Kako da ubrzate metabolizam uz minimalni trud?

Svi smo često nezadovoljni tjelesnom težinom, a sigurni smo kako vam se više od jednog puta dogodilo da ste uspjeli doći do određene niže brojke na vagi, no priča se je tu zaustavila. Sigurno ste se pitali šta se dešava s našim tijelom kad više ne može da gubi kilograme ili kad taj proces ide teško i sporo?

Glavni krivac za vaše takvo stanje je metabolizam. Naime, metabolizam diktira kako će naše tijelo reagovati na vježabanje ali i hranu koju konzumiramo.


Istina je da je metabolizam najčešće genetski predodređen ali ovisi i o našim životnim navikama. Ako ste primijetili da vaš metabolizam usporava jedan od najčešćih razloga je učestalost dijeta. Mnogi ljudi čine veliku pogrešku misleći kako rješenje za gubitak kilograma leži u izbjegavanju obroka ili pak drastičnoj restrikciji.


Sjedilački način život i uredski posao mogu biti razlog lošeg metabolizma. Budući da je u današnjem ubrzanom svijetu teško zadovoljiti sve potrebe i uskladiti ih s obavezama, kao rješenje uvijek se možete okrenuti vrlo jednostavnim i učinkovitim metodama ubrzanja metabolizma na kojima će vam tijelo biti itekako zahvalno.


Koliko ste puta čuli da je doručak najvažniji obrok u danu? Ne zanemarujte ga niti preskačite. Obilan te nutritivno hranjiv prvi obrok u danu iznimno je važan te je jedan od glavnih saveznika za ubrzanje metabolizma. Pobrinite se da tijekom doručka unesete dovoljno proteina, ali i pokoji ugljikohidrat te ne zaboravite na vodu ili biljni čaj. 


Što se tiče ručka, hrana pripremljena na pari pomoći će ubrzati metabolizam, a istovremeno može biti vrlo ukusna i sočna. Preporučuje se piletina ili puretina, sezonsko povrće te zdrave žitarice. Ono što trebate izbjegavati u širokom luku je pržena ili pohana hrana zbog koje ćete se osjećati tromo i bez energije, a ostavit će trag i na vašoj kilaži. 


Kada govorimo o večeri, slobodno nastavite u istom tonu kao i za ručak, no pripazite da se ipak ne radi o kasnim večernjim satima. Dobre namirnice za večernji obrok je tuna, lagano meso te raznovrsne salate koje možete začiniti ukusnim umacima. Tijekom dijete ili prilikom usvajanja nekih novih životnih navika, nemojte bježati od ukusne hrane jer ona je potrebna i tijelu i umu te znajte da se zdrava hrana može pripremiti na različite ukusne načine od kojih nećete ostati gladni niti će jelo biti bezukusno i bezlično. 


Osim hrane, tjelesna aktivnost se ne smije zanemariti i ona je prijeko potrebna za ubrzanje metabolizma. Ovismo o stanju u kojem se nalazite te stupnju kondicije, uvijek je dobro krenuti s manjim šetnjama te postupno dodavati nove izazove.