Pet najboljih načina za oporavak nakon napornog treninga

Uz pomoć ovih specijaliziranih tehnika sada ćete moći brže rehabilitirati svoje tijelo i pripremiti ga za naredne bitke.

Marketing stručnjaci sugeriraju da su generaciji milenijala mnogo važnija bogata i zanimljiva životna iskustva od materijalnih stvari. Živimo u vremenu kada je zdravlje pravi odraz bogatstva. Istraživanje kompanije za proizvodnju dijetetskih suplemenata MyProtein, pokazalo je da prosječan milenijal više novca troši na svoju fizičku formu i zdravlje nego na troškove studiranja. Ovo istraživanje pokazuje da su mlađe generacije izuzetno posvećene ljepoti svoga tijela. 


Boreći se za savršenije tijelo, nismo ni svjesni koliko nas zamki očekuje. Uz luđačke treninge dolazi i mnoštvo rizika. Povrede mogu da budu jako nezgodne, a one najgore vam mogu i skončati potragu za isklesanim tijelom. Vaše tijelo je u velikoj potrebi za kvalitetnim odmorom i ispravnom rekuperacijom. Tako je naša uvećana zainteresovanost za fitnesom, dovela do otvaranja jednog sekundarnog, ali vrlo uspješnog tržišta. Radi se o tržištu tretmana rehabilitacije, koji promovišu mnogi uspješni sportisti. Tržište sadrži ogroman broj različitih produkata i tretmana, različite kvalitete, koji vam obećavaju trajnu funkcionalnost i izdržljivost tijela. 


KRIOTERAPIJA



Drugim imenom ledene kupke, sve su popularnije među profesionalnim sportistima i rekreativcima. Najzaslužniji za to je njihov prvi promoter, holandski ekstremni sportista Mr Wim “The Iceman” Hof, koji svoje nadljudske moći dodjeljuje izlaganju temperature ispod ništice. Trominutni tretman se odvija u komori koja podsjeća na tijesnu tuš kabinu, u kojoj se temperature spušta do čak –85°C. U toku tretmana na sebi možete imati samo šorc i par termički izoliranih papuča.  


U toku terapije tijelo prolazi mnoštvo promjena, a neke od njih su smanjenje inflamacije, jačanje imunog sistema i ubrzani oporavak od prethodne fizičke aktivnosti. U vašem organizmu se odvija i pojačano lučenje endorfina, koje traje i nekoliko sati nakon tretmana. S obzirom na to da se radi o inovaciji na tržištu, ne postoji mnogo studija koje se bave svrsishodnošću i efektima krioterapije. Ono što je nepobitno jesu mišljenja mnogih sportista, koji kažu da se nakon ovog tretmana mnogo brže i lakše vrate svojim spartanskim treninzima. 



PRP - TERAPIJA OBOGAĆENOM PLAZMOM 



Sportisti kao što su Messi, Kobe Bryant, Alex Rodriguez, Hines Ward i Tiger Woods, samo su neki od ljudi koji su prošli tretman obogaćenom plazmom. Radi se o tretmanu koji je idealan za liječenje povreda mekanog tkiva. Tretman se sastoji iz vađenja pacijentove krvi. Krv se procesom centrifuge odvaja od plazme, koja sadrži platele prepune proteina i bioaktivnih sastojaka koji utiču na rast. Plazma se kasnije vraća u krvotok i process oporavka i saniranja povreda može da počne. Naslovi u medijima koji u superlative govore o ovoj terapiji, uzrok su neograničenog povjerenja javnosti u istu, iako je jako malo pravih medicinskih potvrda njene efikasnosti. To ne znači da PRP ne daje rezultate, već da trebamo umanjiti svoja očekivanja. 



ISPREKIDANI POST



Publikacija o sistemu posta 5;2 iz 2014-e godine označila je svojevrsnu promjenu paradigme u našem odnosu s hranom. Od tada su se pojavile mnoge studije koje su otkrile koristi isprekidanog gladovanja. Ono što je nepobitno jeste da je ova revolucija u našem odnosu s hranom donijela svjesnost o tome da je jednako bitno kada jedemo i šta jedemo. Činjenica je da ljudi nisu evoluirali tako da konstantno imaju hranu na dohvat ruke. U prirodi ljudskog metabolizma su povremeni periodi izgladnjivanja. Kada uskladimo vrijeme hranjenja s prirodnim ritmom svoga tijela, dobijemo priliku da svakodnevno resetujemo i iščistimo svoj organizam.  


Dr Satchin Panda,profesor u Salk Institutu, sugeriše da je prozor hranjenja od 8 sati svakog dana sasvim dovoljan da tijelo opskrbimo s dovoljnom količinom nutrijenata. Vremenski ograničen period hranjenja omogućuje lučenje hormona i enzima koji razgrađuju loše masti u vašem organizmu. Također, organizam energiju počinje da crpi iz masnih naslaga, pa su pozitivni efekti periodičnog gladovanja višestruko korisni. Periodično gladovanje u početku može predstavljati veliki izazov, međutim primjetit ćete kako se vaš organizam brzo navikne. Ipak je očito da je ovaj sistem ishrane u skladu s prirodom ljudskog bića. 



INTRAVENOZNA TERAPIJA



Najnoviji i najmoderniji spas od hroničnog mamurluka i recept za jak imuni sistem. Upravo poput boce Jack Daniel’sa, naporan trening može dehidrirati vaš organizam i istrošiti vaše zalihe mineral i vitamin. Ovo neizbježno vodi ka mišićnim grčevima i opadanju atletskih performansi. Kako bi obogatili zalihe glikola, vitamin B i amino kiselina u organizmu, ogroman broj profesionalnih sportista okreće intravenoznoj terapiji. Na ovaj način kroz rehidraciju ubrzava se proces rekuperacije. Korištenjem magnezija i drugim minerala, dodatno se reducira mišićni zamor. Osnovna prednost unosa vitamina intravenozno u odnosu na tradicionalni način je brzina i kvaliteta absorbcije. Probavni trakt uništi preko 50% nutrijenata iz pilule, a intravenozni unos garantuje stopostotnu apsorpciju. 



UNUTARTJELESNA OVOJNICA - FASCIA



Ako ste ovisni o napornom treningu visokog intenziteta, ako želite izbjeći povrede, morate biti jednako ozbiljni kada se radi o oporavku. Većina nas se fokusira samo na oporavak mišića, a zapostavljamo tjelesnu ovojnicu. Radi se o tkivu koje podsjeća na najlon čarapu, a koje obmotava mišiće, kosti, ligament i tetive. 


Ovojnica se dugo vremena smatrala inertnom i nebitnom, iako se nalazi u cijelom tijelu i konstantno obavlja važne zadatke. Kada se dogodi istegnuće tetive ili bol u vratu, pojedinačni mišići vam neće reći šta nije u redu. - kaže Suzanne Wylde, poznata instruktorica joge u prestižnom londonskom Triyoga centru.


Suzanne Wylder kao način liječenja oštećene ovojnice koristi akupunkturu, masažu tijela i stopala i istezanje s otporom. Efekti ovog tretmana se osjećaju momentalno. Osjećate kao da ste visočiji I lakši, a svi tjelesni bolovi prestaju.