Kako koronavirus utiče na modnu industriju

Getty Images

Pad zaliha, zatvaranje prodavnica i ostale noćne more. Otkrivamo koliku je štetu koronavirus nanio u modnoj industriji i čime bi se u budućnosti mogli susresti.

Epidemija koronavirusa ne pogađa samo lokalnu ekonomiju, već i čitav svijet. U Kini i susjednim zemljama veliki događaji poput Sedmice mode u Pekingu, Šangaju i Art Baselu u Hong Kongu odgođeni su do daljenjeg. Između ostalog, mnoge tvornice s kojima rade modni brendovi iz Europe i SAD-a suspendirane su u decembru i nisu ponovo pokrenute. Važno je uzeti u obzir da gotovo sve narudžbe za jesensko-zimske kolekcije za narednu sezone od brendova dolaze u februaru, a već u aprilu počinje proizvodnja i dostava kupcima. Kao rezultat toga, zbog virusa, rokovi se mogu pomjeriti za nekoliko mjeseci (to je u optimističnom scenariju), što će neminovno utjecati na sve sudionike na tržištu koji ovise o kineskoj industriji.



Les Echos prenose da je u 2018. godini u Francusku uvezeno odjeće u vrijednosti 20,55 milijardi eura. Više od četvrtine tog iznosa otpada na Kinu, još jedan značajan udio njenih susjednih zemalja - Vijetnam i Bangladeš.


Predstojeće Sedmice mode u Milanu, Londonu i Parizu također će se održati bez kineskih dizajnera jer su u Kini uvedena ograničenja putovanja u inostranstvo. S obzirom da Kina kupuje 35% cjelokupnog svjetskog luksuza, a ovo je za red veće nego u Europi i Sjedinjenim Državama, izgledi su vrlo loši.


Iz dobrog razloga LVMH, čije su dionice pale za 4% zbog koronavirusa, Kering (čije su dionice pale za 8%) i druge kompanije donirale su više od milijardu dolara za borbu protiv epidemije. Istina je, kao što mnogi stručnjaci razumno ističu, još nije jasno kako će se ta borba odvijati.


Ne treba ni napominjati da je epidemija utjecala i na ponašanje potrošača u samoj Kini. Prodaja je naglo opala, a u državi se uglavnom kupuje samo hrana i ostale osnovne potrepštine.



Krajem januara Levi's je zatvorio oko polovicu svojih prodavnica u Kini, što je dovelo do gubitka od 3% njihove godišnje dobiti i prouzrokovalo velike gubitke. Kako prenosi CNN, brendovi poput Nike i adidas upozoravaju također svoje ulagače da će prodaja znatno pasti. U posljednjem kvartalu, oko 18% Nikeove prodaje dolazilo je iz kontinentalne Kine. Kao i Levi's, Nike je primoran da zatvori više od polovine prodavnica. Capri Holdings, koji posjeduje modne divove poput Versacea, Michael Kors-a, Jimmy Choo-a i mnogih drugih marki, također zatvara oko 150 trgovina smještenih u kontinentalnoj Kini.



Između ostalog, još uvijek postoji mišljenje da paketi iz Kine mogu biti opasni, ali radi se o lažnoj uzbuni: nebiološki objekti nisu nosioci infekcije. Koronavirus je utjecao i na vrijeme isporuke: kupci zbog prinudne obustave rada moraju čekati svoje pakete mnogo duže nego inače.


Ne samo da Kina i njene susjedne države ekonomski pate od ove epidemije, čak je i pariški Belleville bio u krizi: u tom području, koje se nalazi na istoku grada, živi mnogo Kineza, a sada je slikoviti i živahan Belleville praktično postao prazan. Dnevne novine Le Monde napominje da na ulicama nema turista, niti lokalnih stanovnika, a mnogi su kafići i prodavnice zatvoreni na neodređeno vrijeme.