Kratki vodič kroz plivanje

getty images, snl

Lako trčiš 4 kilometra, ali zašto te 15 minuta plivanja umori?

Zato što je to odličan trening. Ljudi se suočavaju s dva velika pitanja kada se radi o plivanju. Prvo je kako pronaći odgovarajući bazen, drugo je koliko je zaista teško plivati. Ne možemo vam baš pomoći tu. Da li ste znali da za samo 20 minuta u bazenu možete izgubiti 250 kalorija? Kao i za trčanje, plivanje je trening za cijelo tijelo koji prepoznaje i nove izazove. U upotrebi je svako mišićno vlakno , od srži pa do ekstremiteta. Ni jedan sport nije jednako težak za vaše gornje i donje dijelove tijela a pritom ugodan za zglobove. I ne samo to: Aneorobski aspekt ovog sporta će automatski povećati vaše otkucaje srca dok stimuliše hipertrofiju - rast mišica. Ako ponekad plivate, počnite se fokusirati na tehniku. Bez obzira koji ste nivo, slušajući tajne profesionalaca, vaše iskustvo može učiniti veoma ugodnim. E tu vam možemo pomoći.
Kako smo utvrdili, kretanje kroz vodu je teško. Nekoliko savjeta stručnjaka u ovoj oblasti ne može naškoditi.


Zagrijte se na suhoj zemlji


Sport je zahtjevan za noge (posebno listove) leđa i ramena, kaže Brian Tobin fizioterapeut iz Atalante, koji se specijalizirao u plivanju. Otklonite grčeve uz pokrete sprinta: Stanite nekoliko koraka ispred zida,  koristeći ga kao potporu, učinite jedan korak nazad, jedna noga nazad a drugu nogu naprijed stavite. Nakon toga promijenite, a onda stavite, prvo jednu pa drugu nogu, prema stražnjici za kvadri istezanje. Pripremite leđa s istezanjem na stranu: sastavite noge, ruke više glave, pritiskujući dlan od dlan i pomjerajte torzo na svaku stranu. Za ramena, sastavite dlanove i vrhove prstiju, povucite i sastavite laktove i ispravite grudi. Pokrenite i ramena ali ne agresivno. Savite laktove pod 90 stepeni, vrhove prstiju prema plafonu i rotirajte ramena u oba smjera.

Opustite se


Napeti mišići tonu kao kamen, dok opušteni mišići djeluju kao plutak. Jednako važno je da i glava bude u neutralnom položaju, ramena i stražnjica u ravni. Ovaj položaj pomaže da plivate gracioznije. Pomoći će vam i da ostanete u paralelnom položaju u vodi. Vaše tijelo radi kao klackalica, ako glava ide gore, kukovi idu dolje. Disanje igra ključnu ulogu. Kako budete napredovali u ovom, obrazac postaje vlastita meditacija da ostanete svježi.


Fokusiranje na formu


Od vremena kada ste učili plivati kao dijete, dosta se promijenilo u razmišljanju o najboljim tehnikama. Profesionalci su se fokusirali na velike pokrete rukama za utegnutiji linearni obrazac. Zamislite svoje tijelo kako puca pored ruku, na isti način kad stavite dlanove na ivicu bazena i gurnete se s rukama da bi izašli iz bazena. Evo kako ćete to uraditi! Ruka vam treba da uđe u vodu, ispred glave, počinjući s vrhom srednjeg prsta. Ispružite je ravno tako da su dlanovi okrenuti prema dnu bazena. Blago stavite ručni zglob, kao sto bi zahvatili kotačić iz tegle i povucite laktove nazad, i držite ruke paralelno s tijelom. Uskladite te pokrete s jakim pokretačkim udarima, pri tom držeći noge ravno tri udarca za svaki zamah (ili 6 udaraca za puni zamah).





Pređi dužinu


Bazeni su uglavnom kratki (25 metara) ili olimpijska dužina (50 metara). Kraći bazeni su bolji za aerobni sprint trening dok vam olimpijski bazeni pomaže da se pripremite za triatlon ili otvoreno plivanje, s obzirom da prelazite duplu dužinu bez predaha. Ako se slučajno nađete u većem bazenu i želite trening visokog intenziteta, koristite obilježja ispod (ili na plafonu ako plivate leđno) da bi raspodijelili krugove između brzog plivanja i odmora.


Plutanje


Poput treninga na suhom, htjet ćete promijeniti nešto i izolirati različite grupe mišića. Daska za udarce će vam pomoći da ciljate na noge ili za vrijeme zagrijavanja ili između sprintova. Radite peraja ako želite da vaš gornji dio tijela radi teži dio.




Check lista lista pred bazen:


- Imajte flašu vode na kraju dužine i popijte malo između setova.
- Pokvasite kosu prije stavljanja kape, to pomaže da se zaštiti kosa od klora
- Nemojte brisati naočale prstima. To uništava zaštitu za maglu
- Izvadite leće prije skakanja u vodu, to je bolje za vaše oci.
- Budite ljubazni i plivajte desnom stranom.