Šampanjac kao piće za mladiće, ali i ostale

SNL

Šampanjac nije samo luksuzni napitak nego i odličan indikator globalne ekonomske situacije. Šampanjac je bio i ostao luksuz za posebne prilike, a prosječan potrošač jednu bocu najčešće dijeli s pet drugih osoba pri čemu u životu popije više boca jeftinijeg pjenušca nego pravog šampanjca.

  Cijena šampanjca nije pouzdan pokazatelj njegove kvalitete pa se tako dobar šampanjac može pronaći i po povoljnijim cijenama kod diskontera, pokazalo je istraživanje njemačke organizacije za testiranje proizvoda (Stiftung Warentest). Testiranje je obuhvatilo poznate, skupe marke te jeftinije boce s oznakom MA (Marque d'acheteur) koje se mogu pronaći na policama Lidla i Aldija.

.............................

Najbolje ocjene su zaslužile poznate marke poput Piper Heidsieck i Lanson Black Label, dok je od skupljih šampanjca najlošije prošao Fleury Demeter Champagne Brut. Od jeftinijih šampanjca posebno se ističe Lidlov Comte de Brismand Champagne - solidna kvaliteta po niskoj cijeni. Među pjenušcima, koji su prosječno 12 eura jeftiniji od šampanjca, najbolje je ocijenjen Henkellov Chardonnay Brut iz 2005. 

Prilikom kupnje izbjegavajte boce koje se već duže vrijeme nalaze na policama (često se mogu prepoznati po sloju prašine). Proizvođači rijetko navode starost šampanjca, odnosno datum kada su uklonili smrznuti čep kvasca. Što su duže vremena provele na policama, to je veća vjerojatnost da se sadržaj boce promijenio i da je napitak manje kvalitetan. 

Šampanjci i pjenušci koji se nalaze u prodaji su već spremni za konzumiranje, stoga ih ne bismo trebali dugo čuvati kod kuće. Najbolje je kupiti samo onoliko boca, koliko će se popiti u narednih nekoliko mjeseci. Preporučuje se da se neotvorene boce čuvaju u ležećem položaju te da se na dan ispijanja ohlade na temperaturu od šest do 12 stepeni. Mjehurići duže ostaju u visokim, uskim čašama koje bi se za vrijeme točenja trebale držati pod kutom od oko 40-50 stepeni.