Kako se fokusirati za vrijeme treninga?

SNL

Mnogi u teretani najviše vremena troše na razgovore s prijateljima, provjeru forme u ogledalu, slikanje selfija, pisanje poruka na mobitel i druge distrakcije umjesto da budu fokusirani na trening.

Da bi pojačali efekat svakog treninga neophodno je uspostaviti vezu između uma i tijela. Naime, mnogi u teretani najviše vremena troše na razgovore s prijateljima, provjeru forme u ogledalu, slikanje selfija, pisanje poruka na mobitel i druge distrakcije umjesto da budu fokusirani na trening. Za bolje rezultate na svakom treningu od izuzetne važnosti je dobar fokus, odnosno koncentracija! Fokus je sposobnost pojedinca koja zavisi o brojnim faktorima, može se poboljšati specifičnim treninzima, te se razvija kroz iskustvo. 


Unutrašnji i vanjski faktori imaju utjecaj na fokus (uključujući i genetiku). Sportski, kondicijski i mentalni trening imaju direktan utjecaj na unaprjeđenje fokusa. Koncentracijom postižemo povezanost uma i tijela, uspostavljanjekinestetičke svjesnosti odnosno neuromišićne koordinacije  osiguravajući tako promišljene, kontrolisane, svjesne pokrete. 


Kako se pravilno fokusirati za vrijeme treninga?  


Glavni princip motornog učenja se bavi fokusom pažnje. Ovo se jednostavno odnosi na to da vježbač treba da se koncentriše za vrijeme izvođenja vježbe. Postoje dvije osnovne klasifikacije fokusa pažnje, unutrašnja (interna) i spoljašnja (eksterna). Unutrašnji fokus uključuje fokusiranje vaše pažnje na određeni pokret tijela, dok spoljašnji fokus uključuje koncentraciju na efekte vaše akcije tj. rezultat. 



Iz perspektive motornog učenja, tj savladavanja pokreta, postoji dobar dio istraživanja koji pokazuje da eksterni fokus uspijeva da izazove superiornije rezultate za vrijeme dobivanja novih sposobnosti nego interni fokus. Postoji mišljenje da će vaš neuromuskularni sistem instinktivno naći najbolju motornu šemu da izvede zadatak ako se vi fokusirate na željeni rezultat, a ne na sam pokret.


Kad govorimo o unutrašnjem fokusu studije su pokazale da korištenje veze mozak - mišić gdje svjesno kanališete vaš fokus na ciljanu mišićnu grupu, pojačava EMG aktivnost mišića. Ovo navodi na to da možete poboljšati regrutovanje motornih jedinica, i time pojačati razvoj mišića, korištenjem unutrašnjeg fokusa pažnje.



Suština je da i unutrašnji i spoljašnji fokus imaju mjesta u vašoj rutini treninga, i da treba da ih koristite u zavisnosti od vašeg cilja treninga.


Šta uraditi? 


Usvojite eksternalni fokus kada je vaš cilj maksimalna snaga. Zamislite krajnji dio dizanja i koncentrišite se na pomjeranje tereta na gore ,što je eksplozivnije moguće da bi se došlo do tog dijela. Podrazumijevajući da razumijete pravilnu formu vježbe, vaš neuromuskularni sistem će uraditi ostalo.


S druge strane, ako tražite način da poboljšate muskularni  razvoj, koncentrišite se na ciljanu mišićnu grupu i osjetite kako radi kroz pokret za vrijeme njegovog trajanja. Na ovaj način ćete optimalno regrutovati mišić dok smanjujete uključivanje pomoćnih mišića.


Za vidljive rezultate treba vremena i volje, a sve kreće od glave, pa tako i fokus i građenje karaktera. Zaboravite na ogledalo, mobitel, razgovore tokom treninga i koncentrirajte se na vezu mišića i vašeg mozga “mind-muscle connection”- rezultati će biti nemjerljivo bolji. Maksimalno se koncentrirajući na vježbu koju radimo postižemo maksimalni učinak. i ujedno postajemo svjesniji svojeg tijela.