Ovo su najčešće greške koje treba izbjeći pri vježbanju

getty images

Neprikladna odjeća, nepravilna prehrana, pretjerivanje u vježbanju...To su neke od grešaka koje činimo tijekom fitnessa.

Sve je više onih koji posjećuju dvorane za vježbanje kako bi ostali u formi, učvrstili mišiće i tijelo ili se oslobodili stresa nakon napornog dana i smanjili stres. Dvorane za vježbanje nude cijeli spektar sprava za vježbanje i učvršćivanje te cijeli niz tečajeva i programa. 


Redovito vježbanje donosi niz prednosti, od sprječavanja srčanih bolesti do promoviranja dužeg i zdravijeg života. No, vježbanje na krivi način može unazaditi i vaše fitness ciljeve i vaše zdravlje. Bez obzira na razlog i motive vježbanja, važno je ne činiti greške koje bi se čak ozbiljno mogle odraziti na vaše zdravlje.


Ne istežete se prije i nakon vježbanja

Trening fleksibilnosti prije i nakon samog vježbanja pomaže vam kroz cijelu rutinu. Istezanje, kao suprotnost većini vježbanja dizanja utega, može produljiti vaše mišiće, te ih učiniti tanjima.


Fokusirate se na samo jedan aspekt vježbanja

Za sveobuhvatan fitness u vježbanje trebate uključiti sljedeće komponente: vježbe fleksibilnosti, vježbe za središnji dio tijela, vježbe ravnoteže, pokretljivosti, brzine, otpora i vježbe koje jačaju kardiovaskularni sustav.


Zaboravljate se ohladiti

Tijelo nakon vježbanja morate ohladiti i smiriti, jer tako prelazite iz intenzivnog u stanje mirovanja. Također ćete tako sniziti povišeni tlak i smanjiti umor mišića. Hlađenje uključuje pet do deset minuta kardiovaskularnog treninga i istezanja.


Dižete preveliku težinu

Nemojte dizati više nego što vaša težina može podnijeti, jer se vrlo lako možete ozlijediti. Umjesto toga, težinu povećavajte postupno, s jačanjem vlastite snage.


Vježbate preintenzivno

Ovo je zapravo manje učinkovito, nego umjereno vježbanje kroz dulji period vremena. Pravilna količina vježbanja je ona koja uzrokuje lagano znojenje, i blago ubrzava otkucaje srca.


Ne pijete dovoljno tekućine

Jednostavno niste žedni? Nemojte čekati da osjetite žeđ, jer ćete u tom trenutku već dehidrirati. Vodu trebate piti tijekom cijele vježbe jer ćete tako ostati hidratizirani.


Vježbate kad vas nešto boli

Ako dođe do pucanja, istegnuća ili upale mišića, ne smijete forsirati - mišić tada ima samo potrebu za odmorom. No, možete otići u dvoranu i raditi isključivo na mišićima koji nisu ozlijeđeni, primjerice vježbati samo noge ako vam je upaljen neki od mišića ruke. S vremenom, postupno i uz liječnički savjet, možete ponovno početi vježbati mišić koji je bio upaljen, no treba početi s ciljanim vježbama koje će ga postupno rehabilitirati i pokrenuti kako biste došli do stupnja vježbanja na kojem ste bili prije ozljede.