Admir Kalkan: Balet je sebična profesija

Admir Kalkan mladi je baletan sarajevskog Narodnog pozorišta koji balet kao profesiju opisuje u dvije riječi: „Neprestani izazovi“, dodajući da je to ono što ga kao umjetnika pokreće da napreduje i istražuje mogućnosti i maksimume samog sebe. Njegov "instrument" je njegovo tijelo kojem posvećuje jako puno pažnje. Ne smatra se ovisnikom o društvenim mrežama, ali misli da su neophodne u današnjem svijetu komunikacija.

Baletom se počeo baviti kada je imao deset godina, a nije ni znao u kakvu se avanturu upustio. Trenutak koji je izdvojio kao definitivnu odluku da će se početi baviti baletom desio se s upisivanjem Srednje muzičke škole u Sarajevu, Odsjek za balet. U sarajevskom Narodnom pozorištu zaposlen je od 2013. godine, a prva predstava u kojoj je igrao bila je „Dama s kamelijama“. Od tada je nastupio u mnogo predstava, a kao najzahtjevniju izdvojio je „Bolero“, te je posebno ponosan na dvije moderne predstave „Mare nostrum“ i „Stabat mater“. Uzor mu je legendarni ukrajinski baletan Leonid Sarafanov





Balet je specifična profesija u kojoj morate biti 100 posto fokusirani, jer u protivnom nećete ništa uspjeti uraditi. „Stanje tjelesne pripremljenosti potrebno je održavati neprestano, te tu ne smije biti opuštanja. Odricanja su jako česta, jer balet je "sebična" profesija“, govori nam Admir, dodajući da kao profesionalni igrač vježba po sedam sati dnevno i da nerijetko mora ostajati da usavrši određeni pokret da bi on izgledao ljepše i jednostavnije promatraču. “Uspjeh u baletu znači da ja kao umjetnik mogu da odgovorim na zahtjeve koje bilo koji koreograf stavi pred mene. Uspjeh je kada publika pročita emociju koju ste htjeli da im prenesete, te vas pohvale najjačim aplauzom“, objašnjava  Admir.





Zanimalo nas je kako izgleda radni dan jednog baletana kada ima predstavu, a Admir nam je rekao: „Najprije odradimo zagrijavanje koje je uobičajeno svaki dan. Nakon toga dobivamo posljednje upute i korekcije o najsitnijim detaljima u predstavi. Poželimo jedni drugima nove momente za pamćenje. Nakon toga slijedi onaj psihički dio priprema gdje svako svoju koncentraciju traži i nalazi onako kako mu prija. Neko ponavlja koreografski redoslijed, neko voli tišinu, dok nekoga savlada trema i nervoza. Potpuno skoncentrisani u večernjim satima, dva sata prije predstave dolazimo u našu salu gdje ponovo radimo vježbe koje naše tijelo pripremaju za maksimalne fizičke napore. Sljedeća stavka je oblačenje kostima i šminkanje. Inspicijent tada daje tri znaka koja obavještavaju sve aktere predstave koliko je vremena ostalo do početka predstave. Nakon trećeg znaka kreće čarolija. Pritisak je ogroman pogotovo ako se radi o premijeri te se vrijeme nakon trećeg znaka iskoristi za posljednje riječi podrške prije nego se zastori otvore.“





Kada smo Admira pitali šta misli o jedinoj manifestaciji koja slavi čaroliju baleta u glavnom gradu BiH, Balet Festu, kazao je ima jako lijepo mišljenje o tom projektu, te mu je vrlo drago da takav jedan festival živi u Sarajevu. „Taj festival na scenu sarajevskog Narodnog pozorišta doveo je velika imena iz svijeta baleta. Također, to je festival u kojem se razmjenjuju iskustva nas igrača, druženje s kolegama iz svih krajeva svijeta“, kaže Admir.


Naše druženje s mladim baletanom Admirom Kalkanom završili smo uz pitanje kakav je položaj baletana u odnosu na balerinu u baletnom ansamblu Narodnog pozorišta Sarajevo, na što nam je odgovorio da u NPS-u kao i u svim ostalim pozorištima baletan mora svoje zadatke ispunjavati najbolje moguće tak