Gdje je granica empatije na poslu?

getty images

Empatiju ne treba potiskivati zato što ona može potaknuti razvoj novih ideja, ali i povećati profit kompanije jer zadovoljni ljudi bolje rade.

Empatija, odnosno sposobnost razumijevanja tuđih emocija, često se smatra prednošću u životu. Činjenica da možete razumjeti kako se netko osjeća i da se možete postaviti u njegov položaj, vrijedna je sposobnost koja vam može pomoći da uspostaviti čvršće veza s osobama koje vas okružuju.


Ukoliko na početku svoje karijere pokažete da ste empatična osoba, puna razumijevanja za tuđe probleme i nevolje, ljudi će vas voljeti. No, to ne znači i da će isto o vama misliti osobe na vodećim pozicijama. Uostalom, ne reagiraju svi na empatiju jednako. Postoje osobe koje će vašu empatičnost shvatiti kao slabost i pokušati vas iskoristiti.


Upravo je zbog toga ključno pronaći granice empatije na poslu. Umjesto da se stalno oslanjamo na empatiju i pokušamo razumjeti ljude oko nas, trebali bi se oslanjati na zdrav razum kako bi odluke koje donesemo bile dobre ne samo za nas, nego i za ljude s kojima radimo. To ne znači da u potpunosti treba zaboraviti na empatiju na poslu. Naprotiv, to je vrijedna vještina odnosno sposobnost koja može pomoći da budemo bolji manageri i lideri.


Dobar lider i manager će koristiti empatiju da prepozna i razumije problem s kojim se njegovi (odnosno njezini) suradnici suočavaju i onda iskoristiti svoje managerske i liderske vještine kako bi taj problem riješio. Istraživanja su pokazala kako menadžeri, ako žele biti uspješni, moraju kombinirati različite stilove upravljanja poslovima i drugima. 


Dakle, nema konkretnog odgovora gdje je granica empatiji na poslu. Granice biste trebali postaviti sami ovisno o situaciji u kojoj se nalazite. Da, dobro je ponekad pokazati svoju ljudsku stranu i razumijevanje za probleme s kojima se vaši suradnici ili podređeni susreću. No, pri tome ne smijete izgubiti perspektivu i ravnotežu u cijeloj situaciji.


Ako pokušate pokazati razumijevanje i empatiju prema nekome, a ta osoba to iskorištava ili odbija vaše pokušaje, nemojte se uporno truditi. Razumijevanje mora biti obostrano da bi funkcioniralo. U protivnome radi se o iskorištavanju tuđih slabosti. A vjerujemo da ste već uvidjeli kako radno mjesto nije prostor na kojem možete pokazivati svoje slabosti bez posljedica.