Tuširanje odmah nakon treninga? Razlozi za i protiv

getty images

Iako nam se ponekad čini da je sve što nam treba sat vremena vježbanja tri puta sedmično i sretni smo ako uspijemo za to izdvojiti vrijeme, zaboravljamo da je ono što radimo nakon vježbanja podjednako bitno.

Mnogobrojni stručnjaci raspravljali su o pitanju tuširanja nakon treninga. Neki od njih su naglasili da je to navika kojom ugrožavamo naše zdravlje.


U nastavku pročitajte razloge za i protiv tuširanja odmah nakon treninga. 


Razlozi za tuširanje odmah nakon treninga


Tuširanje nam daje osjećaj svježine i čistoće. Za neugodan miris nakon vježbanja nije odgovoran vaš znoj nego bakterije koje se razmnožavaju u toplim i vlažnim pregibima tijela.Tuširanje nakon treninga, osobito onog intenzivnog zbog kojeg se puno znojite, pomaže vam da ostanete čisti i riješite se neugodnog mirisa.


Stručnjaci su dokazali da hladan tuš opušta napete mišiće nakon treninga. 


Znate li da hladan tuš osvježava um? Ukoliko volite vježbati ujutro, hladan tuš prije odlaska na posao razbistrit će vam misli i pomoći da se lakše uhvatite u koštac s obvezama koje su pred vama.


Promijenjivo vrijeme donosi i mnogobrojne viroze, a hladan tuš jača vaš imunitet. Nakon naporne rutine vaš imunitet nije u najboljoj formi, a hladan tuš pomoći će mu da ojača – smatraju stručnjaci. Razlog tome leži u činjenici da hladna voda potiče tijelo da proizvede glutation – antioksidant koji osnažuje imunitet.


Također, neki stručnjaci smatraju da tijekom tuširanja hladnom vodom vaše tijelo – u pokušaju da očuva normalnu temperaturu – dodatno sagorijeva kalorije.



Razlozi protiv tuširanja odmah  nakon treninga


Dok pojedini stručnjaci savjetuju da se tuširamo odmah nakon treninga, drugi tvrde da neposredno nakon vježbanja treba izbjegavati tuširanje, osobito hladnom vodom. 


Tuširanje hladnom vodom uzrokuje grčenje mišića. Netom nakon vježbanja vaši su mišići umorni i zagrijani. Naglo izlaganje hladnoj vodi uzrokuje nagle promjene temperature tijela što može rezultirati bolnim grčevima. Ovdje valja napomenuti da gubitak tekućine i elektrolita tijekom vježbanja također uzrokuje grčeve u mišićima.


Hladan tuš stres je za organizam. Naporno vježbanje, samo po sebi, stresna je aktivnost. Ako nakon toga izložimo tijelo hladnoj vodi, stres u našem organizmu dodatno raste. Dobra vijest je da će u tom slučaju vaše tijelo – da bi se zaštitilo od stresa i ojačalo imunitet – opustiti umorne i zgrčene mišiće.


Trebate li se, dakle, tuširati nakon vježbanja ili ne? Odgovor glasi: tuširajte se, ali nemojte iz dvorane odmah odjuriti pod mlaz hladne vode. Prije nego krenete s tuširanjem pričekajte neko vrijeme da se tijelo smiri i ohladi. Stručnjaci preporučuju da zadnjih desetak minuta treninga završite s laganim vježbama. Pritom će se normalizirati otkucaji srca, disanje, tijelo će se postupno ohladiti, a mišići će se opustiti i prebaciti u stanje normalne aktivnosti.