Lice Prade je Pedro Almodóvar Caballero, poznati filmski mag

SNL

Prada je ove godine iznenadila kao nikada. Još jednom moda je povezana sa umjetnošću pa je tako lice kampanje španski filmski redatelj, scenarist i producent, Pedro Almodóvar Caballero.

 

Almodóvar je uvjerljivo najuspješniji i međunarodno najpriznatiji španski redatelj svoje generacije. Njegove filmove karakteriziraju kompleksna priča, elementi melodrame i pop kulture, korištenje popularnih pjesama, satirični humor, jake boje i sjajan dekor. Želja, strast, obitelj i identitet Almodovarove su prevladavajuće teme. Njegovi filmovi uživaju popularnost širom svijeta, a on je postao jedna od glavnih figura svjetske kinematografije.



Pedro Almodóvar rođen je u malom mjestu Calzada de Calatrava, nedaleko od ruralnog gradića Ciudad Real u pokrajini Kastilja-La Mancha, kao jedan od četvero djece u velikoj i siromašnoj seljačkoj porodici. Kada mu je bilo osam godina obitelj ga šalje u vjersku školu u grad Cáceres (pokrajina Ekstremadura na zapadu zemlje, uz nadu da će jednog dana možda postati svećenik. Obitelj mu se kasnije pridružila u Cáceresu, gdje je njegov otac otvorio benzinsku pumpu, a njegova majka vinariju u kojoj su prodavali vino sa porodičnog imanja. Dok u Calzadi nije postojala kino dvorana, ulica u kojoj je živio u Cáceresu imala je ne samo školu, već i kino. Bio je opčinjen ostvarenjima Luisa Buñuela, Rainera Wernera Fassbindera, Alfreda Hitchcocka, Johna Watersa, Ingmara Bergmana, Edgara Nevillea, Federica Fellinija, Georgea Cukora, Luisa Garcíe Berlange i neorealiste Marca Ferrerija. 





Uprkos protivljenju roditelja Almodóvar se preselio u Madrid 1967. godine kako bi upisao filmsku akademiju. Želio je postati redatelj, ali su mu za to nedostajala ekonomska sredstva, a osim toga Franco je zatvorio sve filmske škole, tako da će biti potpuno samouk. Radio je brojne poslove kako bi zaradio za život, uključujući i prodaju rabljenih stvari na poznatom Madridskom buvljaku El Rastro. Na kraju se zaposlio u Španskoj nacionalnoj telefonskoj kompaniji  Telefonica gdje je radio dvanaest godina kao administrativni pomoćnik. Budući da je radio samo do tri popodne imao je vremena baviti se vlastitim interesima





Almodovar je kupio Super-8 kameru od plaće zarađene u u istoj kompaniji kad su mu bile 22 godina i počeo je raditi kratkometražne filmove. 1974. je napravio svoj prvi kratkometražni film, a krajem 1970-ih filmovi su mu prikazani u madridskom noćnom krugu i u Barceloni. Bili su to uradci s otvorenom seksualnom tematikom i nedostatkom zvučne pozadine: Dos putas, o, Historia de amor que termina en Boda (1974) (Dvije kurve, odnosno, ljubavna priča koja završava brakom), La caída de Sodoma (1975) (Jesen Sodome), Homenaje (1976) (Posveta), La Estrella(1977) (Zvijezda), Sexo Va: Sexo viene(1977) (Sex dolazi i odlazi) (Super-8); Complementos(1978) (Kratke hlače). Upitan da objasni tajnu uspjeha svojih filmovima, odgovorio je "Važno je ne zaboraviti da se filmovi rade kako bi zabavili gledatelja. U tome je ključ uspjeha". Almodóvar je bio pod snažnim utjecajem starih holivudskih filmova u kojima se sve događa oko glavnog ženskog lika i on nastavlja dalje u toj tradiciji.