Haris Kadenić: Uspješan je onaj koji je iskren prema sebi i svome okruženju

„Možete biti izvrstan menadžer, a da ne postanete dobar vođa, ali ne možete biti izvrstan vođa, a da niste postali dobar menadžer.“, rekao je Elwood Chapman. Pojasnit ćemo u sljedećim redovima ovu tezu.

Biti dobar menadžer nije isto što i biti dobar vođa. U današnjem kompleksnom poslovnom svijetu dobro poslovno vođenje temeljna je komponenta uspješnog biznisa. Vjerovatno najjednostavnija definicija pojma menadžer jest ona “da je riječ o osobi koja izvršava zadatke kroz usmjeravanje drugih ljudi na obavljanje poslova”. Ova definicija naglašava činjenicu da menadžeri, u svojoj osnovi, upravljaju ljudima i da se pod pojmom ‘menadžment’ podrazumijeva poticanje drugih ljudi na izvršavanje zadataka i obveza. Menadžeri su osobe kojem  upravljaju timom. Dobri menadžeri vjeruju da njihovi ljudi rade u svom interesu i čine sve što mogu da stvore klimu u kojoj se ljudi osjećaju slobodnima da se izraze. Menadžeri uče nove vještine i usvajaju nova korisna znanja iz vanjskog svijeta, te ih odmah prenose dalje.


I upravo takav je i Haris Kadenić, voditelj marketing sektora Lactalisa BH. Zanimalo nas je kako balansira između poslovnih i privatnih obaveza, kakva su bila njegova prva radna iskustva, te šta za njega znači uspjeh.



Tko je Haris Kadenić ? Opišite se u nekoliko rečenica?


Osoba koja vjeruje da je putovanje puno uzbudljivije od stizanja na cilj. Hedonista, liberal, „punker“ u duši i na poslu, za većinu perfekcionista, često nepredvidiv i sretniji u sjeni nego ispred reflektora. Za neke vjerovatno „potežak“, a za neke tipični Bosanac sklon sarkastičnom humoru. Neostvarena rock zvijezda i vozač Formule 1 s najvećim strahom da će mu se unuci za pedeset godina u istoj zemlji pitati ista pitanja, suočavati s istim dilemama i da će ih neko uvjeravati da je „tapkanje u mjestu“ najbolja stvar za njih.  Muž koji nakon četrnaest godina promatra suprugu istim žarom kao te jedne večeri u Slogi i otac dva prekrasna dječaka koje želi naučiti da je cijela planeta Zemlja njihov dom i da se sreća krije u malim stvarima. 



Sjećate li se Vašeg prvog radnog iskustva?


Kao i većinu moje generacije, devedesete su nas vrlo rano opametile i naučile da za svoje ćejfove moramo početi rano zarađivati, pa se tako sjećam iskrivljenih teenagerskih leđa od unošenja, iznošenja, prenošenja i preseljenja. A s prvog dana svoga „prvog pravog posla“ se sjećam jednerečenice koja će me pratiti cijeli život: „Do uspjeha se uvijek može doći na više načina, ali nikada gazeći preko leševa kolega!“ (Hvala Mirsada). 



Šta za Vas predstavlja uspjeh? Da li ga je teško ostvariti u našoj državi?


Uspjeh, za mene, i dalje predstavlja postavljanje izazova, adrenalin dok isti ostvarujete i stisak ruke ili mig okom s cijelim timom kada znate da ste dali 100% sebe i postigli bolje ciljeve od zadanih. Uspjeh u našoj državi je jednako teško ostvariti kao i u bilo kojoj drugoj zemlji, pogotovo onda kada ne znate šta želite, ne znate gdje idete i kako do tamo stići. Ponekada smo previše kritični prema okruženju u kojem živimo, a brojni pozitivni primjeri nam pokazuju i dokazuju da nismo uvijek u pravu. 



Ponekad nam se čini da uspjeh dolazi preko noći. Da li je to uistinu tako?


Zavisi u kojoj branši radite, ali ponekada zaista dođe preko noći. Međutim, preko noći možete postati i dobitnikom lota, ali statistika je poprilično neumoljiva. Budući da se nisam rodio kao bezobrazno bogati nasljednik, a ni lutrija me baš neće, ne preostaje mi ništa drugo nego da sa svojih deset prstiju gradim i pokušam ostaviti neki trag iza sebe. E, to se već ne dešava preko noći…





Koliko je rada potrebno za ostvarenje poslovnog uspjeha?


