Ruši li Hennessey Venom F5 Bugattijev rekord?

SNL

Već neko vrijeme traje igra mačke i miša između Hennesseya i Bugattija oko toga ko se ima pravo hvaliti najbržim automobilom na svijetu. Iako Chironova krajnja brzina nije poznata 'iz sigurnosnih razloga', Hennessey je itekako spreman za novu rundu.

  Niko nikada nije prigovorio Johnu Hennesseyju da su mu ideje slabašne ili da ne puca dovoljno visoko. Sada se (opet) namjerio na titulu najbržeg serijskog automobila na svijetu. Nada se da će njegov Performance Venom F5 premašiti brzinu od magičnih 300 milja na sat, odnosno 480 km/h. Tekstom: “Željeli smo napraviti najbrži cestovni automobil na svijetu… opet”, započinje video Hennessey Performancea. Što znači da im je početna tačka Bugatti Chiron i njegovih 420 km/h (261 mph). Ali čini se da Hennessey ima puno veći, okrugli broj na umu, a pretpostavka se temelji na fotografiji stražnje strane ovog ludog hiperautomobila pored znaka ograničenja brzine koji pokazuje 300 mph, a koju je tvrtka objavila na Instagramu. S turbopunjenim Chevroletovim V8 malog bloka, koji daje više od 1.500 konjskih snaga u modelu Venom GT Final Edition, snaga potrebna za tu brzinu očito nije problem. Nije problem ni u odnosu težine od 1300 kilograma i te snage, a niti u ubrzanju jer Venom F5 od 0 do 100 km/h stiže za 2 sekunde. Najveća prepreka mogu biti gume, koje se pri takvim brzinama vrte toliko ludim silama da se jednostavno mogu razletjeti. To baš i ne bi bilo zgodno kad se krećete brzinom omanjeg mlažnjaka, stoga svi nestrpljivo čekaju vidjeti čime je Hennessey potkovao svoje konje. 

Inače, kratica F5 u nazivu modela dolazi iz klasifikacije snage tornada, tzv. Fujitine ljestvice, pri čemu je kategorija F5 najrazornija, s vjetrovima koji dostižu brzine od 419 do 512 km/h. A što se tiče nekih prijepora oko najbržeg serijskog automobila na svijetu, evo kako je to zapravo išlo. Hennessey je 2013. godine tvrdio da mu pripada naslov najbržeg, nakon što je njegov na Lotusu utemeljen Venom GT Spyder službeno postigao brzinu od 427,4 km/h. Iako je Bugatti Veyron SS zapravo je bio malo brži sa 429,6 km/h, Hennessey je tvrdio da je rekord nevažeći jer su za tu potrebu morali ukloniti Veyronov limiter brzine pa više nije riječ o serijski proizvedenom automobilu.