Znaš li šta znači tabata trening ?

SNL

Mnogi od nas ne žele ili ne vole da gube veliko vrijeme u teretani radeći raznorazne vježbe. Tako je u jednom trenutku postalo popularno ići na intenzivne treninge koji služe da se sagori što više kalorija, i to naravno za kratko vreme, pa su baš takvi treninzi dobili naziv HIIT. U većini slučajeva, HIIT trening podrazumijeva jedan intenzivan kardio trening koji traje kratko, ali je pun naboja, brzih vježbi, zbog kojih se dovoljno brzo mršavi. Međutim, postoji jedna podvrsta ovih treninga koji se rade kako bi se dobila snaga, izdržljivost, a naziva se taba.

  Suština HIIT treninga jeste da traje od 5 do 35 minuta, u zavisnosti naravno od toga za koliki napor si spreman od početka treniranja. Važno je da svaku vježbu koju radiš, radiš što intenzivnije, što brže, s tim što se obično ne radi o vježbama sa ogromnim teretom, već da pokreti tijela budu brzi i učestali, bez mnogo predaha. Ovo je trening koji koji će te sasvim oznojiti, kao da si više od sat vremena potrošio radeći neke vježbe sa teškim tegovima i spravama koje zahtijevaju veliki fizički napor. Na ovaj način se sagorijevaju kalorije, mnogo brže, jer na primjer, umjesto da trčiš sat vremena umjerenim tempom, utrošit ćeš 15 do 20 minuta za trčanje tempom koji je za tebe najbrži.
Tabata trening je također HIIT trening, samo u nešto izmijenjenoj varijanti. Vježbe koje radiš u okviru ovog treninga morat ćeš da radiš 20 minuta najvećim i najjačim intenzitetom, nakon čega odmaraš 10 sekundi, pa ponavljaš vježbu narednih 20 sekundi. Bitno je da se jedna vježba radi u tom vremenskom periodu, ali kroz 8 serija. Bitno je da se potrudiš da postigneš što više urađene vježbe u jednom ponavljanju, kroz tih 20 sekundi, sa obaveznim odmorom od 10, jer ne smeš da ga preskačeš, iako će ti se učiniti da možeš da nastaviš bar još toliko. HIIT trening je veoma djelotvoran, ali budući da tabata podrazumijeva veću pokretljivost, više ulaganja snage i brzine, onda je bolje raditi baš taj trening.
Vježbe koje možeš da radiš kroz tabata trening mogu da budu najrazličitije, od onih koje voliš da radiš, pa sve do onih za koje uvidiš da odgovaraju tvom organizmu i tvom tijelu. To znači da možeš da uključiš trčanje, trbušnjake, sklekove, čučnjeve, zgibove, tegove manjih težina, a budući da ovaj način treniranja zahtjeva što veći napor u smislu brzine i broja ponavljanja, tijelo se navikava da koristi veću snagu, a iz dana u dan samim tim i postaje izdržljivije.