Schorem berberi, najpoznatije brice na svijetu

SNL

Biti berber znači baviti se jednim od najstarijih zanata na svijetu. Berberi uljepšavaju muške kose, brade i brkove. Ima nekih koji čak prave i perike od prave dlake. Vremenom je ovo zanimanje takoreći iščezlo, toliko da smo danas navikli na odlazak u frizerske salone, gdje nema berberskih stolica s rukohvatima, naslonom za glavu i jastučetom koje se obrće prije no što sjedne nova mušterija.

Uprkos tome, u centar lučkog holandskog grada Roterdama, gdje gomila muškaraca hrli u zvanično najbolje svjetske coffee shopove, dio njih odlazi i kod berbera. Džentlmeni iz različitih krajeva Europe stižu u Schorem Barbershop – mjesto koje njeguje tradiciju, stil i principe berberskog zanata, a to je zapravo briga o muškarcima.




Berberi iz Schorema tvrde da je muškarcima bilo potrebno mjesto gdje će se osjećati kao muškarci i zbog toga su odlučili da u njihovom kreativnom kutku sve bude podređeno muškarcima. Ne postoji mogućnost rezervacije, a još i prije otvaranja ispred berbernice se nađe po nekoliko desetina njih koji čekaju u redu. Unutra – piju se pivo i viski, po želji. Mnogi žele da budu dio te atmosfere, čak i oni kojima nisu potrebni šišanje ili brijanje. 











Moguće je izabrati do 14 različitih frizura, čiji se primjeri nalaze na posteru. Berberi su obučeni kao berberi, žive kao berberi, misle kao berberi… To sve znači da su besprijekorno precizni, posvećeni i dosljedni. Kažu da se ne bave modom, nego stilom. Ne zanimaju ih aktuelni trendovi, već rockandroll. Njihov marketing dešava se na ulici, tako što je svaki čovjek koji odande izađe kao pokretna reklama. 















Šišanje košta 33 eura, brijanje isto toliko. Šišanje i brijanje zajedno – 61 euro. Druženje s berberima vjerovatno nije procjenjivo. Ideja koju slijede jeste da je džentlmen osoba koja mnogo više doprinosi okruženju nego što iz njega uzima.