Sve blagodati vode

Ljudsko tijelo sastoji se od 75% vode, što stvara logičnu pretpostavku da nam je upravo voda potrebna kako bi mogli živjeti. Ona je doslovno najbitnija dnevna tvar u našem tijelu. Tijelo kroz dan gubi od dvije do tri litre vode na nekoliko različitih načina izlučivanjem – uriniranjem, znojenjem, disanjem.

Voda u ljudskom tijelu obavlja mnoge vitalne funkcije. Pomaže u održavanju idealne tjelesne temperature, ispire toksine i otpadne tvari te pomaže u probavnom procesu i metabolizmu vitamina i minerala. Za zdravlje krvi i tkiva potrebni su nam svi sastojci vode, uključujući elektrolite i mineralne soli (natrij, kalij, kalcij, magnezij, klor, bikarbonat, fosfat, sulfat...).


Prilikom dugotrajnih fizičkih napora sportaši, primjerice, moraju nadomjestiti elektrolite uzimanjem tekućina s mineralnim solima i karbohidratima.


Da bismo dobili jasniju sliku o važnosti vode, dovoljno je pogledati popis funkcija koje naše tijelo ne može obavljati bez vode: reguliranje tjelesne temperature, stvaranje krvi i ostalih tjelesnih tekućina, izlučivanje štetnih tvari, transport hranjivih tvari i kisika do stanica, pravilan rad zglobova, reguliranje rada crijeva, pročišćavanje organizma uklanjanjem dijela otrova, što je posebno važno za bubrege i jetru, rastapanje vitamina, minerala i ostalih hranjivih tvari, kako bi ih organizam mogao apsorbirati osiguravajući joj vlažnost, voda čuva kožu napetom, elastičnom i zdravom.


Količina tekućine koja je potrebna svakome od nas ovisi o prehrani, klimi, fizičkoj aktivnosti. I ne smijemo zaboraviti da polovicu tih potreba zadovoljavamo krutim namirnicama. Radi sprječavanja dehidracije preporučuje se od 13. godine nadalje dnevno popiti 30-35 ml vode po kilogramu tjelesne težine, dakle oko 2-2,5 litre ili barem 8 čaša vode. S godinama se osjećaj žeđi smanjuje, no to ne znači da treba prestati piti vodu.


S druge strane, štetno je i unošenje prekomjerne količine vode s namjerom povećanja količine izlučene mokraće radi gubitka težine. Neki od simptoma dehidracije su glavobolja, slabost, nedostatak koncentracije i gubitak apetita.


Osigurajte svom organizmu dovoljno vode te budite vitalni i zdravi. Pokušajte steći naviku piti vodu i onda kada ne osjećate žeđ. Osjećaj žeđi govori da je već kasno i da vam tijelo već žudi za vodom. Uvijek sa sobom nosite bočicu vode, neovisno o tome o kojem se godišnjem dobu radi. Posebno budite oprezni za vrijeme vrućih ljetnih mjeseci jer će vaše tijelo tada trošiti mnogo više vode no što to mislite. Ako do sada već niste stekli naviku piti vodu, možete si pomoći s voćnim sokovima, smoothijima bez šećera ili jednostavno vodom s limunom. Osim što ćete tijelu dati vode, pomoći ćete mu s vitaminima i ostalim hranjivim mineralima.