Gregor Čorokalo, lider modernog doba

SNL

Pozitivan stav je pokretačka sila uspješnog lidera, a rad nam omogućava iskazivanje naše posebnosti i jedinstvenosti s drugima i za druge. Volja da svemu damo smisao određuje naš život . Ko želi motivirati ljude i očekuje uspjeh mora ponuditi mogućnost pronalaženja smisla. Ako organizacija loše posluje mijenja se direktor, ako nogometna momčad ima loše rezultate mijenja se trener. Lider stvara okvirne uslove za bolje uspjehe zaposlenika, a stoji sa strane neprimjetno hoda uz rub i iz njega izvire podrška. Zadatak mu je povećati količinu endrofina, izazvati maksimalan uspjeh. Njegova organizacija ne životari već diše punim plućima. Ako se loše ponašate prema, ljudima, loše ih vodite i povrijedite, tjerate ih da rade više od 50 sati tjedno možda i nemate optimalnu sposobnost motiviranja i stimuliranja drugih na poduzimanje željene akcije. 





Vizija je slika idealne budućnosti kompanije, dugoročni željeni rezultat unutar kojeg se zaposlenici identificiraju i rješavaju probleme koji stoje na putu njezina ostvarenja.  Kako bismo kreirali viziju, moramo se osloboditi i vanjskih i unutarnjih pritisaka. Da bismo uistinu mogli kreirati viziju, moramo stvari vidjeti pod pravim svjetlom, a to se događa kada izoliramo svu našu pohlepu i strahove. Misija – je s druge strane  unutarnje poslanje – govor srca, a ciljeve možemo podijeliti na ciljeve osobnog i organizacijskog razvoja. Mi smo upoznali i razgovarali s mladim ali istinski pravim liderom. On se zove Gregor Čorokalo i vlasnik je najveće specijalizirane parfumerije u BiH, Plaze. 



1.              Na početku da razriješimo jednu dilemu. Vaše ime i prezime nam ne zvuče bosanski pa nas zanima kako vas je poslovni put doveo baš u Bosnu?

U svojih dvadeset i osam godina sam promijenio nekoliko adresa, no uvijek se vraćam na jednu koja je rodno mjesto mojih roditelja i odakle potječem. Korijeni moje porodice su iz Sanskog Mosta. Odrastao sam u Ljubljani, studirao u Beču, a trenutno živim za relaciji Sarajevo – Ljubljana. Nadam se da sam sa svih lokacija pokupio samo najbolje. 



2.              Kako bi sebe opisali?


Najteže mi je opisati samoga sebe. Zato sam se odlučio da radije predstavim svoj pogled na svijet i život. Život je jedan zato smatram da ga treba živjeti punim plućima. Na poslu proživljavamo skoro pola svog života i veoma je bitno da se bavimo stvarima koje nas vesele i popunjavaju. Odnos neke osobe prema poslu razlikuje se od čovjeka do čovjeka. Nekome je posao rutina, nekome zabava. Pojedinci od posla naprave obvezu, a drugi u njemu uživaju. Ja gledam da u poslu maksimalno uživam. Vodim se jednim jednostavnim životnim motom: “Što je manje rutine, to je više života”. Prava svrha života jeste posvetiti ga nečemu što će nas nadživjeti.



Gregor Čorokalo


3.              Šta za Vas predstavlja uspjeh?


Uspjeh je zapravo ono što postignemo vlastitim potencijalom i često je povezan s našim ciljevima. Međutim, uspjeh nije toliko u postizanju cilja, koliko god nas učili da je tako. Uspjeh je zapravo putovanje prema cilju. Mnogi uspješni poduzetnici vjeruju kako je i biznis putovanje puno izazova. Upravo zato uspjeh obuhvata rad na onome što do sad nismo radili.


4.              Šta prema Vašem mišljenju, čini jednog poslovnog muškarca?


Poslovan čovjek je čovjek od akcije. Donositi teške odluke i reagovati u skladu sa njima nije samo odraz zrelosti, već ikarakterna osobina koju generacijama unazad djele uspješni muškarci. Pogotovo u poslu, pobjednici su isključivo ljudi od akcije koji ne podnose pasivnost. Sljedeća svojstvena stvar uspješnog poslovnog muškarca jeste samopouzdanje. Čvrsto vjerovati da se u pravu i da sa lakoćom komunicirate sa važnim osobama nije svima tako jednostavno. Biti u najboljem okruženju je isto dobro provjeren recept za uspjeh. Pouzdani saradnici, partneri i familija su bitan dio svakog poslovnog muškarca. Kada jurite za uspjehom  svakom uspješnom muškarcu  je potrebna načitanost, dobra informiranost i zdrav razum. Nešto što sam još primjetio je da brojni od njih ulažu u filantropiju i razvoj društva, što je veoma bitno za bolje sutra svih nas.


