Senad Trnka: Brend SEAT stavlja fokus na mlade ljude i kreativnu energiju

Aida Redžepagić za SNL

Neko će reći da se lideri rađaju, ali neminovno je da se ta vještina uči kroz iskustvo i vodeće pozicije. Biti dobar lider nije neka velika mudrost. Dovoljno je samo imati dobre saradnike, petlju za donošenje odluka i stvar je gotova.

Ali biti vođa, neko kome se dive, tj. biti istinski lider nešto je sasvim drugo. Za to je potrebno vrijeme, trud i ogromno angažovanje. Svaki biznismen želi da bude uspješan, poštovan i prije svega da vodi, da njegove ideje, razmišljanja i entuzijazam dijele svi u okruženju. Dobra stvar je da je zaista moguće postati vrhunski lider. Nije to stvar sudbine i dar dobijen rođenjem. Potrebno je vrijeme i učenje. Senad Trnka je upravo neko ko je slijedio sve postulate uspješnosti od samog početka. Hrabar u odlukama i precizan u svojim ciljevima danas je brend menadžer auto - brenda SEAT. 


Kakva je pozicija SEAT-a na bosanskohercegovačkom tržištu, da li kupci vjeruju ovom brendu i proizvodima koje nudi?

ST: Prije, svega vrijedi spomenuti kako je SEAT najmlađi brend unutar VW grupacije i kao takav je i potpuno usmjeren na mlade, urbane  i ambiciozne ljude. SEAT dolazi iz veoma kreativne sredine, kakva je Barcelona, odnosno Martorell kao prigradska zona, gdje je smještena fabrika SEAT-a. Barcelona kao metropola sigurno je uveliko uticala na karakter SEAT-ovih vozila za koje vrijedi da su jedna od najljepše dizajniranih vozila, automobili  koji imaju zaista poseban karakter. U kombinaciji s provjerenom tehnologijom i motorima  koju VW ugrađuje u SEAT vozila dobivamo jednu vrlo interesantnu kombinaciju španskog temperamenta i njemačke tehnologije. Prema mom mišljenju, ovo je gotovo idealna kombinacija  i svakim danom sve više kupaca nam daje svoje povjerenje čineći SEAT jednim od najbrže rastućih auto brendova u Evropi. U Bosni i Hercegovini, prije svega radi manjeg obima tržišta, rezultati prodaje SEAT su na skromnom nivou gledajući apsolutne brojeve ali godišnji statistički rast od gotovo preko 10% nas čini jako zadovoljnim i usmjerenim na budućnost.


Šta je ono što je donijelo tu prekretnicu u poslovanju SEAT-a?

ST: Zanimljivo pitanje. Moram priznati da je možda najbolji odgovor jedna nova vizija koju je implementirala Uprava SEAT-a na globalnom nivou a koja je sadržana u obogaćivanju ponude kroz ulazak u mnoge segmente gdje SEAT do sad nije bio prisutan kao i jasno definisanje strategije kojom SEAT želi ponuditi visoko tehnološki napredna auta po pristupačnoj cijeni. Ako ovome dodamo duh Barcelone kroz kreativnost i karakter  imamo jednu jako uspješnu formulu koju sve više mnogi prepoznaju. S druge strane diferencirano pozicioniranje na lokalnom tržištu kroz specifične i prepoznatljive nastupe, kroz direktno obraćanje svojoj target grupi SEAT je i u Bosni Hercegovini već duži period na mapi primjera pozitivnih  unapređenja poslovanja i pojačane lojalnosti prema brendu. Dodatno, jako prijateljski nastrojeni partneri iz SEAT-a su omogućili izrazito prihvatljive cijene za SEAT vozila čime praktično imamo cjenovno najpovoljnija SEAT vozila u regionu. Ne smijem zaboraviti i izuzetno vrijedan i talentiran lokalni tim SEAT-a u BiH čiji predan angažman zaokružuje ovaj krug koji predstavlja točak pozitivnih promjena za naš brend.




Koji su to izazovi s kojima se susrećete svakodnevno u BiH posmatrajući nastup brenda na tržištu?

ST: Bosna i Hercegovina je jako specifično tržište. Naravno činjenica da smo prošli jedan potpuno drugačiji put razvoja tržišta, zbog nesretnog rata, nas stavlja možda u jedan nepovoljniji položaj u odnosu na ostatak Evrope. Mi danas, govorim na globalnom nivou, živimo u vrijeme jako velikih, turbulentnih promjena i pratiti sve te promjene tako da prilagođavate biznis tim promjenama u BiH nije nimalo lagan zadatak. S druge strane imate nevjerovatan razvoj tehnologije koja se implementira u vozilima a koja za sobom povlači i neminovno prilagođavanje mnogih aspekata poslovanja na tržištu. Recimo za primjer, kako svi brendovi unutar VW grupacije pa tako i SEAT već uveliko pripremaju elektrifikaciju game svojih vozila koja je i novi tehnološki "breakthrough" za budućnost automobilske industrije, a kako naše lokalno tržište jedva da ima ikakvu regulativu definiranu za takva vozila i tehnologije. O infrastrukturnim projektima kao što su elektro punionice, stimulansi u kupovini zbog apsolutno ekološki prihvatljivog vozila nema ni u razradi. Ništa manje ne kvari sliku i odnos države prema uvozu rabljenih vozila gdje gotovo  svake godine imamo situaciju da na jedno novo prodato vozilo isporuči se šest polovnih vozila. Bojim se da smo ipak još uvijek tržište polovnih automobilai da će trebati još neko vrijeme da se izgradimo kako bi biznis novih vozila postao naglašeniji, a samim tim i pozicija SEAT-a na našem tržištu.


