Rimowa, kraljica kofera

getty images

Duže od jednog stoljeća, Rimowa koferi je prvi izbor za određenu klasu putnika. Novi generalni direktor Alexandre Arnault je odlučan da proširi horizonte kompanije.

Kada putujemo, obično sa sobom nosimo vrijedne lične stvari. Odjeća, nakit, pokloni… Tada moramo biti sigurni u pouzdanost kofera u kojem se stvari nalaze.", izjavio je Alexandre Arnault.


Ovaj dvadesetpetogodišnjak je novi CEO Rimowe, kompanije čiji su proizvodi poznatiji od njenog imena. Rimowa koferi su kockasti, cool i napravljeni od aluminija. Vrlo su specifičnog, jednostavnog izgleda i nećete ih zamijeniti s drugim dok se voze pokretnom trakom na aerodromu. 


Ostali koferi uglavnom ne nude ujedno praktičnost i dobar izgled. Rimowa cilja visočije. Cilj im je funkcionalnost i dobar dizajn. Alexandreova mladost čini ga boljom opcijom za uvođenje Rimowe u novo, tehnološki uznapredovalo doba. Pored toga, imao je dobru pripremu. Njegov otac, Bernard Arnault, na čelu je konglomerata LVMH, čiji su brendovi Moët, Dom Pérignon, Berluti, Dior, Hennessy i Louis Vuitton. Ovoj listi odnedavno je dodana i Rimowa, koju je Alexandrov otac kupio za 572 milijuna eura. Rođen je, dakle, u bogatoj porodici koja je navikla da živi luksuzno i upravlja velikim kapitalom. Sada je na njega došao red da radi isto. 


Alexandre Arnault tvrdi da je: "Rimowa savršeno pozicionirana na tržištu, koje je u rapidnom rastu i ekspanziji. Narednih 20 godina predviđen je rast broja putnika u cijelom svijetu sa 3,8 milijardi na 7,2 milijarde godišnje."


Lako je doći od zaključka da je Alexandre Arnault razmaženo derište. Međutim, to bi bilo apsolutno netočan zaključak. Radi se o klasičnom primjeru millennialsa, koji se vješto koristi novim tehnologijama i načinima poslovanja. On lako razaznaje da njegova generacija voli da troši novac na luksuz i nezaboravna iskustva. Što povezuje ovo dvoje? Skupa putovanja. Za skupa putovanja potrebni su torba ili kofer, koji izgledaju dobro, a da su pri tome stvari u njima sigurne. Alexandre ne kreće s nule. Rimowa postoji više od jednog stoljeća. Osnovana je u Kölnu 1898. godine. Njen osnivač Paul Morszeck želio je da svijetu predstavi ultra - lagane drvene kofere. Kada je to konačno učinio, svijet je za istim poludio. 



Nekoliko decenija kasnije, kompaniju preuzima njegov sin Richard. Tridesetih godina prošlog stoljeća, fabriku u Kölnu uništava požar. Hiljade drvenih kofera nestaje u pepelu. Richard nakon te katastrofe dobiva revolucionarnu ideju. Drveni dio kofera je izgorio, ali su aluminijske lajsne koje čuvaju ćoškove ostale netaknute. Od tada Rimowa počinje koristiti novi, jači, lakši i otporniji materijal za pravljenje svojih kofera. Ideja je bila toliko dobra, da je kompanija dobila novi naziv, posvećen svom spasiocu Richard Morszeck Warenzeichenu ili "Ri Mo Wa". 


Pedesetih godina prošlog stoljeća kompanija je nastavila s inovacijama. Ovaj put predstavili su svoj, od tada, prepoznatljivi izbrazdani dizajn.


Novi dizajn je osim lijepog izgleda, koji je inspiriran dizajnom aviona Junkers F13, nudio i veću izdržljivost. Prvi vodootporni kofer napravili su 1976. godine i cijelu liniju nazvali Tropicana. Osim vodootpornosti, bili su otporni i na vrućinu, hladnoću i vlagu. Tropicana je bila kao stvorena za filmove, televiziju i muzičke spotove. Popularnost Rimowe je eksplodirala. 



Prošle godine, uprava konglomerata LVMH uvidjela je da Rimowi treba malo svježe krvi. Posjećuju njemačku kompaniju i dogovaraju preuzimanje. Odmah potom na mjesto prvog čovjeka postavljaju čudo od djeteta, Arnaulta mlađeg, koji je studirao na prestižnom Univerzitetu za tehnologiju u Parisu. Alexandre je već ranije radio na digitalnim strategijama i investicijama u očevoj kompaniji. Kao šlag na tortu, momak je izvrsno govorio njemački jezik.  


Odmah se preselio u Köln, kako bi mogao svakodnevno ići na posao u sjedište kompanije. Primijetio je nešto što ga je fasciniralo. "Najveće iznenađenje je za mene bila pažnja koja se posvećuje detaljima, pri proizvodnji i sklapanju kofera. Bio sam ponosan i optimističan kada sam vidio kako su radnici opsjednuti kvalitetom izrade svakog pojedinačnog proizvoda", kaže Arnault.  


Hector Muelas, direktor marketinga, nešto je konkretniji: "Ne radi se samo o inženjerstvu, radi se o njemačkom inženjerstvu. Radnici su nevjerojatno ponosni, u svakom smislu te riječi. Precizni su, obučeni, fokusirani i veoma odlučni. Za izradu jednog kofera potrebno je 117 minuta, 205 zasebnih komponenti i 90 specifičnih radnji.", kaže Muelas. Prošlog listopada, Rimowa je proslavila osamdesetu godišnjicu prvog kofera napravljenog od aluminija. Održana je izložba ikonskih torbi koje su kupile poznate osobe. Poznate osobe su za potrebe navedene izložbe, pozajmile svoje kofere. Neki od njih su: Karl Lagerfeld, Virgil Abloh i David Fincher.



Kako se kompanija bliži svojoj 120-oj godišnjici, Arnault najavljuje otvaranje globalne prodavnice, redizajniranje i proširenje palate proizvoda i nove suradnje. U suradnji s Fendijem su već dizajnirali i proizveli jednu liniju kofera. Od velikog preuzimanja Rimowa je već napravila velike korake ka ustanovljavanju digitalne dominacije u svojoj branši. Uveli su E-Tag, paket koji podrazumijeva punjače, senzore i elektroničke panele, pomoću kojih možete pratiti svoj prtljag na smartphone aplikaciji.


Strategija djelovanja novog rukovodstva je sretna kombinacija tradicionalnog i modernog. Savršena izrada, materijali i dizajn u kombinaciji s inkorporiranim tehnološkim dostignućima današnjice, siguran su put ka svjetskoj dominaciji ovog legendarnog njemačkog brenda.