Šta parfem govori o vama

SNL

sta-vas-parfem-govori-o-vama-naslovna1 


Poput garderobe, parfem koji koristimo govori mnogo o nama. „Pošto nas čulo mirisa vodi pravo do receptora u mozgu povezanih sa emocijama, možemo slobodno da kažemo da nas izbor mirisa pred ljudima sa kojima stupamo u kontakt ostavlja skoro golim“,navodi James Craven, arhivista u najstarijoj nezavisnoj londonskoj parfimeriji Les Senteurs

Sarah McCartney parfemdžija i osnivač brenda 4160 Tuesdays navodi da je odabir parfema skoro uvijek bez greške odraz prijašnjeg iskustva i karakternih osobina osobe. Također kaže da će muškarac, koji na primjer ne uživa u morskoj klimi, ne voli plivanje niti more, veoma rijetko izabrati neki lagani morski miris s obzirom da nesvjesno biramo mirise koji su nam bliski. Zato i proizvođači parfema uvijek imaju na umu profil muškarca kome će određeni miris biti namijenjen. Primjer je Johnny Depp kao zaštitno lice Sauvage kampanje čija je misija bila da se miris poveže sa muškarcem koji ga bira i bude odraz njegovog duha i ličnosti. Craven navodi još jedan način odabira parfema, kada muškarac bira miris koji mu zapravo ne pristaje kako bi nadoknadio neki nedostatak u karakteru koji želi da posjeduje. Sa druge strane postoje i oni stidljiviji tipovi koji imaju strah od eksperimentisanja i drže se uvijek oprobanog i dobro poznatog pa koriste poznate parfeme koji su na dobrom glasu. Neki proizvođači navode da kada se govori o parfemima, najbolje je podsjetiti se izreke da si „ono što nosiš“ i da je miris nastavak čovjekove duše. Da li je zaista tako ili se u okviru ove teme po malo pretjeruje ostavljamo svakome da za sebe odluči šta o tome misli, a za to vrijeme dajemo kratak uvid u neke najpoznatije mirisne note i njihovu simboliku.



Citrus


sta-vas-parfem-govori-o-vama-01 


Mirisi na bazi citrusa poput čuvenog parfema Clinique Happy For Men, Tom Fordovog Neroli Portofino, Atelier Cologne Bergamote Soleil i Dior-ovog čuvenog Eau Sauvage neki su od nezaobilaznih klasika. Mirišu čisto, odišu oštrinom, energičnošću i svježinom.Iz mog iskustva mogu da kažem da ovakve mirisne note biraju sportski tipovi muškarca. Oni su takmičarskog duha – trkači, biciklisti, teniseri, muškarci koje nije stid da nose fluorescentne patike ili malo likre, naravno u sportske svrhe.Jedan od razloga zašto vas ovakvi mirisi nesvjesno mogu privući jeste taj što imaju terapeutske benefite. Citrusne note nas razbuđuju ali također daju i dobar balans između osvježenja i smirenosti. Do ovih rezultata došlo se nakon analiza koje je sproveo Univerzitet Northumbria, gdje su potvrdili da miris limuna istovremeno poboljšava i raspoloženje i kognitivan učinak.


Sportski mirisi


Specijalno kreirani za sve sportiste i ljubitelje sporta, parfemi poput Paul Smith-ovog Extreme Sport i Invictus Pako Raban-a predstavnici su naročitog mirisa koji predstavlja adrenalinski šok u bočici. Začinjeni i energični.   


sta-vas-parfem-govori-o-vama-03


Odabirom sportskog mirisa, muškarac svima stavlja do znanja kakav stil života mu odgovara: on je aktivan, vrijedan i uvijek u potrazi za nečim iznad onoga što mu život u trenutku pruža.[/blockquote] Iako gore navedene karakteristike onih koji će za ovakvim mirisom posegnuti nisu uvijek pravilo, one barem naglašavaju ono što ovakve mirise opisuje. Većina se drži formule citrusnih i nota đumbira na samom vrhu nosa, dok se sredina dobija drvenim i travkastim notama, a baza su uglavnom mošus ili ćilibar. Po mišljenu Moora, i Dior Homme Sport i L’Eau d’Issey Pour Homme su dobri predstavnici koji pokazuju kako sportski mirisi mogu biti sofisticirani. Ipak, ne dozvolite da vas marketing zavara. Birajte prema sopstvenim preferencijama i stilu života koji vodite. Sportske note najbolje će odgovarati onima koji se zaista bave sportom.


Slatki mirisi


Parfemi koji bazu traže u čokoladnim i vanila notama sa dodatkom cimeta ili kafe postali su izuzetno popularni posljednjih godina. Ukoliko volite „jestivi miris“ parfema dobar izbor za vas su Thierry Mugler A*Men, Gaultier Le Male, Tom Ford For Men Extreme ili Perfumerie Generale. U njima se u tragovima osjećaju i mirisi karamele i lješnjaka. 


sta-vas-parfem-govori-o-vama-04

Muškarci koji uživaju u ovakvim mirisima su hedonisti, senzualni tipovi, avanturisti sa brzim i spretnim umovima. Naročito popularni su oni u kojima dominira vanila. Andy Tauer, Vanilla Flash by Tauerville prodaje se nevjerovatnom brzinom. Vanila se već dugo smatra afrodizijakom pa ako ste fan, velike su šanse da ćete uspješno uspjeti da iskažete svoju seksualnu stranu.


