Možda ste fit, ali da li ste sretni?

getty images

Wellness. Sama riječ zvuči vještački osmišljenom. Često je čujete iz usta onih licemjernih tipova širokog, lažnog osmjeha, koji su uvijek spremni da nabroje razloge zbog čega su im tijela fit, a umovi zen. Tipovi zbog kojih se osjećate loše, jer sugerišu da je vaše tijelo zakržljalo, a aura slaba i bolesna. Ipak, čini se da smo mi cinici sve vrijeme u krivu.

Moderni, užurbani život ispunjen je fancy tehnološkim gadgetima, koji bi nam trebali živote učiniti lakšim, dok nam usput zadaju i mnoge brige. Studija the Australian Psychological Society pokazuje da postajemo sve depresivniji, dok razina stresa kod prosječnog čovjeka rapidno raste. Kako se uhvatiti u koštac s ovim opasnostima? Tjelovježba je jedan od načina. Poznato je da ona oslobađa endorfin, unapređuje samopouzdanje i pomaže u prevenciji bolesti. Ipak, nemojmo se zavaravati da se svi problem rješavaju u teretani. Agresivni kardio trening neće izliječiti posljedice vikenda provedenog u kafani, kao što djevojku nećemo naći isključivo na osnovu našeg impresivnog trbušnog zida. 


Ono što nam je ustvari potrebno je balans ili drugom riječi, wellness. Da bismo otkrili više, konzultirali smo se s mnogim fitness guruima. Začudo, njihovi istupi nisu bili prepuni fraza zbog kojih se osjećamo loše, nema mnogo priče o spiritualnosti, bljutavim smoothiejima isl. Umjesto toga, potrudili su se da nam na jednostavan način otkriju tajne efektivnog treninga. 


U nastavku i vi otkrijte kako živjeti duže, sretnije i zdravije. 


BALANSIRAJTE ISHRANU


Svima nam se desilo da nam gurmanske kočnice potpuno otkažu na odmoru. Prije polaska se zavaravamo kako ćemo puno plivati I ujutro džogirati, a onda se dese sasvim suprotne stvari. Na odmoru se toliko opustimo i mislimo da nakon njega više ništa nije važno. Častimo se obilnim, kasnim obrocima, pijemo puno alkohola i gaziranih pića, a hladimo se čokoladnim sladoledima. Krajnji rezultat - šokantni podaci s vage sugeriraju nam da smo napravili nekoliko koraka unazad. Tako šokirani, poslije odmora, svoj organizam podvrgavamo strogim i za zdravlje opasnim dijetama. Želudac tada dolazi u stadij konstantne gladi, gdje je apsorpcija hrane upravo najveća, te se ne postiže željeni efekt. Smanjite unos kalorija, tijelo počinje da razgrađuje mišiće, manje mišića znači i sporiji metabolizam. Najgore od svega, svaki gram koji dobijete, biće čisto salo.


Ključna stvar i rješenje svih problema jeste balansirana ishrana. 


TUŠIRAJTE SE HLADNOM VODOM


U trenutcima kada osjećate da vas obuzima stres i anksioznost, istuširajte se nešto hladnijom vodom. Dokazano je da ista umiruje nervni sistem, te vas čini svježijim i vedrijim. Također, ako se teško budite, navala adrenalina u trenutku kada vam hladna voda prelazi preko vruće kože, razbudit će vas za čas i odmah ćete biti spremni za akciju. 


Nauka kaže: Hladan tuš može smanjiti lučenje kortizola, hormona koji izaziva stres. Prvi put se susrećete s pojmom kortizol? Zavidimo vam ako nikada niste čuli za ovog lošeg momka. Svakako vam je bolje bez njega.



SKLONITE SE OD LOŠIH UTJECAJA


Onakvi smo kakvo nam je društvo u kojem se krećemo. Ako vaši prijatelji svakodnevno uživaju u dugim noćima ispunjenim pivom i masnom hranom, vjerojatno će i vas taj način života zadovoljiti. Pivski stomak i identične teme za razgovor nisu poželjni za vase fizičko i mentalno zdravlje. Ovo pravilo nije ograničeno samo na prijatelje koje viđate, već i na one koje susrećete i pratite na društvenim mrežama. Da li vas pregled vašeg Instagram feeda čini sretnijim ili dodatno ubija vase samopouzdanje? Savjetujemo da ga očistite od loših utjecaja. Više slatkih kuca i maca, manje napornih negativaca, uključujući I novokomponirane fitness trenere. 


SNL savjet: Pratite Will Smitha. On je vjerojatno jedina javna osoba koja je shvatila kako se Instagram koristi. Uživat ćete u njegovom zezanju sa sinom Jadenom, a ismijati se degustacijama egzotične hrane.



PAŽLJIVO ODABERITE SVOJE CILJEVE 


Borba kao put ka postizanju cilja je izuzetno iskustvo, međutim cilj mora biti realan. U suprotnom, zbog sporog ili nikakvog napretka, počet ćete kažnjavati sebe. Recimo da, znajući kako vam je raspored pun sastanaka i obaveza, postavite sebi cilj da morate šest puta sedmično ići u teretanu. Cilj nećete postići i bit ćete potišteni i razočarani. Dakle, postavite si realne ciljeve i trudite se biti fleksibilni. 