U prethodnom periodu primijetili smo neke vrlo neobične marketinške nastupe SEAT-a kao što su podrška različitim umjetnicima, koncertima i sl. Šta nam možete reći o tome? 

ST: Upravo prethodno spomenuto da SEAT dolazi iz jedne vrlo kreativne sredine kao što je Barcelona daje nam za pravo  da i lokalno nastupamo s malo drugačijim pristupom biznisu. U 2017-toj godini smo imali uvođenje novog modela Ibiza na do sad neviđen način na našem tržištu. Za navedenu priliku u Sarajevu je gostovao svjetski poznati britanski pop/rock sastav Stereo MC's čime smo praktično imali jedno spektakularno predstavljanje modela na tržištu. Pored naglaska na lansiranje novog modela veliki cilj je bio i okupiti urbanu populaciju na jednom mjestu kroz koncert i druženje gdje praktično pokazujemo i imidž brenda i to nas čini jako ponosnim i drugačijim od ostalih. Veliki je broj evenata za koje smo dali podršku, poput podrške mladom konceptualnom umjetniku i slikaru Rikardu Druškiću čiji radovi već redovno pronalaze mjesta u metropolama diljem svijeta. Tu je i podrška omladinskom filmskom festivalu kao jednom vrlo uspješnom projektu koji sve više dobiva na značaju. U svakom slučaju fokus na mlade i kreativnu energiju koju oni nose sa sobom je naš glavni zadatak i nadam se da ćemo istrajati u tome jer ipak na mladima svijet ostaje. 


Koji su Vaši planovi za budućnost?

ST: Mislim da sam velikim dijelom već dosta i naglasio kuda se kreće SEAT ali vrijedi istaći da najveća modelska ofanziva u historiji brenda nam donosi jako veliki prostor za razvitak te već sad slobodno mogu reći da svakih pola godine po jedan potpuno novi ili unaprijeđeni model SEAT-a dolazi na tržište. Modeli poput Atece, Arone i tek najavljenog modela Tarraco čine okosnicu SUV ofanzive, a dolazak novog Leona-a sljedeće godine će nam otvoriti jednu potpuno novu dimenziju prodaje. Rast prodaje SEAT-a u prvom kvartalu tekuće godine je preko 20% što je izuzetno veliki rast i možda zvuči kao nelogično ali zemlje poput BiH već imaju blage probleme kroz prudužene rokove isporuke jer naravno kao i za sve druge auto brendove zemlje zapadne Evrope su prioritet i SEAT se trudi da stabilizira potražnju upravo na tim tržištima. Lokalno promatrajući tekuća godina će sigurno kod nas proći u proširenju ovlaštene prodajno servisne mreže gdje očekujemo otvaranje tri potpuno nova prodajno servisna objekta uz najviše standarde SEAT-a s kojim ćemo dodatno stabilizirati poslovanje brenda te stvoriti uspješne pretpostavke za dalji razvoj. 


Puno smo toga saznali o SEAT-u, a malo o osobi koja vodi ovaj brend. Možete li nam otkriti neke crtice Vaše ličnosti i na koji način vidite Vaš doprinos za SEAT u BiH ?

