Kako biti ljubazan prema sebi

Zašto ovog Svjetskog dana ljubaznost ne bi trebali zaboraviti obratiti pažnju na sebe

Danas, 13.novembar se obilježava kao Svjetski dan ljubaznosti. Njegova svrha je širenje radosti malim gestama prema drugim osobama. Stoga ovaj članak ćemo iskorisiti kao mali gest i predložiti vam kako da pokušate prije svega biti ljubazniji prema samom sebi.


Ukoliko ste vjerni čitatelj SNL magazina sa sigurnošću možemo reći da ste već na pola puta. Ali biti ljubazan prema sebi nije isto kao pročitati neki članak i kupiti sebi novi duks. Bilo bi super kada bi sve bilo tako jednostavno.


Zadovoljstvo. Sreća. Životno zadovljstvo. Ovo vam može izgledati nemoguće i nedostižno, čak i najsposobnijim muškarcima. Istraživanja iz 2015. godine koju je provela dobrotvorna organizacija Calm (Campaign Against Living Miserably) došla je do rezultata da četiri od deset muškaraca je razmišljalo da sebi oduzme život. Prema Zavodu za javno zdravstvo FBiH u prošloj godini počinjeno je 200 samoubojstava.Porasta samoubojstava je izraženo kod oba spola, s omjerom 1:3 u odnosima žena/muškarac. U starijoj dobnoj skupini, iznad 65 godina, broj samoubojstava je izraženiji, izastupljen u više od trećine svih realiziranih samoubojstava u Federaciji BiH. 


Biti ljubazan prema sebi u ovom slučaju znači gledati kako možemo bolje upravljati svojim osjećajima i emocijama, i da, egzistenicjalnim strahom. U ovom članku ćemo pokušati da vam pomognemo kako da u najtežim trenutcima podignete glavu, bilo da li možete ili ne, sebi priuštiti taj novi duks.






Brže opraštajte sebi



Biti grub prema sebi zbog greška i lošeg ponašanja je nešto što psiholozi sa Univerziteta u Chicagu nazivaju "pristranost negativnosti". Ukratko, velika je vjerovatnoća da ćemo obratiti pažnju na naše neuspjehe, pogreške i nedostatke nego na naše uspjehe, trijumfe i vrline. Stvarno, ovo je utkano duboko u nama na evolucijskoj razini.


Iako je važno učiti na svojim greškama, imamo tendenciju da se na njima predugo zadržavamo. "Sljedeći put kada uradite nešto na što baš i niste ponosno, obratite pažnju na to kako se ophodite orema sebi“, kaže Shahroo Izadi, stručnjakinja za promjene u ponašanju i autorica The Kindness Method knjige .







Ophodite se bolje prema svom tijelu



Najnovija istraživanja JAMA Psychiatry, mjesečnog recenziranog medicinskog magazina Američkog medicinskog udruženja, otkrila je da dnevno 15 minuta trčanje može pomoći u zaštiti od razvoja depresije. Na temelju podataka stotina hiljada ljudi, jedna je od prvih studija koja je čvrsto utvrdila vezu između vježbanja i mentalnog zdravlja. Međutim, samo što sada imamo činjenice ne znači da ćemo slijediti savjet.


Izadi ima rješenje za to: „Kad pokušavam pomoći ljudima da stvore navike poput zdravijeg jela, više vježbanja ili da se dovoljno odmoraju, često ih zamolim da provedu jednu sedmicu donoseći iste odluke za svoje tijelo, koje bi očekivale od osobe koju najviše vole", kaže ona.


„U više navrata klijenti su mi dolazili s pozitivnim pričama. Rezultat je bio da su prema svom tijelu postupali s više poštovanja i činili su male geste sami sebi; vodili su računa da popiju dovoljno vode ili da izađu iz autobusa jednu stanicu ranije, kako bi dodali malo dodatnog vježbanja u svoju rutinu."







Jedite picu i gledajte Netflix (povremeno)




„Kao što je moguće biti previše posvećen teretani, za rad na mentalnom zdravlju također je potreban trenutak za opustiti se“, kaže pisac i urednik Kevin Braddock, autor knjige Torchlight, knjige o njegovom oporavka od nervnog sloma. Uz knjigu, Braddock je osmislio špil karata za vježbanje koji olakšava učenja praktičnih savjeta važnih za mentalno zdravlje.


Braddock vjeruje da je važno znati kada ćete uzeti slobodan dan da biste se oslobodili pritiska o: postignućima, razvijanju i težnjama. Iako možemo slijediti programe i koristiti tehnike za tjelesno i psihičko blagostanje, dodavanje odmora i popuštanja u rasporedu je od vitalnog značaja. "Ponekad je sjediti na kauču, jesti pizzu i gledati Netflix je najbolje što čovjek može učiniti za zdrav razum", kaže Braddock.







Provodite više vremena s prijateljima



Ponekad je najočitiji savjet najbolji. Ali birajte mudro: šanker u pubu koji se voli hvaliti svojim seksualnim „dostignućima“ vjerojatno vas neće razveseliti kad padnete.


"Razvijajte veze s drugima koji su nekonkurentni, neseksualni i hrane vašu dušu", kaže Kenny Mammarella-D'Cruz, osnivač MenSpeak-a i MenFacilitatea, radionice koja pomažu muškarcima da prebrode krizu srednjih godina. "Emocionalna izolacija može dovesti do lošeg mentalnog zdravlja, pa se povežite s prijateljem s kojim se uistinu možete družiti, s nekim ko nudi kvalitetno društvo i prijateljstvo, i koji će vam uvijek čuvati leđa. Neko iz čijih životnih iskustava možete naučiti."


„Okružite se ljudima koji poboljšavaju život, a ne umanjuju život“, kaže Charlotte Fox Weber, voditeljica psihoterapije u The School of Life. "To je vrlo jednostavan vodič koji bi trebali slijediti: ako vas neko čini sretnim, provodite vrijeme s tom osobom. A ako vam se neko čini lošim, onda je vrijeme da razmislite o prioritetima. Sjajan čin samilosti je spoznavanje odnosa u kojima ste prioritet. Naravno, neizbježno je da se morate nositi s neugodnim ljudima u privatnom životu ili na poslu, ali najvažnija je težina koju dajete tim odnosima."







Budite ljubazni prema drugima




Jedan od najbržih, najsigurnijih načina na koji možete razveseliti sebe jeste biti ljubazan prema drugima. "To je najbrži i najbolji način da se izvučete iz vlastitih nesigurnosti i straha", kaže Braddock. „Volontiranje i uključivanje u tuđi život može vam pomoći da se oporavite. U stvari, to je jedna od mantri anonimnih alkoholičara: "Služba vas čini trijeznima."


Istraživanje sprovedeno među volonterima koji imaju iskustva s problemima mentalnog zdravlja od strane Nacionalnog centra za volontiranje potvrdilo je da je 80% ispitanika prijavilo pozitivan učinak na mentalno zdravlje i dobrobit, slažući se da je volontiranje učinilo mnogo za poboljšanje njihovog mentalnog zdravlja. 


Ta prednosti uključuje „osjećaj pripadnosti“ i „pomoć u postavljanju problema u perspektivu“. Sasvim jednostavno, pomaganjem drugima da se osjećaju dobro je zarazno. Niste sigurni gdje započeti? Fondacija za mentalno zdravlje kaže da su jednostavni postupci dobrote idealno mjesto za početak, poput pripremanja kolegi kafe, mentoriranje mladih i volontiranje u zajednici.