5.              Kako bi Vi definisali modernog muškarca?

Tu bi adekvatnije odgovore dobili od pripadnica nježnijeg spola. To se razlikuje od trenda do trenda, neki smatraju fudbalere i ostale sportaše modernim muškarcima, dok su drugima su u poslovnom odjelu izuzetniji. To što je zajedničko kod svih nas jeste da koristimo jedinstvene parfeme koji privuku i puno osjetljivija čula. Smatram da je miris onaj koji ostavi najveći trag iza nas. Asortiman u našim parfumerijama sigurno neće ostaviti ni jednog muškarca ravnodušnim. Pritom će ih oko pravog izbora konsultovati naše divne djevojke.


6.              Koliko je u poslu bitno biti dotjeran i dotjeran prema modnim standardima?

Normalno je da naš outfit daje određenu sliku ali to je sve stvar ukusa. Svi se mi okrećemo različitim stilovima. Istina je da je u poslovnom svijetu to malo ograničeno ali novi trendovi donose veću fleksibilnost i u tom djelu. Modni standardi se mijenjaju, tako se mijenja i naš ukus. Sigurno se svakome od nas desilo da je našao neku sliku iz svoje prošlosti i nije mu se svidio tadašnji stil oblačenja. Tako je i u svijetu kozmetike gdje se standardi konstanto mijenjaju i godišnje izlaze brojni noviteti koji se određuju prema ukusu potrošača. Zato je bitno da svako od nas, kad zamjeni određeni outfit, promjeni i miris koji nosi. Parfemi su nevidljiva i jedinstvena tačka našeg ličnog stila.    



7.                 Šta za Vas znači biti lice najvećeg lanca parfumerija u BiH, Plaze?

Poseban je osjećaj kada možete pokretati i utjecati na velike stvari i kada se moje ime povezuje s uspjehom ove kompanije. Veoma sam ponosan na razvoj brenda PLAZA na ovom tržištu gdje nosimo priznanje lidera već 17 godina. Kupci nas cijene, budući da kroz kvalitetu ponuđenih proizvoda i naše usluge uveliko doprinosimo njihovom zadovoljstvu i standardu. Istovremeno zasluge idu našem fantastičnom kadru, sa kojim se trudimo održavati zdravu radnu atmosferu. Izgraditi i održavati dobar odnos zahtjeva svakodnevni rad. Svi smo veoma socijalno osviješteni i imamo sluha za svakog pojedinca. Ko shvati koliko je bitan zdrav radni odnos ima zagarantovan uspjeh. Danas je teško naći dobar kadar, te ga treba cijeniti i zadržati. To zahtjeva puno ulaganja, razumijevanja i kompromisa da bi sve dugoročno funkcioniralo.


8.                  Na koje sve izazove morate upuštati u Vašim poslovnim obavezama?

Jedan od bitnijih izazova smatram moralnu odgovornost do radnika koje treba uskladiti i usmjeravati u obostrano zadovoljstvo. Vizija i ciljevi firme su jasno postavljeni, na nama je da dnevno radimo na održavanju visokih standarda koje nam politika firme diktira. Svijet novog tisućljeća oblikuju globalizacija i trendovi razvoja koji su i te kako prisutni u ovoj branši. Naši kupci su u konstantnom dodiru informacija sa vanjskih tržišta koje kreiraju svjetske trendove, a na nama je da im to obezbjedimo po jednakim standardima.  Svjetski brandovi visoko selektivne kozmetike zahtijevaju ogromna ulaganja u izgled prodajna mjesta i kvalitete usluge. Tu se možemo mjeriti sa samim vrhom selektivnih parfumerija u svijetu. 



9.                  Koji su daljni planovi kada govorimo o brendu i kompaniji kao što je PLAZA?

Ove godine smo preuzeli poslovnice parfumerijskog lanca Beautiqe, te smo u proteklih par mjeseci otvorili tri nove poslovnice u Tuzli, Banja Luci i Sarajevu, što je iziskivalo puno vremena i truda. Pored toga, u mjesecu decembru otvaramo prvu niche parfumeriju u BiH, koja će biti u BBI centru (Sarajevo). Zastupat će prestižne art parfumerijske kuće iz Francuske i ostalih zemalja. Veoma produktivnu godinu za našu kompaniju obilježit ćemo još sa lansiranjem prve autorizovane online parfumerije u BiH. Podršku za razvoj novog dijela tržišta dobili smo direktno od strane principala. Proces autorizacije potrjajao je nekoliko mjeseci, za koji je bio potreban visok nivo tehnološkog razvoja same stranice. Smatramo da smo u ovoj godini odskočili od konkurencije te osigurali lidersku poziciju.