ST: Moj radni staž  u autoindustriji je nešto veći od jedne decenije. Volim reći da sam u auto branšu ušao na ulazna vrata salona. Naime, moja karijera počinje 2006-te godine kada se nakon završenog ekonomskog fakulteta u Sarajevu zapošljavam kao Audi prodajni savjetnik. Tu sam proveo nešto manje od dvije godine kada interno prelazim u veleprodaju i dobivam poziciju Produkt trenera za Škodu. Već nakon godinu dana unaprijeđen sam na poziciju Produkt & Marketing menadžera  za brend Škoda na kojoj sam obnašao funkciju sljedećih šest godina. U 2015-toj godini postavljen sam na poziciju brend menadžera za SEAT koju i do današnjeg dana uspješno obavljam. Napravio sam malu digresiju u odgovoru na Vaše pitanje kako bi možda preciznije pojasnio svoj doprinos, a koji se po meni mjeri širokim dijapazonom iskustava u različitim oblastima. Nadam se da upravo ovom kombinacijom stečenog znanja, ličnim temperamentom i obrazovanjem mogu pomoći SEAT-upri razvoju na našem tržištu. Posljednje tri godine i pozitivni rezultati govore da sam na dobrom putu i to me čini jako ponosnim. S druge strane neovisno od profesionalnog angažmana živim sretan porodični život i trudim se u mnogim oblastima pronaći kreativnu energiju. Kad god pronađem slobodnog vremena, bavim se muzikom. Volim jako puno da slušam muziku, a jedno vrijeme u mladosti sam se bavio i profesionalnim DJ-ingom i produkcijom elektronske muzike. Sve je to nekako utjecalo na moj karakter s kojim se uvijek trudim između ostalog  da ljude pored sebe učinim sretnim i zadovoljnim. Druga velika ljubav je astronomija i astro fizika. Kroz različite seminare, online predavanja, te naučnu literaturu trudim se proširiti spoznaju o tako nečemu velikom kao što je svemir te razumjeti mnogobrojne pojave u njemu. Fascinantnost saznanjima i mnogobrojnim otkrićima na mikro i makro nivoima je nešto što me personalno jako ispunjava i nadograđuje kao osobu. Na kraju kako ne bi baš zvučalo previše idilično sve manje pronalazim to slobodno vrijeme, jer kao što sam već spomenuo, otac sam dvoje mališana s kojima  zajedno sa suprugom neizmjerno uživam provoditi  vrijeme. Ako ovome dodam i mnogobrojne sportove u kojim uživam gotovo da sam popunio svaku sekundu vremena koju imam na raspolaganju. I onda se mnogi čude zašto je SEAT dosta dinamičan brend na našem tržištu ( smijeh ).



Da li U Bosni Hercegovini vidite pozitivnu budućnost  za mlade i obrazovane gdje između ostalog i sami spadate?

ST: Situacija u BiH naravno nije nimalo sjajna. Mnogi mladi talentovani, obrazovani ljudi napuštaju ovu zemlju tražeći, ja bih rekao, pravedniju budućnost za njih. Nije lako premostiti jaz između očekivanja i onog što realno tržište rada nudi. Ako se vratimo malo iznad primijetit ćete da sam spomenuo kako sam nakon završenog fakulteta počeo raditi u salonu kao prodajni savjetnik u prodaji vozila. Jednostavno bio sam svjestan da bez realnog stečenog znanja u poslovnoj sferi ne postoji kratica koja će vas dovesti do pozicije za koju mislite da odgovara vašem iskustvu i obrazovanju. Drugim riječima, moj savjet je da mladi više moraju proći kroz realnu dimenziju stjecanja znanja i radnog iskustva te ponekad možda prihvatiti i teži početak kako bi napredovali u karijeri do one pozicije za koju misle da im pripada. Na kraju krajeva ovakav scenarij najviše je i prisutan kod onih koji napuste našu zemlju i pronađu posao u inozemstvu. U svakom slučaju, moje viđenje je da se stvari moraju mijenjati na individualnoj osnovi, a onda kolektivno. Naravno, određeni okvir koji će omogućiti navedeno mora biti osiguran od strane šire društvene zajednice i s tim u vezi svaka regulativa koja bude donesena u ovom pravcu ima moju podršku.


Da li je autoindustrija i konkretno posao kojim se Vi bavite inspirativan i vrijedan pažnje za mlađe generacije koje dolaze?

ST: Automobilska industrija prolazi kroz nevjerovatnu transformaciju. Stara kineska poslovica kaže da je najbolji period za živjeti onaj kada se događaju velike promjene. Sticajem okolnosti imam  sreću i izazov  živjeti i raditi upravo u tom periodu.  Neke stvari koje su bile nezamislive sada su prisutne u ovoj industriji. Koliko vam nevjerovatno zvuči da su IT stručnjaci jedna od najvažnijih karika u ovoj industriji danas, ili recimo to da ćete veoma uskoro klikom na tipku kupiti automobil iz virtualne online prodavnice istih.  Neću ni spominjati  posebne odjele unutar kompanija koji se bave društvenim mrežama i marketing komuniciranjem na tim platformama i mnogim drugim koje tek dolaze. Automobil postaje predmet mobilnosti, a sve manje predmet vlasništva i u tom kontekstu stručna znanja za rad u ovoj oblasti su potrebna iz mnogih branši za koja nismo mogli zamisliti da će zauzeti toliko važno mjesto. Digitalizacija donosi jedno novo vrijeme u kojem se samo jedno znanje neće cijeniti a pogotovo jednokratno akumulirano znanje. Potrebno će biti vršiti permanentnu specijalizaciju u više oblasti kako bi se pratili navedeni trendovi. S toga, sve ovo nabrojano otvara neke nove perspektive  gdje će mnogipronaći svoje mjesto. Mišljenja sam da će mladi u sljedećih dvadesetak godina zauzimati  krucijalne pozicije u ovoj industriji, prvenstveno zbog fleksibilnosti da prate nove izazove i trendove koji dolaze uz tehnologiju i automobile. Ono što me raduje je činjenica da u našoj kompaniji, pa ako hoćete i u našem brendu, već primijetim kako mlade snage rade na dosta odgovornim i značajnim pozicijama opravdavajući moje prethodno navedene stavove.