Kako napraviti ukusnu i hranljivu salatu

SNL

Ljeto je savršeno vrijeme za salatu, zar ne? Previše je vruće da bi se zamarali kuhanjem, a u prodavnicama ili na pijaci ima mnogo svježeg povrća – ukusne paprike, hrskav grašak i zreli kukuruz. Zašto ih ne bi iskorisili?

Mnogi od nas se vole hraniti zdravo, a često se razočaramo salatom koju sami sebi napravimo. Ili ostanemo gladni nakon što je pojedemo ili ukus nije onakav kakav smo očekivali. Ali to ne treba biti razlog za odustajanje. Važno je da naučite napraviti salatu koja će biti uskusna, puna teksture i proteina koji će da vas zasite i hrane vaše mišiće. Zato vam donosimo pet koraka za formiranje vlastitih recepata koji će odgovarati vašim potrebama i ukusima. 


Izaberite kvalitetan protein 

Ovo je jako važno zato što, bez proteina, salata vas neće zasititi i za sat vremena ćete biti ponovo gladni. Mrkva i kelj su odlični, ali od njih se ne može napraviti hranljiv obrok niti će pomoći u izgradnji mišića za koje naporno trenirate. Savjetujemo vam da kupite piletinu, a postoje i druge visoko-proteinske opcije uz pomoć kojih možete vašu salatu učiniti hranljivijom poput konzervirane ribe (tune, soky losos, dimljena skuša ili divlje sardine). Još jedan super dodatak su škampi, saut sa češnjakom i maslinovim uljem, a vrlo lako možete pripremiti i tvrdo kuhana jaja. 



Kupujte i povrće iz zamrzivača

Kada pravite salatu naravno da ćete narezati pristojnu količinu svježeg povrća, ali ne trebate zaboraviti ni zamrzivač kada obavljate kupovinu u prodavnici. Predlažemo vam da izaberete prženi kukuruz, te zeleni  ili crni okasti grašak koji se možeodmrznuti u mikrovalnoj pećnici za manje od minute. Također možete kupiti bobičasto voće ili ananas ukoliko volite u salatu dodati nešto slatko. 



Razmotrite opciju standardne salate 

Ukoliko želite da je vaša salata zelenija , predlažemo vam da izaberete nešto popout kale, napa kupusa ili zelenog povrća. Također možete izabrati kukuruz, gotovu leću ili pokušajte iskorisiti zrnca kao sto je farro, quinoa ili freekeh. Frekeen je u osnovi quinoa na steroidima, ali ima više proteina i dvostruko više vlakana u odnosu na quinou, te sadrži antioksidativni duo lutein i zeaksantin koji štiti od pogoršanja vida.



Razmislite o prelivu 

Bogat i kaloričan preliv je izvrstan dodatak vašoj salati. Preliv ne bi trebao biti bez masnoća jer je našem organizmu potrebna masnoća, a naročito sa slatama zato što zdrave masti pomažu da tijelo apsorbuje vitamine iz povrća. Savjetujemo vam da sami napravite svoj preliv tako što ćete zajedno sa omiljenim uljem (maslinovim ili uljem od avokada) ubaciti sok od sirćeta ili citrusa,  te malo meda ili javora za slatkoću. 


Ne zaboravite dodati i nešto hrskavo 

Ovo je dodatak koji odvaja ukusne salate iz restorana u kojima istinski uživate od tužnih, kućnih salata koje većina nas na kraju jede. Sjeckani orašasti polodovi bi bilo odličan dodatak vašoj salati. Osim što pružaju zdravu dozu proteina i masti, odličan su izvor vitamina B. Krompir, ispržen na maslacu, bi također vašu salatu učinio zanimljivijom i ukusnijom.