Mirza Mustafagić: Uživam u onome što radim

Živimo u vremenu kad teško možemo zamisliti svoj život bez društvenih mreža. Danas, zahvaljujući tehnologiji, postoje ljudi na društvenim mrežama, koje možda i ne poznajemo, ali čije stavove i vrijednosti dijelimo. Ovisno o našim navikama, stavovima, ponašanju… pronašli smo neke koje redovito pratitmo i čiji postovi nam se sviđaju. Lajkamo ih, komentiramo i dijelimo njihove sadržaje.

Od svog nastanka pa do danas, društvene mreže doživjele su veliku transformaciju. Društvene mreže razvile su se do te mjere da su postale ozbiljan i unosan posao pa tako danas 'influenceri' na njima razvijaju svoja poslovna carstva, postaju celebritiji i svjetske poznate ličnosti, a ako je vjerovati stručnjacima taj fenomen će se nastaviti i u budućnosti jer ljudi vjeruju drugim online korisnicima, osjećaju bliskost.


Riječ influencer u engleskome jeziku označava općenito osobu ili skupinu osoba koja ima nek vrstu utjecaja. U poslovnome engleskom jeziku influencer označava osobu ili skupinu osoba koji mogu utjecati na poslovne odluke zbog svojega ugleda, položaja ili veza, te čije mišljenje i djelovanje ima veću težinu nego mišljenje ili djelovanje njihovih kolega ili usporedivih skupina.


Influenceri nisu slavni zbog uloga u filmovima, sportskim uspjesima ili slično, već kreiraju određeni sadržaj s kojim se poistovjećujemo. Za razliku od poznatih zvijezda, influenceri na društvenim platformama čine se puno bližima, dostupnijima, u bliskijem odnosu s korisnicima. 


Zasigurno jedan od najuspješnijih i najpoznatijih influencera u našoj zemlji je mladi Mirza Mustafagić koji ni u najluđim snovima nije sanjao da će zahvaljujući Instagramu steći popularnost. Mirza je pravnik, menadžer za društvene mreže, jedan od pokretača kampanje #ImeniJeStalo, te vlasnik PR2M Agencije. S Mirzom smo razgovarali o Instagramu, pratiteljima, obitelji i uspjehu.


Da li si uopće mogao zamisliti da će tvoj Instagram profil imati toliko pratitelja kada si „otvarao“ profil na ovoj društvenoj mreži?


Zvuči kao stereotip, ali poslužit ću se onom 'Ni u najluđim snovima'. Prvenstvenosam Instagram otvorio privatno kao što to uradi i većina osoba, gdje sam postavljao fotografije sa svojih putovanja, fotografije s prijateljima i ja sam jedan od pionira u Instagramu u mom okruženju. Sjećam se da su me svi zezali za Instagram, a ja sam im govorio, sačekajte, vidjet ćete da će ova društvena mreža pokoriti sve, i to se i desilo. Vremenom, sve više ljudi je primjećivalo sadržaj i sviđalo im se to što radim, tako da danas je to za mene, ozbiljna cifra, pravih osoba koje stoje kao bitna potpora u svemu što radim. Meni se uspjeh, koji je nadam se tek na početku, desio spontano i naravno, jako sam mu se obradovao.



Što za tebe predstavlja priznanje „Najutjecajnija osoba na društvenim mrežama“?


Predstavlja nagradu za trud, rad i originalnost. Lijepo je kad neko tko je iz ove branše prepozna vaše zalaganje, posebno u ovom slučaju. Nekim osobama se ovakva priznanja dešavaju u mnogo kasnijem periodu profesionalnog života, na moju radost meni se ova nagrada desila na mom, takoreći, početku, što mi je dovoljan znak da ono što radim je dobro i da treba da se u budućnosti još više trudim i radim. Zadovoljstvo je biti  u #SNL ekipi najutjecajnijih. 





Smatraš li da imaš veliku odgovornost s obzirom na broj pratitelja na Instagramu?


Svakako. Mene prati jako veliki broj mladih osoba na društvenim mrežama i moja i društvena i moralna odgovornost je da s jedne strane predstavljam sebe onakvim kakav jesam, a s druge strane pružim i pozitivan primjer tim osobama kroz svoja djela i postupke. Ja vjerujem da u tome uspijevam i izuzetno pazim što i kako plasiram te s kim surađujem upravo zbog takvih stvari. 



Kada i zašto si se odlučio napraviti kanal na YouTube?


