Kako pravilno izvesti deadlift pokazali su nam treneri iz City Gyma

Koju god vježbu radite, bitno je da izvedba bude pravilna. Pravilan pokret će osigurati rezultate, ali i smanjiti rizik od povrede. Jedna od vježbi koja se često izvodi jeste rumunjsko dizanje, poznatije kao deadlift.

Loša forma kod izvedbe rumunjskog dizanja može dovesti do ozbiljnih povreda koje se najčešće događaju u donjem dijelu leđa.


Deadlift je vježba koja najviše aktivira mišiće zadnje lože. stražnjice i donjeg dijela leđa.



Vježbu počinjete stojeći uspravno držeći šipku u rukama, tako da su dlanovi okrenuti ka tijelu. Stopala su postavljena u širini ramena, a širina hvata je malo šira od širine ramena. Tokom cijelog izvođenja vježbe ruke moraju biti ispružene, a leđa ravna.



Koljena su blago savijena i šipku spuštate ispod koljena. Pri spuštanju je najbitnije kukove gurnuti što je više moguće nazad. Kad šipku spustite do sredine potkoljenice vrijeme je da se uspravite i vratite u početni položaj. 






Pokret sve vrijeme morate izvoditi kontrolirano, da ne bi došlo do povrede leđa. Kada se dižete u uspravni položaj nemojte koristiti ruke kao pokretač tega, jer je njihova uloga samo držanje šipke.


Što se tiče disanja, dok spuštate šipku radite udah, a dok se podižete radite izdah. Ovo je fantastična vježba i za momke i djevojke kada se izvodi pravilno..


Ono što dobivate izvođenjem ove vježbe jeste: 


  • Čvrsta i zaobljena stražnica
  • Pravilno držanje tijela koje vas predstavlja u najboljem svjetlu (jača vaša leđa)
  • Sagorijevanje mnogo kalorija
  • Jača i oblikuje vaša bedra i mišiće zadnje lože
  • Učvršćuje i zateže cijelu trbušnu muskulaturu