Njega na južnokorejski način

Maske s licem zombija, BB Kreme i blijedi, gotovo prozirni ten, samo su neke novine kojima Južna Koreja mijenja našu svakodnevnu rutinu dotjerivanja.

Termin ulzzang u grubom prijevodu predstavlja “najbolje lice”. Riječ je o južnokorejskom terminu za momke i djevojke koji se rigidno drže propisanog standard ljepote. Njihova mršava, trokutasta lica ne odaju da su ikada bila izložena utjecaju sunca, a zjenice su im uvećane uz pomoć kontaktnih leća. Ultimativni “ulzzang” je savršenog, porculanskog tena, poput onog kakvog dobijete kada pretjerate s Instagram filterima.  


Ovaj fenomen se običnim ljudima doima pomalo jezivim i diskriminirajućim. Međutim, isti je “kriv” za vrtoglav porast južnokorejskog tržišta proizvoda za njegu lica i tijela. Ovo tržište je teško 13 milijardi američkih dolara, što ga čini jednim od deset najvećih na svijetu. Procjene su da sama njega lica čini više od polovine ovog tržišta. 


Najnovije inovacije poput tzv. Zombie maske za lice, momentalno su postale trend u zapadnoj Evropi, a naročito Velikoj Britaniji. Međutim, različite ampule za blijedi ten, maske, korektori i noćni paketi, godinama su bili trend isključivo u Južnoj Koreji. Trebale su decenije, da se ti trendovi prenesu na “zapadnu civilizaciju”. Zanimljivo je da Samsung i LG, poznati po svojim elektroničkim spravicama, imaju i odjeljenja za njegu lica i tijela. Nedavno su predstavili sprave koje analiziraju kakvoću vašeg lica i obavještavaju vas o stepenu hidratiziranosti, crvenilu i nivoima melanina. Južnokorejsko tržište je razvijeno da je zapadnjačkim brendovima gotovo nemoguće ući na njega, a pogotovo zavladati istim. Britanski gigant Unilever, na lakši, ali skuplji način je ušao na južnokorejsko tržište. Oni su preuzeli domaći brend Carver Korea. Radi se od jednom od najbrže rastućih brendova u ovoj sferi, koja bilježi godišnji profit u iznosu od 117 miliona dolara.  






Da se vratimo na same potrošače. Veliki dio njih su muškarci. Južnokorejska gospoda troše mnogo više na ličnu njegu od muškaraca iz ostatka svijeta. Mnogi ovaj fenomen pripisuju tome što u zemljama dalekog istoka nikada nije vladala stigma vezana za dotjerivanje muškaraca. Tretmani usmjereni na vlastitu njegu, tamo su dokaz samopoštovanja, a ne demaskulinizacije. Također, ne postoji stigma vezana za plastične operacije i muškarce koji se šminkaju. 


IOPE, ekskluzivni brend proizvoda za njegu lica, koji je u vlasništvu južnokorejskog giganta AmorePacific, prodao je stotine hiljada muških setova za pudranje. Ovaj set sadrži hidratantnu kremu i kremu za sunčanje, koje se na lice nanose poput običnog pudera (baze). Jednako efikasan je i proizvod BB (beauty balm), koji kombinira korektor boje i hidratacijsku kremu. 


Najekstremniji pristup vlastitoj njezi imaju tzv. kkonminam, u doslovnom prijevodu “cvjetni dječaci”. Najpreciznije ćemo ih opisati ako kažemo “metroseksualci na kub”. Oni imaju predstavnike u južnokorejskoj pop kulturi u liku i djelu K-pop senzacija SUJU, Shinee, Highlight i glumaca Messrs Hyun Bin i Kim Soo-hyun. Lijepe, uglađene dječačke face, na izvajanim tijelima zaludile su mlade i okupirale medije još od sredine devedesetih godina prošlog vijeka. 


Ne možemo ni zamisliti da će muškarci u Bosni i Hercegovini i region ikada krenuti stopama “cvjetnih dječaka”. Decenije mačoizma ogromna su prepreka za dolazak ovakvih trendova na naše područje. Međutim, ukoliko svjetska muzička senzacija, tzv. K-Pop, napravi prodor i kod nas, sve je moguće. 


Južnokorejske proizvode za ličnu njegu jako je teško pribaviti ako živite na Balkanu. Nažalost, trenutno ste limitirani na “sivu zonu” ili naručivanje preko interneta. Dva najlakša načina da pazarite neki od ovih proizvoda su Amazon i e-Bay


Za kraj, pitamo se koliko dugo zaluđenost porculanskim tenom i savršeno paženim i maženim tijelom može da traje. Hoće li se ovaj trend naprasno prekinuti? Moguće je da će lakša dostupnost ovih proizvoda značiti i kraj gore navedenog trenda. Paradoksalno? Ne, smatramo da je dio interesovanja za južnokorejske proizvode rezultat njihove različitosti, udaljenosti i mistike. 


Mnogi analitičari tržišta proizvoda za ličnu higijenu i uljepšavanje predviđaju da će s ekonomskim oživljavanjem Japana, trend južnokorejske ljepote prestati. Japanska jednostavna i suptilna estetika je dijametralno suprotna južnokorejskom “fast food” pristupu vlastitoj njezi. Do tada, imate izbora: stremiti ulzzangu, biti kkonminam ili ne.