Drvo


Postoji razlog zašto su „drvenasti“ mirisi poput Gucci Pour Homme, Terre d’Hermes i Davidoff-ov posljednji Horizon toliko popularni kod muškaraca: oličenje su stabilnog, pouzdanog i opuštenog muškarca koji odiše muževnošću. 

sta-vas-parfem-govori-o-vama-05


“Žene najčešće biraju ovakve mirise kao poklon svojim muževima“, navodi Craven. Prijatelji nekome od svog muškog društva također biraju kao poklon ove mirisne note pošto su među muškarcima generalno potvrđene i popularne. Lorenzo Villoresi parfemi vraćaju nas u daleku, antičku prošlost onog trenutka kada ih osjetimo, liče na mirise Bogova, i to može biti još jedan od razloga zbog čega se najčešće posegne baš za njima“, kaže Craven.


Morske note


Poput svježe i čiste vode, „morski“ parfemi imaju blagi ton okeana i soli na prednjem nosu. Ako ste izabrali baš ovakav parfem onda ste najverovatnije minimalista u srcu, neko ko cijeni jednostavnost i dizajn koji je istovremeno elegantan i nekomplikovan. 

sta-vas-parfem-govori-o-vama-06 


Moderni parfemi koji spadaju u ovu kategoriju su Pour Homme L’Eau d’Issey, Pour Homme Kenzo i One CK. Ovo su minimalistički i svježi parfemi 90-ih. I dalje su popularni kao i prvog dana i predstavnici su čistoće i minimalističkog i jednostavnog stava.


Orijentalni mirisi


Kakvu poruku orijenalni mirisi kao Pour Homme Opium, Envy For Men Gucci, M7 YSL i The One Gentlman Dolce & Gabbana šalju? Samo jednu: hedonističku. „Muškarac koji nosi ovaj tip parfema zabavu napušta posljednji i nikada ne ostavlja dezert nedovršenim“, navodi McCartney. 

sta-vas-parfem-govori-o-vama-07 


Orijentalne note privlače muškarce koji vole društvo i dobru zabavu i u tome uživaju bez zadrški. Sadrže senzualne note vanile, egzotične, odvažne note začina, zagasite i teže na nosu, note dima i alkohola.


Cvijetne note


Samo poseban tip muškarca može da iznese parfem sa cvijetnom notom. Rose of No Man Byredo, Homme Dior i Tobacco Rose Papilon predstavnici su za hrabre, samopouzdane muškarce koji su sigurni u sebe i svijesni svoje seksualnosti.Muškarci koji biraju cvijetne tonove su, poput ljubitelja gurmasnkih mirisa, avanturisti i prefinjene estete, ljubitelji neobične senzacije. 

sta-vas-parfem-govori-o-vama-08 


Od svih cvijetnih mirisa, ruža je najpopularnija. Craven kaže da je miris ruže uvijek bio popularan i među muškarcima i među ženama i vuče korijene još iz antičkih civilizacija, a sa modernom arapskom kulturom stiže na zapad najčešće u kombinaciji sa mirisima drveta, kože ili cigara i dodaje da muškarci danas ipak izbjegavaju lagane puderste note i da češće biraju teže cvijetne mirise, tamne i zadimljene, poput mirisa divlje ruže; takvi mirisi reflektuju snagu i otresitost.


Boutique


Blood Oranges Shay & Blue, Invisible Ben ili Roja Parfumes 4160 Tuesday dobar su izbor za muškarce koji cijene origialnost i visok nivo kreativnosti. Oni su drugačiji po skoro svemu pa i po izboru parfema. Mnogi parfemi prosto mirišu slično i liče jedan na drugi; nedostaje im autentičnosti i integriteta upravo zbog toga što su dio masovne fabričke proizvodnje.



sta-vas-parfem-govori-o-vama-09 


On kaže da Boutique označava ličnu pasiju. Označava brigu za detalje. Poštuje kreativnost parfemdžije i onaj koji ga kupuje zna zašto je dobar i nosi ga sa istom količinom ponosa kako bi nosio i Savile Row košulju krojenu po mjeri. Za koji god miris se odlučite, uvijek imajte na umu onu staru „manje je više“ koja je zlatno pravilo kod kupovine i nanošenja parfema. Previše parfema na vama smetat će i vama i ljudima oko vas i što je najbitnije onemogućiti vašoj ličnosti da dođe do izražaja. Zlatna sredina i svedenost idealno su uputstvo za nanošenje.   


Naslovna fotografija: Rex Features