Velik utjecaj mode u šezdesetima imali su i muškarci

SNL. Getty Images

Za mnoge, poslije 60-ih nema se više šta novo stvoriti. Iako će ih vreme demantovati, moramo priznati da je dragocjenost iznjedrena tih godina postala temelj nove ere u razvoju ili jednostavnije u životu čovjeka.

Sljedeće decenije nosit će u sebi sve stvorene kvalitete, sve novine – nadograđujući se na njih, ali ih ne potirući. O nostalgičnom vraćanju na burne, novatorske, u svim kulturnim domenima vrijednosno napredne i pune godine života govorit će ne samo oni koji su te godine odživjeli (posebno mladost) već i oni koji su upućeni u razvoj kulture i mode o kojoj ovdje govorimo.


Društvene okolnosti dozvolile su da se duh slobode ispolji. I kao da svijet iznova “niče”: pop-art podiže svakodnevnicu na nivo umjetničkog čime blago ironizira društvene stege ( Endi Vorhol…) i postiže široku popularnost… nova muzika ( “Bitlsi”…”Rolingstonsi”…)… emancipacija žena u svakom pogledu… materijalni uslovi života takvi da gotovo svakome dozvoljavaju da se uključi u nove kulturne tokove i na sebi svojstven način iskaže svoju ličnost kroz odabir širokog spektra novina koje iz godine u godinu nastaju. Radost slobode ogledat će se na licima mladih, ali i starijih…








Moda do polovine 60-ih bit će mješavina mode sa kraja 50-ih i novina koje donose modni kreatori osluškujući šta se dešava u društvu. 1961.godine modni kreator Andre Kurež (Andre Courreges) otvara svoju modnu kuću sa željom da svojim modelima ženi udahne novu, do tada neviđenu fantaziju. 1962.godine Yves Saint-Laurent otvara svoju modnu kuću. Inspirisan je muškom odjećom koju želi da primjeni (uz odgovarajuće izmjene) na ženi tj. u njenom odijevanju.







Bilo je to vrijeme kada se htjelo postići buđenje nečeg novog, neistraženog i kada se mnogo vjerovalo u svjetlu budućnost i na taj način pronalazilo velike izraze. To se i vidjelo na muškim kreacijama koje su težile da budu otkrivene. Jarke boje su prevladavale i to se željelo nositi. Svi su ih htjeli i znali šta žele.