Razbijamo mitove o proteinima

SNL

mitovi-o-proteinima-01 



Svi znaju da su proteini zdravi i da pomažu mišićima da se oporave i da rastu. To je jedan od glavnih razloga zbog kojeg su proteini postali toliko popularni, posebno među ljudima koji redovno treniraju i idu u teretanu. Međutim, iako dosta ljudi u svoj organizam unosi suplementaciju u vidu proteina, postoje mitovi u koje svi vjeruju, ali koji nisu istiniti.



Više proteina znači više mišića


Iako je protein nevjerovatno koristan za razvitak i povećanje mišića, to ne znači da će veće količine proteina pomoći da se naši mišići povećaju. Dok trenirate, vaša mišićna vlakna se cijepaju. Proteini služe da ta vlakna brže zarastu, a vremenom, poslije nekoliko cijepanja, mišić počinje da raste. Međutim, ako vlakna nisu pocijepana, protein neće imati šta da poporavlja. Tako da proteini nemaju efekta ako ne trenirate. Zbog toga prestanite da pijete velike količine proteina, već ga pijte skladno i ravnomjerno sa vašim režimom treninga.



Svi proteini su isti


Ovo ste vjerovatno čuli bezbroj puta. „Nije važno koji si protein uzeo, važno je da ga piješ“ – ovo je rečenica koju govore mnogi „stručnjaci“ u teretani. Ipak, veoma je važno da znate koje proteine pijete. Iako je osnova proteina ista, proteini nikada ne dolaze sami. Ako pijete suplemente, primjetit ćete da pored proteina imate i druge dodatke kao što su masti, amino kiseline, vitamini i slično. Na osnovu vaše kilaže, treninga i vaših ciljeva morate odrediti koja kombinacija vam najviše odgovara. Slična stvar je i sa hranom. Proteini iz govedine i ribe su isti, ali ćete u ribi dobiti veći broj amino kiselina zbog kojih će vam tijelo bolje reagovati na te proteine.



Proteini debljaju


Ovo je takođre netačna informacija, sami po sebi proteini nemaju velikog efekta u kreiranju tjelesne mase, za to su odgovorne masti. Proteini služe samo da nahrane vaše mišiće koji zbog njih brže rastu, pa je to razlog zašto svi misle da proteini debljaju. Ako ste mršavi, a želite masu, potrebno je da pronađete proteine koji će u svom sastavu imati veći broj masti kako bi ste uspjeli da povećate broj kalorija i tako povećali i kilažu. 



mitovi-o-proteinima-03




Proteine treba piti odmah nakon treninga


Svi piju proteine odmah poslije treninga jer misle da na taj način odmah hrane svoje mišiće. Iako to jeste tačno, istraživanja su pokazala da i kasnije unošenje proteina donosi isti efekat, što znači da proteinske šejkove ne morate nositi u teretanu. Možete ih popiti i kod kuće.



Ako nemate energije, to znači da nemate dovoljno proteina


Ni ovo nije tačna informacija. Proteini zapravo imaju veoma malo uticaja na energiju. Za to su najodgovorniji ugljikohidrati. Zbog toga morate prilagoditi vašu ishranu tako da imate i ugljikohidrate koji će vam omogućiti da imate energije tokom treninga