Zdravim namirnicama zašarenite svoj obrok

PR

Ljubičastu hranu, posebice purpurne plodove i povrće, traže svi potrošači koji se iole brinu za zdravlje, a za one koji ne znaju, jarke boje ukazuju na prirodno visoku prisutnost antioksidansa koji pojačavaju zdravlje.

Američko društvo za suzbijanje raka preporučuje nam da jedemo voće i povrće različitih boja - žuta, narandžasta, plava, crvena i ljubičasta. Općenito, što je šarenije voće ili povrće, to sadrži više hranjivih tvari zajedno sa različitim svojstvima protiv raka kao što su antioksidansi. Prema američkom Ministarstvu poljoprivrede, ljubičasta hrana sadrži važne hranjive tvari zvane antocijanini, koje su odgovorne za ljubičaste, plave i crvene boje nekih plodova. Kao i antioksidans, antocijanin nas štiti od oštećenja stanica slobodnih radikala.


Ova vibrantna hrana odličan je izvor vlakana, a također sadrži i vitamine A, C i E, željezo i druge antioksidante kao što su tanini. Od ljubičastog krompira i mrkve, do pouzdanog crnog kupusa i borovnica, ovaj popis purpurnog voća i povrća ima dosta hranjivih tvari koje se kriju iza ovih vibrantnih tonova. Ove namirnice nisu samo sjajan način dodavanja boje u zdjelu, nego bi vam trebali pomoći da se osjećate dobro o samima sebi.



Antioksidanti kojima ova hrana obiluje, igraju ključnu ulogu u zaštiti našeg tijela, dok je antocijanin koristan biljni pigment koji voću i povrću daju crvenu, ljubičastu ili plavu boju. Iako su istraživanja još u toku, rano je reći zaslužuje li antocijanin nedavni medijski naslov koji je označio ljubičastu hranu kao 'superhranom'. Prethodna istraživanja povezivala su antocijanin sa širokom paletom zdravstvenih tvrdnji, uključujući povećanu dugovječnost, kardiovaskularno zdravlje, prevenciju raka i demenciju. Neki znanstvenici smatraju da korištenje ove hrane u svojoj prehrani igra ključnu ulogu u održavanju zdravlja tijela i mozga sve do podmakle dobi.