S YouTube kanalom sam počeo na proljeće 2018. i to na nagovor dragih ljudi koje me prate na Instagramu. Spontano, nepretenciozno, iskreno i opušteno. Upravo onako kakav sam i ja sam, usta moja hvalite. Šalu na stranu, ljudi su vjerujem zaista prepoznali sve navedene osobine i jako su zavoljeli moj kanal. U posljednjih nekoliko mjeseci dobivam izuzetno pozitivne reakcije što me jako raduje. Lijepo je znati da u moru negativnih vijesti i teških životnih situacija osobama popravite dan svojim videom. To je ono što me motivira i daje vjetar u leđa.



Tvoja mama je tvoja podrška i možemo reći poslovni partner na tvom YouTube kanalu. Kako je došlo do ideje da i nju predstaviš javnosti?


Kako vrlo dobro poznajem svoju mamu, automatski sam znao da ona može da mom kanalu da posebnu energiju i da će je ljudi voljeti. Ona je iskrena, jednostavna i prototip tipične bosanske mame. Toga kod nas nema na društvenim mrežama i to je ono što se ljudima sviđa. Moja mama je simbol jake žene koja se kroz cijeli život borila sama. Mi želimo biti primjer osoba iz stvarnog svijeta i da pokažemo da poslije svake noći dođe dan i da postoje stvari za koje se čovjek bori, a to je porodica. YouTube kanal koristim za promociju porodice, prijateljstva i pozitivu. Jer bez toga svi smo ništa. Vjerujem da kad je u kući harmonija, onda svaki posao rezultira uspjehom, pa tako i moj, naš. U moru influencera, youtubera i blogera koji fejkaju, mi predstavljamo sve suprotno od toga. Mi predstavljamo dvije osobe koje, kao i većina stanovnika naše države, imaju iste probleme kao i oni i gdje se mnogi pronalaze u situacijama u kojima se svako od nas svakodnevno nađe.  





Znamo da te pratitelji, posebno mladi prepoznaju na ulici. Kako reagiraš na to?


Obradujem se, izgrlim i upoznam sa svakom osobom koja mi se javi. To je velika radost i ja volim uživo vidjeti ljude koji me prate. Kada ih upoznam onda sam sebi kažem 'Mirza,pa tebe prate stvarno neke super osobe'. Meni se do sada uvijek u tim situacijama ispostavila točnim ona 'Sličan se sličnom raduje', u mom slučaju je sigurno tako.  



Danas postoji veliki broj aplikacija pomoću kojih možemo „kupiti“ pratitelje na društvenim mrežama. Kakvo je tvoje mišljenje o ovome? Da li si ikada „kupio“ pratitelje ili razmišljao o tome?


Ja nisam dobar sugovornik za tu temu. Nikada nisam i nikada neću. Ja to osobama koje me pitaju za isto, slikovito objasnim. To vam je kao kad imate puno poznanika i uvijek kada ih sretnete vi ih pozdravite ali na kraju nemate nijednog pravog prijatelja i nemate s kim popričati. Tako i s takvom vrstom pratitelja. Ne vidim poentu za tako nečim osim da  zadovoljite potrebu neke nebitne osobe da kad uđe na vaš profil vidi 100k pratitelja, a vi znate da to nisu prave osobe. To nikada ne bih uradio jer isuviše volim svojih pravih 'malo' pratitelja nego puno osoba s kojima nikada nećete razmijeniti poruku. 





Da li se u našoj zemlji može živjeti od prihoda koje stekneš kao influencer?


Neću reći ne, ali i ako da, jako teško. Nažalost, Bosna i Hercegovina je još u povojima razvitka kada je riječ o modernim zanimanjima. Čast izuzecima, ali bih mogao potpisati da nijedan influencer u BiH ne može živjeti samo od prihoda od suradnji. Ovaj posao nije stalan i može se desiti da jedan mjesec zaradite dosta novca a naredni niti pfening. Srećom ja ne moram samo da se oslanjam na 'influencerske' prihode i upravo zbog takvih stvari ne prihvaćam svakojake ponude samo da bih zaradio. 



Nedavno si registrirao svoju firmu PR2M Agency. Što su njene djelatnosti? Koliko je teško uspjeti u privatnom biznisu u Bosni i Hercegovini?


