Top 10 fitnes trendova za 2019. godinu

Getty Images

Mjesec koji se čini kao najduži mjesec u godini je završio. Ukoliko već niste, vrijeme je da ustanete i počnete vježbati. Ukoliko pratite trendove, donosimo vam deset različitih trendova vježbanja koje možete probati ove godine.

Američki fakultet sportske medicine ispitao je hiljade fitnes profesionalaca o zdravlju i fitnesu putem elektronskog upitnika. Rezutati ovog istraživanja objavljeni su u časopisu ACSM Health and Fitness Journal. Ispitanici su trebali ocijeniti 39 mogućih trendova, od kojih je 25 bilo popularno prethodnih godina, ocjenama od 1 (najmanja vjerovatnoća da će postati trend) do 10 (najvjerovatnije će biti trend).  Dobili su preko 2.000 odgovora od profesionalaca, atletičra, i vježbača iz cijeloga svijeta. Ako ste strastvenik prema vježbanju, vjerovatno će vas zanimati sljedeći redovi.




1. Nosiva tehnologija


Nosiva tehnologija, kao što su pametni satovi, fitnes trackeri, srčani monitori i slični dodatci, dospjeli sumeđu prva tri trenda ove liste svake godine od 2016. pa do danas. Spajanje fitnesa i tehnologija ne pokazuje nikakve znakove odlaska sa top liste trendova, i vjerujemo da će u narednim godinama ovaj trend samo napredovati. Uložite u dobar dodatak i pratite svoju kondiciju u 2019. godini.





2. Grupni treninzi


Svaki trening u kojem učestvuje više od pet osoba smatra se grupnim treningom. Ova vrsta treninga je odlična kako bi vas drugi ljudi motivisali onda kada ne možete sami sebe. Prvi put su se pojavili na listi u 2017. godini, a inovacije u industriji ih još uvijek drže visoko na listi.



3. HIIT (Intervalni trening visokog intenziteta)


HIIT je zauzeo prvo mjesto na listi prošle godine (i 2014.), ali unatoč malom padu, stručnjaci smatraju da on još uvijek igra veliku ulogu u industriji, kako ove godine, tako i sljedeće. Vježbe na ovoj vrsti treninga uključuju 'kratke intervale vježbi  visokog intenziteta praćene kratkim odmorom'. Obično traju 30 minuta ili manje, iako nekada mogu trajati i duže. Glavna cilj jeste da dobijete brzu i veoma učinkovitu vježbu. Najbolji dio? HIIT možete isprobati čak i u svome domu.




4. Fitnes programi za starije osobe


Kako populacija stari, logično je da će i fitnes ponuda stariti zajedno sa nama. Ovi programi naglašavaju i odgovaraju fitness potrebama Baby Boom generacije. Ovo je odlično za starije generacije s obzirom da je vježbanje sjajan način za održavanje gustoće kostiju i mišićne mase kako stare, plus ima pruža brojne zdravstvene predosti koje dolaze s aktivnošću.



5. Trening tjelesne težine


Ova vrsta treninga koristi samo vašu tjelesnu težinu – sklek i plank – kako biste se oznojili. Veliki smo obožavatelji vježbanja bez neke posebne opreme prvenstveno jer su iznimno prikladni – izvrsni za bilo koje vrijeme i mjesto. I fukncionišu. Vaše tijelo je uistinu dobar alat za otporan trening.



6. Zapošljavanje certificiranih fitnes profesionalaca


Kako fitnes industrija raste, tako se stvara i povećana važnost i naglasakna zapošljavanje certificiranih profesionalaca. Predviđamo da će i ove godine industrija staviti prioritet na zapošljavanje profesionalaca koji su akreditirani kroz obrazovne programe i programe certificiranja koji su u potpunosti akreditirani za zdravstvene/fitnes profesionalce.


7. Joga


Ova drevna praksa je na popisu već dugi niz godina. U 2018. godini, joga je poprimila mnoge oblike kao što su 'Power yoga', 'Yogilates','Fly yoga' i mnoge druge. Tko zna koje nam još oblike joge budućnost donosi?





8. Osobni treninzi


Osobi trening se definira kao fitnes testiranje i postavljanje ciljeva s trenerom koji radi jedan-na-jedan s klijentom. Trener vam pokaže vježbe, kaže gdje griješite i savjetuje kako da popravitevašu formu. Zasigurno puno bolji način vježbanja nego da lutate po teretani i ne znate odakle početi.



9. Funkcionalno fitnes vježbanje


Jedan od najpraktičnijih stavki na ovoj listi jesu zasigurno fukncionalni fitnes treninzi koji koriste vježbe za poboljšanje ravnoteže, snage i izdržljivosti kako bi poboljšali aktivnosti u svakodnevnom životu. Čučanj je na primjer funkcionalna vježba jer može oponašati pokrete potrebne da se sagne i pokupi nešto s poda. Smatra se da je ovaj trend stekao veću popularnost zahvaljujući povećanju porgrama koji zadovoljavaju fitnes potrebe starijih osoba.



10. Vježba je medicina


'Vježba je medicina' je ACSM-ova vlastita globalna incijativa koja potiče pružatelje zdravstvenih usluga da pruže svojim pacijentima režim vježbanja i analiziraju tjelesnu aktivnost kao dio redovitih pregleda. 



Jedan od naših omiljenih trendova koji nije dospio među prvih deset, a ipak vrijedan spomena jeste: aktivnosti na otvorenom. Trend je sam po sebi veoma razumljiv, a uključuje aktivnosti kao grupne ili individualne šetnje, vožnju bicikima ili izlete na vrhove planina (hiking). Bez obzira da li bilo popularno ili ne, postoji nešto posebno u tom penjanju na planinama, pogledu sa vrha i u tom svježem planinskom zraku.