Swatch satovi su omiljeni odavno mnogima

SNL

Swatch, danas jedan od najpoznatijih švicarskih brendova koji je ime izgradio na proizvodnji i prodaji cijenom pristupačnih i dizajnom privlačnih satova, na svjetsku urarsku scenu kročio je za vrijeme najveće krize švicarske satne industrije kada su japanski i američki kvarcni satovi preuzeli tržište od tradicionalnih švicarskih mehaničkih satova.

Švicarski kompleksni, minuciozno izrađeni mehanički sat oduvijek se, osim „alatom“ za prikaz vremena, smatrao investicijom, simbolom prestiža i luksuza koji si nije mogao svako priuštiti i za kojeg se često štedjelo mjesecima i godinama te koji se prenosio s koljena na koljeno kao vrijedno naslijeđe. Ovaj koncept sata kao teško dostižnog statusnog simbola naglo se promijenio sedamdesetih godina prošlog stoljeća kada su japanske i američke satne kompanije počele proizvoditi strukturno jednostavne, ali pouzdane i precizne kvarcne satove, koji su ujedno bili veoma jeftini te stoga dostupni puno većem broju potencijalnih kupaca. 

Kvarcna kriza 
Jeftini kvarcni satovi prodavali su se toliko dobro da je švicarska industrija mehaničkih satova, koja je do sedamdesetih godina držala pedeset posto svjetskog tržišta satova, u kratkom vremenu, tačnije od 1977. do 1983., spala na svega petnaest posto svjetske prodaje te je značajno zaostajala za Hong Kongom i Japanom. Pad prodaje uslovio je i pad proizvodnje pa je posao u švicarskom satnom sektoru od 90 hiljada zadržalo svega oko 25 hijada zaposlenika. Japanski urari su 1978. godine konstruirali sat debljine svega 2,5 milimetara, što su švicarski majstori shvatili kao izazov pa je tvrtka ETA S.A, podružnica ASUAG-a (Allgemeine Schweizerische UhrenIndustrie AG), najveće švicarske satne grupe, krajem 1979. predstavila Delirium Tremens – najtanji sat na svijetu debljine svega 1,98 milimetara, a kasnije 0,98 milimetara, koji je pokretao kvarcni mehanizam. ETA-ini urari ovaj su poseban sat, izrađen od zlata, konstruirali fokusiravši se na jednostavnost pa su tradicionalnu trodijelnu strukturu mehaničkog sata (osnovna pločica, kućište i stražnji poklopac) zamijenili inovativnim jednodijelnim kućištem kod kojeg je pozadina kućišta služila i kao osnovna pločica na koju su se dijelovi mehanizma postavljali kroz prednji otvor koji je na kraju cijelog procesa zatvoren safirnim staklom. Izrada ovog zanimljivog sata potaknula je ETA-ine majstore na razmišljanje o novim načinima dizajniranja i proizvodnje satova koji bi bili precizni, otporni, jednostavni i cjenovno dostupni širokim masama, što je 1980. godine rezultiralo predstavljanjem revolucionarnog plastičnog kvarcnog sata Delirium Vulgare. Prvih 300.000 Swatchevih satova proizvedeno je 1982. godine, a istodobno su  Hayek i vodstvo ASUAG-a odobrili plasiranje satova i financiranje istraživanja američkog tržišta. Nakon povoljnih izvještaja, 1983. godine odobreno je i istraživanje njemačkog, britanskog i švicarskog tržišta. Inovativni Swatchevi plastični satovi plasirani su na tržište 1. ožujka 1983. godine po cijeni od 39,90 do 49,90 švicarskih franaka, koja je nedugo nakon toga standardizirana na 50 švicarskih franaka. Povodom predstavljanja kolekcije, vodstvo Swatcha najavilo je proizvodnju i prodaju nevjerojatnih 2,5 miliona satova u 1984. godini. Swatch je ovu brojku nadmašio proizvevši do kraja 1984. impresivnih 3,5 miliona satova. 

Swatch grupa 
Satna kompanija Swatch sa središnjicom u Bienneu osnovana je 1985. godine. Ostalo je, kako se kaže, historija i povijest – do 2006. godine, Swatch je na svjetskom tržištu prodao 333 miliona satova, a Swatchevi satovi su kroz desetljeća postali toliko popularni da rijetko koja osoba nije u svom životu nosila bar jedan njihov sat. Može se reći da je kompanija Swatch svojom revolucionarnom proizvodnjom pomogla spašavanju i kasnije revitalizaciji švicarske satne industrije. 

Swatch SKINS 
Swatch je  ove godine  u Londonu ekskluzivno predstavio novu kolekciju tankih i laganih satova SKIN, koju krase minimalistički dizajn i elegancija. Kolekcija je lansirana uz koncept #YOURMOVE koji potiče na slobodu pokreta i izraza, a kojeg su u Swatchevoj kampanji uspješno materijalizirali talentirani skladatelji, plesači i koreografi.