Kroz raznorazne aktivnosti sam ja u poslu društvenih mreža oko desetak godina. To su godine i godine rada i iskustva. Nakon stečenog znanja odlučio sam da je vrijeme da pokrenem nešto svoje. Vjerujem da bih sa svojim sposobnostima mogao dobiti posao i u nekoj drugoj firmi, ali sam želio odmah na početku raditi sam za sebe. Srećom, to se ispostavilo kao dobra odluka ako je suditi po dosadašnjem radu. Moja sreća je pa sam radio i radim s nekim od najvećih imena kako među brendovima tako i s poznatim ličnostima. Sve je počelo s mojom dragom Ninom Badrić čija Facebook stranica pod mojim vodstvom broji preko 430.000 osoba što je zaista fascinantan broj, pored toga jedan od mojih klijenata odnedavno je i Marija Šerifović što mi predstavlja također, iznimnu radost. Primarna djelatnost PR2M Agency je social media marketing, no pored toga se bavimo se i dizajnom, content marketingom, fotografijom, organizacijom evenata i predavanja i sličnim marketinškim poslovima. I u Bosni i Hercegovini i bilo gdje u svijetu je onoliko teško ili lako uspjeti koliko si dobar u svom poslu. Vjerujem da za sve ima mjesta ako su dobri u svom poslu.



Koji su to izazovi s kojima si se susretao na početku. A s kojima se susrećeš sad?


Ja za sebe smatram da sam još uvijek na početku, ma koliko dugo se bavio ovim poslom. No, moram priznati, nije lagano. Ima puno izazova za koje bi svako od nas rekao da ga nikada neće dočekati, ali otvaranjem firme, i oni se dese. Meni su te birokratske i administrativne obaveze najteži dio cijelog posla. No srećom, puno više je pozitivnih izazova koji me tjeraju da sve više i više napredujem. Najbitnija stvar je što ja uživam u onome što radim i zaista svoj posao ma koliko to izgledalo lagano, a nije, radim s užitkom i upravo zbog toga i vjerujem da se svi izazovi s kojima se susrećem lakši uspješnije savladavaju. 



Imaš li neki savjet za mlade koji se odluče na pokretanje vlastitog biznisa?


Naravno! Krenite. Znam, i mene je bilo strah na početku kako će to sve uspjeti i hoće li uopće uspjeti. Ako mislite za sebe da ste dovoljno dobri i da sa svojim radom možete da pridobijete klijente, svakako pokrenite vlastiti biznis. Nažalost naša država je i u tom dijelu podrške mladim ljudima u pokretanju biznisa, zakazala, ali najgora stvar koja se svakome može desiti je da nešto ne uspije, a puno drugih lijepih stvari će vam se desiti ako uspijete. Go for it! 



Što je za tebe uspjeh?


Za mene je uspjeh  raditi ono što voliš i što te čini sretnim.





Koliko je danas važno izgledati dobro na fotografijama?


Bez okolišanja, bitno je. No ne smatram da je i najbitnije. Mislim da dobra priča 'prodaje' nekoga. Ja i nisam uvijek izgledao najbolje na svojim fotografijama ali ljudima se to i dalje sviđalo i dalje su me pratili zbog cijele priče koja je iza mene. Nekome su i najbolje fotografije jedno veliko ništa ako nema zanimljiv personality.



Da li možeš zamisliti svoj život bez interneta i smartphone-a?


Neću reći da ne mogu, ali ne želim. Koliko god da ima negativnih strana današnji cyber lifestyle, donio nam je i puno pozitivnih stvari. Mnoga prijateljstva u mom slučaju su nastala upravo zahvaljujući internetu. Ja priznajem da provodim dosta vremena na svom smartphoneu i računaru i to je činjenica, ali također činjenica i na koju se uvijek mogu 'izvući' je – to je moj posao. (smijeh)



Tko bi bio Mirza Mustafagić da ne postoji Instagram ni YouTube?


Bio bih i dalje isti Mirza Mustafagić za kojeg bi znala samo porodica, društvo i poznanici. Ja sam osoba koju nije, niti će promijeniti niti Instagram niti YouTube. Ja ću uvijek biti ona osoba koja će rado pričati i sa spremačicom na mom fakultetu ali i s nekom od najvećih zvijezda na našim prostorima. Lijepo je biti na visokoj poziciji, imati zvanje i diplomu, ali svako je što god da jeste, i to ste samo sebi. Nikada ne treba zaboraviti da je ipak najvažnije biti ČOVJEK, a ja vjerujem da sam to bio i prije svega što se desilo a čvrsto vjerujem da će tako ostati i zauvijek.