9 je načina kako pravilno istegnuti mišiće

SNL



Kod istezanja je važno znati što točno želimo istezati, u kojem smjeru i na koji način mišić radi i postaviti se u pravilan položaj. Istezanje je svojevrstan postupak tjelovježbe star koliko i čovjek, kojim opuštamo napete mišiće, povećavamo gibljivost tijela i postižemo unutarnji sklad. Može se raditi samostalno, ali i uz pomoć stručne osobe (fizioterapeuta ili profesora kineziologije). Razlozi za provođenje vježbi istezanja mogu biti sportske, rekreativne i medicinske, odnosno traumatske prirode (prijelom u zglobu i stanje nakon njega). Stojeći, sjedeći ili ležeći u istom položaju dulje vrijeme javljaju se blagi bolovi u pojedinim dijelovima kičma, trnjenja u rukama i slično, zbog čega tijelo samo traži određene pokrete kojima bi otklonilo te tegobe, a to su gotovo uvijek pokreti istezanja. U današnje vrijeme, kad prevladava «sjedilački» način života i rada, ali i rad u istovremenom, često neprimjerenom položaju, te tegobe javljaju se sve češće. Stoga je potrebno redovitije istezanje kako bismo spriječili nastanak određenih tegoba, a uklonili već postojeće. Kod istezanja je važno znati što točno želimo istezati, u kojem smjeru i na koji način mišić radi i postaviti se u pravilan položaj. Kad se počne s istezanjem, treba doći do krajnjeg položaja, ostati tako petnaestak sekundi i nakon toga se vratiti u početni. Pritom nema trzajnih pokreta, nego sve valja raditi polako i odmjereno. Vježbe treba ponavljati određeni broj puta te obratiti pozornost na trajanje. Uz to, valja obratiti pažnju na disanje, jer je disanje važan dio svakog vježbanja pa tako i istezanja. Istezanje nam mora pričinjavati ugodu, a ne neugodan napor ili bol. Ako pravilno vježbamo, a javlja se bol, valja otkriti uzrok boli i ukloniti ga. Devet je načina kako pravilno istegnuti mišiće, a putem naših fotografija pokazat ćemo koji su to.




1



2



3



4



5



6



7



8



9


   SNL/SNL