Navike koje vremenom postanu lakše

Getty Images

Mi smo bića navika, i bez njih je jednostavno nemoguće živjeti.

Pogledajte malo svoj život-sve u njemu je navika, ali baš sve. Navike bi mogli definirati kao etablirane, naučene načine djelovanja koji se mogu odnositi na sve i one određuju (ne)kvalitetu našeg života. Navike kao takve mogu biti, dobre i loše. Dobre navike nije potrebno mijenjati, jer one doprinose našoj dobrobiti i napretku. Bit rada s navikama leži u promjeni loših navika. Što više upravljamo svojim lošim navikama, to ćemo imati više kontrole (u smislu upravljanja!) nad svojim životom.


Stvaranje dobrih navika i njihovo istinsko praktikovanje je dugotrajan i ponekad veoma naporan proces. To je obično zbog toga što su one izazovne same po sebi, tako da nas često umara i plaši da im se posvetimo.


Iako mislimo da će one biti tako teške zauvijek, to uopšte nije slučaj. Sve te navike na neki način postaju lakše što ih više ubacujemo u svoju rutinu, a razlozi za to su da postajemo sve sposobniji za to i sve više strpljivi sa sobom u cijelom procesu. Ovo su navike koje su dobre za svakoga, ali koje često zanemarujemo iz ovog ili onog razloga.


Čitanje


Koliko često vam se desi da ne možete da se sjetite koju ste posljednju knjigu pročitali? Dobra vijest je da se to može promijeniti, jer čitanje je jedna navika koje niko ne bi trebalo da se odrekne. Najčešće opravdanje je da nemamo vremena da se tome posvetimo. Probajte da se uhvatite za knjigu svaki put kada imate malo slobodnog vremena koje biste inače iskoristili za internet i društvene mreže.


Čitanje beskonačnih objava i komentara nije isto što i angažovanje mozga za neku knjigu, bilo da je u pitanju fikcija ili ne. Čitajte knjigu dok ste u prijevozu, dok čekate u nekom dugom redu, ili na pauzi na poslu. Tako ćete shvatiti da to nije zadatak koji morate ostvariti, već jedna zanimljiva i vrlo korisna navika.



Ustajanje rano


Buđenje rano ujutru je nekim ljudima sasvim uobičajeno, dok za druge predstavlja pravi horor. Krevet vam je udoban, teško vam je da ustanete i produžavate alarm samo za još 15 minuta, pa onda još 15. Ključni problem kod ove navike nije sam čin ustajanja ranije, već vrijeme kada odlazite na spavanje. Trajanje sna je konstanta, ali na nju utječu i vrijeme odlaska na spavanje i vrijeme ustajanja.


Za bolju jutarnju rutinu potrebno je da vježbate da ranije zaspite, tako da ne morate da navijate alarm za samo pet sati nakon toga. Oko sat vremena prije spavanja, sklonite od sebe sve ekrane i uređaje i posvetite se nečemu što vas opušta. Tuširanje, čitanje knjige, meditacija su sve navike koje vam u tome mogu pomoći, a nakon nekoliko sedmica to vam više neće predstavljati nikakav problem.



Opraštanje


Slušanje nekoga i posmatranje situacije iz njegove perspektive nije lako za svakoga i potrebno je dosta vremena da to postane uobičajeno. Razumijevanje i opraštanje ne dolaze sami od sebe, već se oko toga moramo potruditi. Što prije shvatimo da je to nešto što se vježba, sam naš pristup tome će se promijeniti. Sada sve situacije u kojima nismo reagovali kako treba mogu da postanu prilike da to svjesno promijenimo. Za to je potrebno da ne odustajete, da analizirate situacije koje nisu prošle dobro i shvatite šta treba da promijenite sljedeći put. Upornost je ključna.