Novi pastuh je u gradu

Problemi Californije, posljednjeg jeftinog, pristupačnog Ferrarijevog modela, bilo su loš dizajn i jasna namjera da se napravi jeftini Ferrari. Osmišljen tako da glupaci izdvoje novac i da privuče ne tako bogate ljude brendu, Californija je bila blijeda sjenka ostatka crvene ergele. Sigurni smo da je zadaća napraviti ovako prosječan model, italijanskim dizajnerima bila gora od nošenja jeftinog odijela. Prava noćna mora za pravog Italijana.

Usprkos kritikama zagriženih fanova Ferrarija, koji nisu shvatili potrebu za ovim modelom, California je polučila izvanredan tržišni uspjeh. Čak 70% kupaca tada su po prvi put ostali vlasnici jednog cestovnog bolide iz Maranella. Na svu sreću, Ferrari je predstavio njegovog nasljednika pod imenom Portofino. Novi model bi mogao biti još popularniji jer izgledom i kvalitetom vožnje, podsjeća na pravog talijanskog pastuha. 


Nakon početka proizvodnje u fabrici na jugu Italije, moglo se osjetiti zadovoljstvo inžinjera, dizajnera i maketara. Ovaj putu su uradili odličan posao. Ružno pače zamijenjeno je ljutitim labudom s velikim nozdrvama, širokim zadnjim krajem i savršenim proporcijama koje čine da izgleda poput pravog superauta. Naravno, Portofino nije superauto. Ne možemo ga smatrati niti jednim od Ferrarijevih sportskih modela. Radi se o klasičnom grand toureru, s četiri sjedišta, podobnim za svakodnevnu vožnju. Podsjećamo da je prethodnika Californiju, čak 85% vlasnika koristilo za prijevoz do radnog mjesta i nazad. 



Ipak, ovoj pridošlici ne fali snage. Novi 3,9 litreni turbo motor razvija zastrašujućih 441kW (591KS) I 760Nm. Testni vozač je nakon vožnje, širokog osmjeha, izjavio da su spojleri morali biti redizajnirani zbog konstantnog otpadanja pri najvećoj brzini od 320 km/h. Dakle, Portofino je itekako brz. Možda se čini da je kabriolet koji razvija preko 300 na sat besmislen, ali ta ludost je čar Ferrarija. Ubrzanje od 0 do 100 km/h je 3,3, a od 0 do 200 km/h, 10,3 sekunde. Kako ne prekršiti ograničenje i ne pritisnuti gas do daske? 


Pri brzini od 200km/h Portofino se ponaša besprijekorno. Prisustvo sedmerobrzinskog F1 mjenjača daje sigurnost dok vas nosi snažni obrtni momenat. 


Ovaj model dolazi i s V8 motorom. On zvuči snažno i strastveno, kao pravi Ferrari. Inžinjeri slikovito objašnjavaju da V8 ima tri glasa: bas, tenor i sopran. Koji od njih ćete čuti zaviti od režima vožnje. Novi elektronički diferencijal popravlja vožnju kroz krivine, te se može zaključiti da je držanje na cesti besprijekorno. Nova šasija je 50% strukturno čvršća i vozaču daje sigurnost da proba manevre, koji bi s lošijim automobilima bili opasni po život.  


Sva gore navedena tehnologija je naravno korisna, ali korak koji je presudan je odmak od staromodnog hidrauličkog upravljanja ka elektroničkom (EPS) sistemu. Ferrari se dugo vremena držao tradicionalnih sistema i odupirao tehnološkim novotarijama. Ovaj korak su napravili jer je EPS jednostavno puno bolji. 



Okorjeli vozači se neće složiti, jer novi sistem upravljanja preduhitruje intuitivne čovjekove reakcije.  


Stara škola će negodovati, a mi Portofinu predviđamo veliki komercijalni uspjeh. Dovoljno je biti dobar poznavatelj automobilske historije i sjetiti se 2008. i negodovanja Ferrarijevih purista pri predstavljanju Californije. Portofino, osim primamljive cijene, izgleda dobro i odlično se ponaša na cesti. Portofino je pravi Ferrari. Ako ga možete priuštiti, odmah se uputite prema najbližem prodajnom salonu i ponosno pokažite novog propetog pastuha.