Za tri godine pojedincu će trebati više od 5 miliona godina da pogleda količinu videa koja će biti dostupna pute globalne mreže svaki mjesec, a svake sekunde mrežom će proći toliko minuta video sadržaja. Ako vam to ništa ne znači, možda je uvijek najbolje povezati sve s televizijom – jer i njoj ususret stiže video s interneta, u ogromnim količinama…

Jedan od najbrže rastućih trendova narednih godina obilježit će upravo povezivanje televizije i online videa. Što to znači? Sve više ljudi će na televiziji radije gledati omiljeni serijal s YouTubea, nego prave TV kanale. Samo u 2016. internet video emitiran na televiziju porastao je za 50 posto, a iz MEDIA PR-a predviđaju da će do 2021. narasti za 3.6 puta više. Nema bolje činjenice koja vam može objasniti zašto video oglašavanje više nije niti će ikada više biti – samo TV oglašavanje. Onda, kako krenuti 2018.?







Kamo usmjeriti svoju video strategiju?


S obzirom na to da će se YouTube kao gigant zabavne industrije sve više širiti uz nove ponude i formate sadržaja, a Facebook, kaskajući sa svojim Watch odjeljenjem, nastavlja biti gigant kratkih videa – izdavači će se trebati dodatno posvetiti odabiru odgovarajućih formata i platformi kako bi se bolje uključili u zajednicu svojih korisnika i optimizirali svoju video prisutnost.



Najbitnija je emocija 


Glavni direktor marketinga i komunikacija u Mastercardu, Raja Rajamannar navodi da storytelling treba biti srž svake video strategije te predviđa kako je iz vremena Marketinga 3.0. kad je dominirala intenzivna analitika velikih podataka došlo vrijeme Marketinga 4.0. – kojem će fokus biti na povezivanju. Povezivanje na svim razinama temelji se na tome da korisnici sve više žele posebno iskustvo, vrijednost koja će potvrditi njihov entuzijazam i strast, a između ostalog pružiti im nešto više.


Potvrđuje kako je kod web izdavača u današnje vrijeme još najbitnija riječ – data. Još se čini kako je rješenje za dobar doseg i zadovoljnog klijenta/gledatelja, samo u pravilnom tumačenju analitika i brojeva. Ipak, zamka je u tome da nam brojke mogu diktirati kreativan smjer videa.


«Takav pristup snimanju i montiranju mora se eliminirati, jer ako su vam videi loši nećete ni imati brojke za analizu. Rekao bih da je doživljaj sadržaja postao bitniji od samog proizvoda ili usluge. I to je odlično! Zovite me romantičnim, ali ja i dalje na video gledam kao umjetničku formu. Najbitnija je emocija koju možete izvući iz gledatelja.», kaže on.


Budućnost je u interaktivnosti


Zaključili smo već i u uvodu, video postaje jedan od centralnih elemenata prisutnosti online, a povezivanje, autentičnost i vjerodostojnost temelji video prezentacije. Stoga je logično da će najveći utjecaj u području eksperimentiranja s videom, prema zadnjem kvartalnom izvještaju s video produkcijske platforme Wochit, biti korištenje live streaminga, video zapisa s pregledom od 360 stepeni te interaktivnih videa.


Vječni problem: Kako opravdati povrat ulaganja?


Povezivanje s korisnicima i poticanje interakcije putem videa definitivno je prednost videa na društvenim mrežama. Upravo što se tiče društvenog aspekta, top tri kanala u pregledavanju brend videa su Facebook, Instagram i Snapchat. Što nije čudno, s obzirom na činjenicu da su samo Instagram stories imale preko 200 miliona dnevno aktivnih korisnika prije godinu dana kada su pokrenute.


Uz YouTube, te tri platforme se intenzivno koriste u objedinjenom paketu online prezentacije. To sve zahtijeva različite optimizacije strategije i tehnikalija, što donosi nove izazove za tvrtke koje su tek zakoračile u video svijet.