BALANSIRATI SVOJU KARIJERU JE UMIJEĆE


Još uvijek nismo načisto da li su uspješan poslovni i sretan privatni život mogući ili se radi o utopijskoj ideji. Uistinu, nekad se čini da je nemoguće doseći sreću na oba polja. Pretpostavka je da imamo jedno ili drugo, a često nijedno. Predlažemo da pravila igre postavite onako kako vama odgovara. Ipak, radi se o vašim životima. Ako ste radoholičar i rad vas ispunjava, nemojte se siliti da ranije idete s posla ili o istom ne razmišljate. Prepustite se svojoj prirodi i karakteru. Ako niste radoholičar, nikada ne dozvolite da posao ubije vaš privatni život i pomuti vam razum. Odlazak s posla na kraju radnog vremena I ignoriranje mailova tijekom vikenda nije grijeh. 


Pokušajte sljedeće: Sami postavite pravila. Preko vikenda se odvojite od telefona. U nedjelju jedan sat pregledajte poruke i mailove, kako u ponedjeljak ujutro ne bi bilo iznenađenja. Primijetit ćete da drugi poštuju, pa čak i kopiraju vašu odluku. 


"Primijetim da se dečki strašno stresiraju kada nisu u prilici da treniraju. Stres oslobađa kortizol, pa ako se stresirate zbog netreniranja, praktično anulirate pozitivne psihološke efekte prethodnog treninga. Korak naprijed, nazad dva."- DAN CONN, WELLNESS GURU


POSTANITE SAM SVOJ MAJSTOR


Kada govorimo o wellnessu, često zamišljamo luksuzni hotel s bazenom i popratnim sadržajima. Međutim, on uopće ne mora biti tako skup i teško dostupan. Umjesto bacanja novca, pokušajte dokučiti kakva vrsta treninga vam odgovara i čini vas sretnim. Možda vas plivanje oraspoloži, a teretana vam je "smor". Ako je tako, posvetite se onoj vrsti treninga na koji idete "sa pjesmom". Raditi nešto što vas ne usrećuje može rezultirati samo jednim rezultatom - trening će biti loš, a njegovi efekti nikakvi. 


"Svaki dan pokušam da uradim nešto što me čini ranjivim. Rado izađem iz zone komfora. To može biti nešto bezopasno, kao što je razgovor s kolegom s kojim rijetko komuniciram. Ono što počne blagim forsiranjem, lako može da pređe u naviku." - DAN CONN, WELLNESS GURU



PROBAJTE NEŠTO NOVO


Da li ste primijetili da grupni treninzi imaju dijametralno suprotan sastav u odnosu na noćne klubove? Većina polaznika su djevojke i tek pokoji momak. Razlog za to je što muškarci prakticiraju da treniraju sami ili s prijateljem. Probajte izaći iz svog kalupa i probati nešto novo. Uključite se u grupne treninge. 



OPAMETITE SE


Pamti li neko šta je fotosinteza i kako funkcionira? Kako baratate znanjem trigonometrije? Ništa od navedenog? Razlog za to je, vjerovatno, što u svom životu više nemate učitelje, nastavnike i profesore koji vas tjeraju da učite. Sada, moramo postati sami svoji učitelji, te aktivno istraživati i koristiti prilike za stjecanje novih znanja. Naravno, pomoć ljudi iz okoline, porodice i prijatelja, uvijek treba prihvatiti. Oni mogu biti eksperti za svari za koje niste ni sumnjali da ih istresuju. Razgovarajte s njima i proširite svoju svijest izvan okvira svog zanimanja. 


JUTARNJI RITUAL


Razbudite se uz muziku: Naučnici tvrde da je muzika jedina stvar koja ima kapacitet da stimulira svaki dio vašeg mozga, te da pritom potakne kreativnost. Slušanje pozitivne i vesele muzike će u startu dati lijepi ton vašem danu. Ako komšije ne izraze svoje negodovanje, pojačajte zvuk i dajte sebi dozu pozitivne, nesputane energije.


HLADITE SE


BEZ OBZIRA RADI LI SE O OPORAVLJANJU ILI RELAKSACIJI, NOVA, HLADNA TERAPIJA ĆE VAS STAVITI PRED IZAZOV: KOLIKO DUGO MOŽETE IZDRŽATI?


Pothlađivanje kao način na unaprijedite vase zdravlje, novi je hit. Ledena kupka, koja je do nekoliko godina unazad bila rezervirana samo za vrhunske sportiste, sada je dostupna u bolje opremljenim wellness centrima. Efekti ove izvrsne inovacije su smanjivanje nivoa anksioznosti i depresije, unaprjeđenje mentalnog zdravlja, poboljšanje cirkulacije i naravno, smanjivanje tjelesne mase. 

Kao i uvijek, naučna zajednica je skeptična i upozorava na moguće komplikacije. Slučajevi utapanja četiri muškarca u kratkom razmaku govore da se ovaj vid rekuperacije i relaksacije ne smije raditi "na svoju ruku". 


Razlog zbog kojeg sve češće vidimo selfije rekreativaca u ledenim kupkama je spoznaja o poboljšanju performansi i izdržljivosti nakon tretmana. Rekreativni osjećaju smanjenje umora i inflamacije mišića, što je vrlo korisno za trkače na duge staze. 


Upozoravamo da izbjegavate temperature vode nižu od -10°C. Idealna temperature za oporavak mišića je oko 12°C. Na ovoj temperature imate iste efekte kao na ekstremnoj hladnoći, ali bez gore pomenutih rizika.