„Work smart, not hard!“.



Kako glasi Vaša definicija uspješnog muškarca?


Uspješan je onaj koji je iskren prema sebi i svome okruženju; onaj koji je dosljedan i konzistentan u svojim idejama, svome ponašanju i cilju. Oni koji nađu balans između poslovnog, porodičnog i privatnog života znaju kako da tu energiju prenesu i na druge. 



Kako ste se Vi opredijelili za Vašu profesiju?


Ljubav prema marketingu je počela i prije upisa na Ekonomski fakultet u Sarajevu na kojem sam, s grupom kolega, osvajao treće mjesto u Europi na studentskom takmičenju IAA za kreiranje marketinške kampanje na temu “Smanjenje elektronskog otpada”. Strateg po prirodi, uvijek sam nastojao da inoviram i da na tržištu pronalazim nove izazove i prilike. Marketing posmatram kao niz varijabli koje pokušavam dovesti u idealan balans za svaki projekt…nešto kao “equalizer” na muzičkim miksetama koji se posebno podešava prema svakoj pjesmi.



Kako ste prihvatili sve izazove u trenutnoj kompaniji u kojoj radite?


Tako što svakog dana naučim nešto novo. Kada sam stigao u Lactalis BH, kroz prijašnji rad u marketinškim agencijama sam 10 godina radio na brandu Dukat i mislio da znam sve… sve do prvog dana u Lactalisu BH i prvog sastanka s Generalnim direktorom i Direktorom prodaje kada sam „shvatio“ da nemam pojma ni o čemu i kada sam se osjećao kao najgluplji čovjek na svijetu. Njih dvojica (hvala Duško, hvala Tomaž), ali i cijeli tim su pomogli da, na kraju krajeva, danas primim ovo priznanje. Konstantnim učenjem i pomicanjem granica u januaru ove godine odjel Marketinga Lactalisa BH je dobio prvu nagradu za Inovaciju godine u cijeloj Lactalis Grupi što za sve nas predstavlja ogromno priznanje. 





Marketing je Vaša sfera, a svakodnevno je podložan promjenama. Koliko su prisutni temelji «stare škole»?


Marketing prije petnaest godina i danas nije ista nauka niti industrija. S druge strane, već nas petnaest godina uvjeravaju kako će TV izumrijeti, a TV globalno nikada jači. Svijet se mijenjao i prije 5.000 godina, pa tako i danas, doduše danas, uslijed brze mogućnosti komuniciranja, možda malo brže. Vaš uspjeh, kao marketinškog stručnjaka, ovisi o tome koliko brzo možete inovirati i mijenjati svijet prema sebi, a manje o tome koliko brzo se možete adaptirati. 



Koliko je važno da danas jedan poslovan muškarac vodi računa o svom imidžu?


Itekako važno. Imidž je kao i marketing, skup raznih varijabli i svako ih podešava po svom senzibilitetu. Ono što je najbitnije, imidž dolazi iznutra. 



Živimo u užurbanom vremenu u kojem je teško uskladiti poslovne i porodične obaveze. Da li uspijevate pronaći balans?


Otkrio sam formulu kako se mogu klonirati kako bih mogao biti na više mjesta u isto vrijeme, ali molim vas nemojte to javiti CIA-i. 



Čime se bavite u slobodno vrijeme?


U slobodno vrijeme pišem stručne članke za profesionalne časopise, odazivam se pozivima prijatelja da im pomognem kod kreiranja marketinških strategija. Često me možete vidjeti na JUGU, na nekom underground koncertu, a sviram i bass gitaru za svoju dušu. Sa svakom godinom zrelosti shvatam da je porodica jedino pravo bogatstvo i nastojim provesti što više kvalitetnog vremena s njenim članovima.



Šta je to šta Vas najviše usrećuje?


Kvalitetno vrijeme provedeno s porodicom, brza (ali sigurna) vožnja i kada Plavi pobjeđuju.



Koliko Vam znači ovo priznanje?


Znači mi jako mnogo jer je ovo ujedno i priznanje svim mojim kolegama u Lactalisu BH. Ovo priznanje mi i dugoročno daje obavezu da budem što bolji, a mojim sinovima da u budućnosti budu daleko bolji od svoga oca.