je pokušati doći do logične potrošačke baze – ljubitelja alkohola – pa želi svoj proizvod staviti u noćne klubove, barove, trgovine alkoholnim pićima i restorane. U trci je s vremenom jer želi zauzeti dio tržišta prije nego velike konkurentske tvrtke poput Coca Cole i Red Bulla naprave svoje piće protiv mamurluka. Ovih novih 8 milijuna dolara investicija će pomoći u tome.