Gillette reklama je dobra, ali je umjesto slanja važne lekcije postigla negativan efekt

Gillette

Najveće zamjerke odnose se na to što su muškarci u reklami prikazani kao zlostavljači, kao osobe sklone nasilju, a osim što je to etiketiranje, neko baš suprotno može da shvati da je takvo ponašanje prihvatljivo

Reklama sadrži isječke izvještavanja o #MeToo pokretu, kao i slike koje prikazuju seksizam, kadrove iz filmova koji se bave istom tematikom, kao i u sobama za sastanke, uz slike nasilja među dječacima, praćene glasom koji govori - "Nasilje, #MeToo pokret protiv seksualnog uznemiravanja, je li to najbolje što muškarac može biti".


Odgovor je, naravno, ne, pa u drugom dijelu reklame vidimo ohrabrivanje da se seksualno uznemiravanje zaustavi, da se žene prestanu objektivizirati i da se prestanu koristiti stari izgovori za rodnu diskriminaciju. I do kraja reklame, muškarci se doista suprotstavljaju navedenim problemima, uče svoje prijatelje da se ne okreću za ženama na ulici, a kćerke da vjeruju u sebe i budu snažne.




JAKA PORUKA KOJA JE POSTIGLA KONTRAEFEKT


Reklama je dobra i zaista šalje snažnu poruku, no izazvala je neočekivane reakcija kod muške publike. TV voditelj Piers Morgan napisao je na Twitteru da je reklama jadna i da je to direktna posljedica radikalnih feminista koji vode rat protiv muževnosti, a napisao je i cijelu kolumnu o tome za Daily Mail.






Konzervativni kanadski političar Ezra Levan smatra da reklama i ima spornu konotaciju jer ju je režirala žena, Kim Gerig.


"Reklama za sredstva za brijanje koju je režirala ružičasta feministkinja, jednako je efikasna kao reklama za tampone koju bi režirali srednjovječni muškarci", tvrdi Levan.


Drugi komentari kritizirali su činjenicu da je reklama tu da bi isključivo izazvala emocije, no da Proctor&Gamble nemaju pravu namjeru utkati te vrijednosti u kompaniju. Neki su čak pisali da je u njoj prikazano kao da je biti muškarac bolest te da je groteskno nametati da bi svi muškarci trebali osjećati krivnju zbog slučajeva seksualnog uznemiravanja i zlostavljanja u svijetu. Sa druge strane, neki su i pohvalili video, poput ministarstva spoljnih poslova Islanda.



"Ova reklama nije anti-muški projekat. To je reklama o humanosti", tvrdi Bernis King, kćerka borca za građanska prava Martina Lutera Kinga.



Paralelno se pojavila i oznaka #BoycottGillette kojom uvrijeđeni muškarci pozivaju na bojkot brenda zbog reklame koja vrijeđa njihovu muževnost, a video je na YouTubeu dobio 207 hiljada lajkovi u usporedbi s 558 hiljada dislajkova. Svidjela nam se reklama ili ne, Gillette je očito pogodio u srž problema, pokrenuo raspravu i natjerao muškarce da se zamisle, bilo to zbog stvarnih vrijednosti u koje vjeruju ili čistog marketinga.