Šest načina da trenutačno smanjite stres

getty images

Stres je sastavni dio modernog života, i bojimo se da ne planira napustiti naše živote.

Klinički govoreći, stres je prirodna reakcija naših tijela na situacije kada osjeća da nam je potrebna snaga, izdržljivost i opreznost kako bi preživjeli. Svaka prijetnja našem blagostanju može izazvati stresni odgovor. Poznat kao  „fight or flight“  (bori se ili bježi) odgovor, omogućio je ranim ljudima da reagiraju na opasnost oslobađajući hormone poput adrenalina ili kortizola u krvotok. Ove hemikalije povećavaju broj otkucaja srca i krvni tlak, ubrzavaju disanje i šire krvne žile kako bi povećale dotok krvi u vaše mišiće.


Previše stresa može uticati na čovjekovo tijelo i um, rezultiurajući glavoboljom, dobitkom na kilaži pa sve do gubitka kose i erektile disfunkije. Dakle, što se bolje nosite s tim, bolji će vam život biti. Sljedeći put kada se osjećate preplavljenima, pokušajte neki od ovih znanstveno dokazanim savjetima za smanjivanje stresa.


Ozbiljni zdravstveni problemi se mogu razviti ako vaš odgovor na stres traje predugo ili postaje kroničan. Može potisnuti imunološke, probavne, spavajućei reproduktivne sustave. Vremenom, kontinuirani pritisak na vaše tijelo zbog rutinskog stresa može doprijijeti ozbiljnim zdravstvenim problemima kao što su bolesti srca, visoki krvni tlak i dijabetes.


DUBOKO DIŠITE

To je prva stvar koju vam drugi ljudi kažu da uradie,i to iz dobrog razloga. Duboko disanje omogućava  mozgu da primi brzu, dodatnu dozu kisika. Kada je vaše tijelo zabrinuto, raznoteža kisika i ugljičnog dioksida je isključena. Disanje uravnotežuje praznine u vašem krvotoku kako bi vam pomoglo da se opustite.


ZGRABITE SVOJE UŠI

Malo samo-akupresure mnogo znači. Uzmite palac i kažiprst i lagano stisnite uši.  Pritisnite i okrećite krajeve uha par sekundi. Povučite ih malo dalje od glae i pomjerajte u manjim krugovima deset puta. Pokretom se pomiče tentoriumska membrana glave koja djeluje na smanjenje stresa i bol. Ako smatrate da je glupo povlačiti uši u javnosti, sakrijte se u kupatilo.


ŽVAČITE ŽVAKU

Kada se osjećate pod stresom ili tjeskobom, uzmite žvaku i počnite žvakati. Istraživanja su pokazala da djelovanje žvakače gume (posebno žvakanja) ima sposobnost da smanji umor, stres i tjeskobu, pa čak i da poboljša vaše raspoloženje, i vaš performans na poslu. Drugo istraživanje je pokazalo da je žvakača guma zapravo smanjila različite reakcije vezene uz stres u mozgu.


ZAMISLITE SVOJE „SRETNO MJESTO“

Jednostavan način za trenutačni bijeg od stresne situacije ili kada se osjećate razdraženo ili tjeskobno. Jednostavno zatvorite oči i razmišlajte o mjestu gdje  biste željeli biti. Možda je to plaža, vinograd u dolini Napa ili koliba u šumi. Ključno je uključiti što više osjetila, uključujući miris, vid, zvuk i dodir. 


NAPRAVITE RASPORED

Ukoliko osjećateda nemate kontrolu nad svojim životom, više stresa ćete osjećati. Ako vam šef da novi ogroman projekat, napravite pregled vaših obaveza i raspored kojim redosljedom ćete ispunjavati svoje obaveze. Isto učinite za svoje sedmične obaveze i polako križajte obaveze sa svoje to-do liste.


BROJITE UNAZAD

Brojanje brojeva daje vašem mozgu nešto neutralno da se usredotoči, umjesto na ono što uzrokuje uznemiravanje. Kada ste pod stresom ili postanete uznemireni, brojite unatrag. Počnite od broja, na primjer 30, i brojite unatrag do broja jedan. Možete se čak i zamisliti u liftu koji se polako spušta na prvi sprat. Kako se približavate tlu, otkucaji srca će se usporiti i osjećati ćete se bolje.