Razlozi zbog kojih biste trebali raditi sklekove svaki dan

getty images

Kad biste svakodnevno samo deset minuta dnevno izvodili sklekove, osjetili biste brojne blagodati.

Svima nam ponekad nedostaje motivacije za redovno vježbanje. I to je sasvim normalno. Vjerujemo da će vas ovaj tekst inspirirati i potaknuti da radite sklekove jer su naučnici istakli sve važnosti ove vježbe kao ključne za dug život muškaraca. 


Nisu jednostavni za izvođenje, ali kada naučite da ih ispravno radite, radit ćete ih svaki dan. Sklekovi imaju sjajan utjecaj na tijelo i mogu da se rade bilo gdje. Prilikom mnogobrojnih istraživanja, naučnici su utvrdili da sklekovi značajno smanjuju rizik pojave kardiovaskularnih oboljenja kod muškaraca. Osim ove značajne stavke redovno izvođenje sklekova mnogobrojne su blagodati izvođenja sklekova, a u nastavku vam donosimo neke od njih.



Jačate leđa

Sklekovi su idealna vježba za jačanje ne samo grudi i gornjeg nego i donjeg dijela leđa, jer omogućuju da rade i jačaju svi mišići u tom području. Ovakvim vježbanjem ojačavate taj dio leđa i pripremate ga za svakodnevicu. Vježbanje sklekova olakšava i dizanje teških utega na treningu, a kod drugih sportova omogućuje veću stabilnost u tijelu.


Smanjujete rizik od ozljeda

Sklekovi su sigurna vježba za izvođenje jer se oslanjate na svoju tjelesnu težinu. Njihovim izvođenjem doprinosite sprečavanju bolova u leđima i ozljeda koje se događaju početnicima uslijed treninga s utezima.


Potičete metabolizam na rad

Kada radite sklekove, na neki način prkosite cijelom tijelu. Ako to činite svakodnevno, doprinosite velikoj potrošnji kalorija i mršavljenju jer se ubrzava bazalni metabolizam. U isto vrijeme izgrađujete svoje mišiće, koji onda trebaju više energije nego inače. Čak i ako preskočite jedan trening sklekovima, izgrađeni mišići će se pobrinuti da se i taj dan sagorijeva više kalorija.


Poboljšavate držanje

Razlog za loše držanje nije samo iskrivljena kralježnica ili kukovi, nego i oslabljena muskulatura u leđima, ramenima i vratu. Redovito vježbanje sklekova ojačava sve mišiće te će vam ublažiti bolove u kralježnici i olakšati uspravno držanje.


Imate bolju ravnotežu

Koliko dugo možete stajati na jednoj nozi? Ako je to svega nekoliko sekundi ili to uopće ne možete izvesti, najčešći razlog krije se u tome da leđa nisu dovoljno u pogonu, odnosno da su mišići oslabljeni. Kroz vježbanje sklekova ti se mišići ojačavaju i omogućuju bolji balans.


Postajete pokretniji

Prednost koju dobivate vježbanjem sklekova jest veća fleksibilnost tijela. Potrebno vam je manje truda da se pokrenete. Sklekovi jednostavno mobiliziraju sve mišiće – ramena, lopatice, stražnjice, nogu, pa čak i nožnih prstiju. Tako da vam svakodnevni pokreti lakše padaju, a i rizik od sportskih ozljeda se smanjuje.